SRAM ETAP
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Het is idd meer marketing dan innovatie.
Strikt genomen was mavic een eeuwigheid geleden al net zo ver en had met enkele verbeteringen gewoon een perfecte groep kunnen leveren (ik heb de groep een bijna 15 jaar op een klein QP gehad en eigenlijk voldeed het geheel net zo goed als Di2 (tot je een andere eigenaar of een al te slecht afgeschermde elektriciteitspaal tegen kwam).
Eigenlijk is er net als met Schijven e.d. totaal niets nieuws onder de zon en probeerd men d.m.v. veel marketing een vraag te creëren die er eigenlijk amper of niet is.
Strikt genomen was mavic een eeuwigheid geleden al net zo ver en had met enkele verbeteringen gewoon een perfecte groep kunnen leveren (ik heb de groep een bijna 15 jaar op een klein QP gehad en eigenlijk voldeed het geheel net zo goed als Di2 (tot je een andere eigenaar of een al te slecht afgeschermde elektriciteitspaal tegen kwam).
Eigenlijk is er net als met Schijven e.d. totaal niets nieuws onder de zon en probeerd men d.m.v. veel marketing een vraag te creëren die er eigenlijk amper of niet is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Is dat tegenwoordig niet met alle producten, daarom is de IKEA zo succesvol. Is het daarom slecht of negatief? Helaas is dit het gevolg van onze maatschappij, onttrekken is nagenoeg niet mogelijk.sharkman113 schreef:... probeerd men d.m.v. veel marketing een vraag te creëren die er eigenlijk amper of niet is.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een gadget is wat te mager en een innovatie gaat ook weer wat ver. Ik heb pas met de xtr di2 gereden en helaas maar tijd voor twee uurtjes met de software. Maar ik vond het wel een toevoeging.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Als je de verleiding kan weerstaan, ben je hoogstwaarschijnlijk het beste en goedkoopste af met een gewone mechanische groep. Electronica maakt het schakelen net iets makkelijker maar je introduceert ook een hoop potentiële problemen.
En zeg nu zelf ; een mechanische Ultegra 6800 schakelt toch perfect en zelfs met de gewone velgremmen blokkeer je met één vinger moeiteloos je wiel.
Schijven probeert men nu met alle geweld te pushen voor wegfietsen, maar als je eens op bvb het mountainbikeforum de topics over problemen met schijfremmen doorneemt, blijkt het toch dat het ook weer niet echt allemaal rozegeur en maneschijn is
En zeg nu zelf ; een mechanische Ultegra 6800 schakelt toch perfect en zelfs met de gewone velgremmen blokkeer je met één vinger moeiteloos je wiel.
Schijven probeert men nu met alle geweld te pushen voor wegfietsen, maar als je eens op bvb het mountainbikeforum de topics over problemen met schijfremmen doorneemt, blijkt het toch dat het ook weer niet echt allemaal rozegeur en maneschijn is
Een eencellige in de oersoep was toch ook prima, die hele celdeling is gewoon een vette marketingtruc. Evolutie revolutie beetje solutie. Ik trap er niet in.
Als ik dit topic zo doorlees (heus ik waardeer de ideeën voor een potentieel nog betere oplossing en verheug me op het moment dat die op de markt gebracht gaan worden) dan zou je bijna gaan denken dat dit niet de eerste keer dat een grote leverancier een draadloos elektronische shift oplossing op de markt brengt. Ik sta echt te popelen dit eens te kunnen proberen. Ik kan bijna niet geloven dat dit topic bijna volledig gevuld is met (gepercipieerde) mogelijke nadelen en tegenwerpingen.
Als ik dit topic zo doorlees (heus ik waardeer de ideeën voor een potentieel nog betere oplossing en verheug me op het moment dat die op de markt gebracht gaan worden) dan zou je bijna gaan denken dat dit niet de eerste keer dat een grote leverancier een draadloos elektronische shift oplossing op de markt brengt. Ik sta echt te popelen dit eens te kunnen proberen. Ik kan bijna niet geloven dat dit topic bijna volledig gevuld is met (gepercipieerde) mogelijke nadelen en tegenwerpingen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Echte innovaties juich ik toe. Iets wat voorheen prima functioneerde zonder servomotortjes, processors en batterijen maakt men nu dus electronisch. Dat vind ik echt geen vooruitgang.
De electronische groepen kosten wel ongeveer het dubbele van de mechanische. Dubbel zoveel betalen voor plusminus dezelfde functionaliteit ? Dan heeft de marketingafdeling goed gewerkt.
De electronische groepen kosten wel ongeveer het dubbele van de mechanische. Dubbel zoveel betalen voor plusminus dezelfde functionaliteit ? Dan heeft de marketingafdeling goed gewerkt.
Kabels die oprekken, rafelen, roesten, coating van beschadigd en niet meer glad lopen, moeilijk af te stellen derailleurs, bepaalde frames waar de kabel hoeken te extreem voor zijn en die nooit lekker schakelen, tov helemaal geen kabels, zelfs geen draadjes zoals bij de huidige shimano oplossing. Meedenkende voor en achterderailleur die samen verschuiven om chainrub te voorkomen. Ik denk juist wel dat deze sram oplossing echte voordelen gaat bieden. Duur. Ja dat wel, 1500 euro advies verkoop nu voor de derailleurs de hoods en de appendages. Als de marketing afdeling van sram nu goed aan het werk gaat en de boel goed verkoopt dan is het over een jaar of twee in force uitvoering vast te betalen.
Hoe heb je dit bericht eigenlijk getypt, want een typemachine bied plusminus dezelfde functionaliteit is volledig mechanisch en erg goedkoop (alhoewel).
Hoe heb je dit bericht eigenlijk getypt, want een typemachine bied plusminus dezelfde functionaliteit is volledig mechanisch en erg goedkoop (alhoewel).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Tja, een typemachine vergelijken met een computer ??
Het draadloze electronisch schakelen zal heel waarschijnlijk wel weer het nieuwste must have op fietsgebied worden, als tenminste blijkt dat het naar behoren functioneert.
Ik hoop alleen dat de fabrikanten de gewone mechanische groepen blijven produceren. Dan heb je de keuze en is iedereen blij.
Het draadloze electronisch schakelen zal heel waarschijnlijk wel weer het nieuwste must have op fietsgebied worden, als tenminste blijkt dat het naar behoren functioneert.
Ik hoop alleen dat de fabrikanten de gewone mechanische groepen blijven produceren. Dan heb je de keuze en is iedereen blij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Campa gaat met de V3 met een vergelijkbare setup komen (ook onbetaalbaar).
Ik denk persoonlijk dat de problemen van mechanisch (voor zover die er zijn) vervangen gaan worden door alternatieve problemen maar dat deze door de techniek steeds complexer worden en dat je daar minder en minder voor bij een Fm terecht kunt.
Ik vergelijk het met mobiele telefoons, hoe duur je ze ook kiest als je pech hebt zul je ze verregaand zelf op moeten (kunnen) lossen.
Hoeveel innovaties er ook komen, ben je zelf niet al te handig en gebruik je je fiets ook op vakantie dan is in de komende jaren een fiets met een mechanische groep zonder schijfremmen gewoon de garantie dat je zoveel mogelijk probleemloze kilometers kunt maken.
Ik denk persoonlijk dat de problemen van mechanisch (voor zover die er zijn) vervangen gaan worden door alternatieve problemen maar dat deze door de techniek steeds complexer worden en dat je daar minder en minder voor bij een Fm terecht kunt.
Ik vergelijk het met mobiele telefoons, hoe duur je ze ook kiest als je pech hebt zul je ze verregaand zelf op moeten (kunnen) lossen.
Hoeveel innovaties er ook komen, ben je zelf niet al te handig en gebruik je je fiets ook op vakantie dan is in de komende jaren een fiets met een mechanische groep zonder schijfremmen gewoon de garantie dat je zoveel mogelijk probleemloze kilometers kunt maken.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik snap niet dat er zoveel mensen enthousiast van het draadloze gebeuren worden. Die stukjes kabel bij de derailleurs van een DI2 systeem zijn toch echt maar heel minimaal. Het feit dat er mensen van SRAM zelf al beginnen over dat het systeem een jammer kan weerstaan, maakt mij des te benieuwder of dat echt zo is. Ik geloof er helemaal niets van, want de argumenten die ze aanvoeren slaan nergens op, namelijk over het uitzendvermogen en dat ze wel 100 meter bereik zouden hebben.
Zelf sta ik niet heel erg te popelen om dit uit te proberen. Ik geloof wel dat 't schakelt als je op 't knopje drukt. Benieuwd of ze het dit maal wel goed genoeg test hebben en het niet weer een recall is over een paar maanden.
Zelf sta ik niet heel erg te popelen om dit uit te proberen. Ik geloof wel dat 't schakelt als je op 't knopje drukt. Benieuwd of ze het dit maal wel goed genoeg test hebben en het niet weer een recall is over een paar maanden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het monteert wel lekker snel een groep.
Los van dat zal het gewoon om de prijs gaan. is het duurder dan DA di2, dan zou ik gewoon voor shimano gaan.
Ik vond op de MTB wel een echte verbetering, zeker op van die nederlandse achtbanen waar je het hele rondje aan het schakelen bent. Mijn volgende MTB heeft het iig of het ook op de racer gaat, nee ik denk dat ik het extra geld uitgeef aan een wattagemeter.
Los van dat zal het gewoon om de prijs gaan. is het duurder dan DA di2, dan zou ik gewoon voor shimano gaan.
Ik vond op de MTB wel een echte verbetering, zeker op van die nederlandse achtbanen waar je het hele rondje aan het schakelen bent. Mijn volgende MTB heeft het iig of het ook op de racer gaat, nee ik denk dat ik het extra geld uitgeef aan een wattagemeter.