Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour utrecht bezoeken : do'en dont's ?

ted038
Forum-lid

ted038 01 jul 2015 16:06

Peter94 schreef:@ted038 kijk hier eens op: http://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180# Bij de studentencomplexen Van Lieflandlaan en Ina Boudier Bakkerlaan kun je ook gratis parkeren en zijn best wat parkeerplekken.
Zal eens kijken ;) En dan vooral bij Overvecht en verder in die buurt ( heb geen legenda gezien bij dat plattegrondje, maar de geelgetinte delen van de kaart zal wel geld kosten, en de andere niet ;)

Maar Ina Boudier Bakkerlaan ligt binnenin het parkoers, dus dat is erg lastig te bereiken, als t al mag ....

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 01 jul 2015 16:10

ted038 schreef:
Peter94 schreef:@ted038 kijk hier eens op: http://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180# Bij de studentencomplexen Van Lieflandlaan en Ina Boudier Bakkerlaan kun je ook gratis parkeren en zijn best wat parkeerplekken.
Zal eens kijken ;) En dan vooral bij Overvecht en verder in die buurt ( heb geen legenda gezien bij dat plattegrondje, maar de geelgetinte delen van de kaart zal wel geld kosten, en de andere niet ;)

Maar Ina Boudier Bakkerlaan ligt binnenin het parkoers, dus dat is erg lastig te bereiken, als t al mag ....
Kan je wel shaken, tenzij je een speciaal bewoners/ondernemersvignet hebt zijn die 2 locaties niet te bereiken.....

Zie ook: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... sp=sharing
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

bw75
Forum-lid

Gebruikersavatar bw75 01 jul 2015 16:33

Als Utrechter zou ik zeggen, neem vooral de trein / bus of kom op je fiets. Ik ken de stad goed en denk dat 't echt heel, heel, heel moeilijk gaat zijn om buiten de P+R's een parkeerplaats te vinden. Zeker geen gratis exemplaar.

Daarnaast, zorg zelf voor water!

Het lijkt er steeds meer op dat 't echt kneiterheet gaat zijn.
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 01 jul 2015 16:55

bw75 schreef:Als Utrechter zou ik zeggen, neem vooral de trein / bus of kom op je fiets. Ik ken de stad goed en denk dat 't echt heel, heel, heel moeilijk gaat zijn om buiten de P+R's een parkeerplaats te vinden.
+1

Gratis parkeren in bv Maarssen of Bunnik, dan ben je met 7/8 minuten op Utrecht Centraal...

Bianchi via Nirone 7

marsman
Forum-lid

marsman 01 jul 2015 17:05

Mijn vrouw werkt in Utrecht. Heb me een beetje laten bijpraten. Met de auto Utrecht in kun je vergeten. Utrecht gaat vrijdagavond na 20.00 uur praktisch op slot, zeker het centrumdeel waar alles plaatsvindt. Alleen mensen die er wonen/werken hebben een vignet gekregen en die kunnen binnen. Wellicht dat de buitenring nog gaat, maar dan zul je vroeg moeten komen. Utrecht in is dan nog best een stuk lopen.

Het minst drukke stuk van het parcours wordt waarschijnlijk het westelijke stuk, bij De Uithof. Ik zou de auto pakken met de fiets achterop, parkeren ergens in Bunnik/Houten/De Bilt, de stad in met de fiets en laatste stuk lopend naar het parcours.

Openbaar vervoer zou ik niet doen gezien de temperaturen. Je kunt met de trein wel lekker centraal bij het parcours komen bij de start finish, maar dat is dan ook gelijk het drukste stuk. Naar andere delen is dan te voet ver en met de bus/tram bloedheet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2015 17:31

Ik vrees echt voor serieuze gezondheidsproblemen in Utrecht zaterdag.... Gegarandeerd dat er de nodige mensen flauwvallen, uitdrogen, zonnesteek, whatever. Ik kan sowiso niet, maar die hektiek ging ik echt niet opzoeken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 jul 2015 17:50

Supergrover schreef:
bw75 schreef:Als Utrechter zou ik zeggen, neem vooral de trein / bus of kom op je fiets. Ik ken de stad goed en denk dat 't echt heel, heel, heel moeilijk gaat zijn om buiten de P+R's een parkeerplaats te vinden.
+1

Gratis parkeren in bv Maarssen of Bunnik, dan ben je met 7/8 minuten op Utrecht Centraal...
Als zeer frequent NS reiziger zou ik ook de trein vermijden. Bijna 100% dat treinen overvol zijn en er de nodige storingen zullen zijn. Met 35 graden wil je niet in een stilstaande trein zitten/staan. Sprinters geen toillet en airco.

Been there and no fun.

Ik fiets zelf vroeg in de ochtend en ga lekker met de beentjes omhoog en alle luiken dicht de proloog kijken...thuis.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ted038
Forum-lid

ted038 01 jul 2015 17:54

Heb jullie wel door ;)
Jullie willen iedereen wegjagen om de tour voor jezelf te hebben, met lekker weinig publiek langs t parcours ;)

Wat anderen overkomt, tja , niet echt mijn probleem. Als je zo denkt kan je bijna niets meer ....
(* al t verkeer, ieder festival, elke sportwedstrijd : er gebeurt altijd wel iets met iemand : wet van de grote getallen, zeg maar )

Neem zelf wel goede voorzorgen, drinkrugzak met standaard 3liter water, en fles frisdrank ernaast voor wat suikers. Flinke pet op ( Belkin ;) ) en gaan met die banaan :)
Zal wel met de auto gaan, en die een dorp of wat eerder parkeren en laatste stuk met trein of bus doen.....
Overvecht zou kunnen volgens mij, maar wil t er ook niet op gokken .....

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 01 jul 2015 21:14

300.000 bezoekers verwacht.
13.000 en nog wat parcoursmeters

Levert op: meer dan 20 man per meter parcours als en indien alle toeschouwers gelijkmatig over het parcours verdeeld zijn

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 01 jul 2015 21:49

Nee Nee schreef:300.000 bezoekers verwacht.
13.000 en nog wat parcoursmeters

Levert op: meer dan 20 man per meter parcours als en indien alle toeschouwers gelijkmatig over het parcours verdeeld zijn
Volgens mij kunnen op het grootste gedeelte van de parcours toeschouwers aan beide kanten van de weg staan. Dat is dan 10 man per meter aan de ene kant en 10 man aan de andere kant van de weg. Nog los van tribunes bijvoorbeeld bij de finish.
Daarnaast zijn er ook grote schermen wat van het parcours af en is het de vraag of alle toeschouwers vier uur lang continue langs het parcours zullen staan.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 01 jul 2015 23:03

Zorro schreef:
Supergrover schreef:
+1

Als zeer frequent NS reiziger zou ik ook de trein vermijden. Bijna 100% dat treinen overvol zijn en er de nodige storingen zullen zijn. Met 35 graden wil je niet in een stilstaande trein zitten/staan. Sprinters geen toillet en airco.

Been there and no fun.

Ik fiets zelf vroeg in de ochtend en ga lekker met de beentjes omhoog en alle luiken dicht de proloog kijken...thuis.
;) veel plezier!

ik ga wel en laat het je maandag wel weten... ( als ik ga is het nog geen 35 graden en blijf de rest van het weekend in de stad bij mijn broer)

eerst morgen maar eens naar de ploegenpresentatie.

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 jul 2015 06:10

van wielerupdate.nl:

Het moge duidelijk zijn dat Laurens ten Dam geen dertien in een dozijn-renner is. Hij heeft zijn eigen stijl en onderstreept dat eens te meer met een actie aan de vooravond van de Tour de France. Hij koopt een treinkaartje voor de tweede klas in Maastricht en stapt vervolgens in de Domstad uit voor de Grand Départ.

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie