Toerversie Tour de France Utrecht (28 juni 2015)
mooie en goed georganiseerde tocht. De paaltjes waren lastig, maar je kunt niet verwachten dat alle obstakels worden weggehaald.
Helaas wel een aantal valpartijen gezien. Eentje direct voor ons ergens rond 75km, helaas zag hij een paaltje te laat en knalde er boven op. Een salto tot gevolg even gekeken of de persoon niet alleen was en nadat de organisatie was gebeld de weg weer vervolgt. Op het stukje snelweg een vrouw zien liggen en op 110 km een vrouw zien liggen op een binnenweg. Hopelijk vallen de verwondingen mee. Nooit prettig dit onderweg mee te maken. Na de derde valpartij het tempo zelf iets teruggenomen.
Helaas wel een aantal valpartijen gezien. Eentje direct voor ons ergens rond 75km, helaas zag hij een paaltje te laat en knalde er boven op. Een salto tot gevolg even gekeken of de persoon niet alleen was en nadat de organisatie was gebeld de weg weer vervolgt. Op het stukje snelweg een vrouw zien liggen en op 110 km een vrouw zien liggen op een binnenweg. Hopelijk vallen de verwondingen mee. Nooit prettig dit onderweg mee te maken. Na de derde valpartij het tempo zelf iets teruggenomen.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
Start had idd. iets beter gekund maar voor de rest top,georganiseerd. Paaltjes waren met name voor Leidsche Rijn op een aantal punten gevaarlijk.
Gelukkig geen directe ongelukken zien gebeuren wel 2x de gevolgen gezien. Hopelijk vallen alle verwondingen mee.
Al met al voor mezelf een topdag gehad.
Gelukkig geen directe ongelukken zien gebeuren wel 2x de gevolgen gezien. Hopelijk vallen alle verwondingen mee.
Al met al voor mezelf een topdag gehad.
Rit was prima georganiseerd en de bevoorrading was ruim aanwezig. Ook complimenten voor de gekozen wegen, want deze leende zich prima om zo nu en dan wat harder te rijden zonder andere of jezelf daarbij in gevaar te brengen.
Wel enkele puntjes die minder goed geregeld waren:
- Bij de start zo'n uur moeten wachten voordat we daadwerkelijk van start konden. Dit moet beter te regelen zijn denk ik. Daarnaast verwacht ik geen haast van de voorrij wagen; het is tenslotte een toertocht en ik was er voor een lekkere duurtraining met een paar intervalletjes...maar 20km/h was wel aan de langzame kant.
- niet heel ver na de start vlak voordat je een tunneltje door ging een redelijk open rooster in de weg. Ik heb daar heel veel mensen lek zien rijden. Ben benieuwd of ze daar nog wat overheen gaan leggen voor de echte start van de Tour. Zelf overigens geen pech.
- De tweede bevoorradingspost was inderdaad erg mooi, maar ook een drama met doorstroming. Ik heb daar zeker 15min moeten wandelen om überhaupt bij de post te komen zo druk was het. De eerste post was wel goed te bereiken.
Verder heb ik met erg goed vermaakt. Veel verkeersregelaars, geen valpartijen gezien en over het algemeen hielden de deelnemers die ik heb zien rijden zich goed aan de verkeersregels ed.
Wel enkele puntjes die minder goed geregeld waren:
- Bij de start zo'n uur moeten wachten voordat we daadwerkelijk van start konden. Dit moet beter te regelen zijn denk ik. Daarnaast verwacht ik geen haast van de voorrij wagen; het is tenslotte een toertocht en ik was er voor een lekkere duurtraining met een paar intervalletjes...maar 20km/h was wel aan de langzame kant.
- niet heel ver na de start vlak voordat je een tunneltje door ging een redelijk open rooster in de weg. Ik heb daar heel veel mensen lek zien rijden. Ben benieuwd of ze daar nog wat overheen gaan leggen voor de echte start van de Tour. Zelf overigens geen pech.
- De tweede bevoorradingspost was inderdaad erg mooi, maar ook een drama met doorstroming. Ik heb daar zeker 15min moeten wandelen om überhaupt bij de post te komen zo druk was het. De eerste post was wel goed te bereiken.
Verder heb ik met erg goed vermaakt. Veel verkeersregelaars, geen valpartijen gezien en over het algemeen hielden de deelnemers die ik heb zien rijden zich goed aan de verkeersregels ed.
Cervélo & Cannondale
Ik heb niet meegedaan maar hem in ouderkerk aan den IJssel wel grote groepen zien langskomen...
Man, man, man, ze deden hun slechte naam wel eer aan. Met 30 man als een razende op de openbare! weg met 4 breed aan komen stormen als of er een massa sprint aan de gang was.
Als je wilt koersen ga dan wedstrijden fietsen...
Op een niet afgezet parkoers kun je dit echt niet maken!
Man, man, man, ze deden hun slechte naam wel eer aan. Met 30 man als een razende op de openbare! weg met 4 breed aan komen stormen als of er een massa sprint aan de gang was.
5.45 ging hier de wekker, en om 6.30 heb ik mijn maatje opgepikt voor de tocht naar Utrecht. Ondanks het vroege uur was het aangenaam buiten. Dat hadden we nog niet vaak meegemaakt dit jaar. Rond 7.15 waren we bij de Jaarbeurs, en stond een ander maatje ook al te wachten. Binnen een kwartiertje werden we afgeschoten, maar je kon je al bedenken dat dit later op de ochtend wat minder vlot zou gaan. Leuk zo door mijn oude stadje te rijden (heb er 20 jaar gewoond) met als klap op de vuurpijl de Waterlinieweg ('die snelweg'). Buiten de stad verdween de begeleiding en kon het gas erop. Heerlijk geknald tot de afstanden weer bij elkaar kwamen. Toen werd het te druk en te onrustig om een beetje doorrijden en was defensief rijden noodzakelijk. Helaas heb ik wel heel veel lui in de berm zien liggen: zeker een mannetje of 8. Waarschijnlijk is de combinatie van de drukte, onervarenheid, afstand en boven de limiet rijden in veel gevallen de oorzaak. Hopelijk valt het allemaal wel mee.
Met het stukje terug naar Hilversum kwam ik uit op een kleine 200km.
https://www.strava.com/activities/334713136
Met het stukje terug naar Hilversum kwam ik uit op een kleine 200km.
https://www.strava.com/activities/334713136
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Jajaja, en daar gaan we weer. Heerlijk dat overdrijven, is het niet? Voor jouw info: bijna alle deelnemende gemeenten hadden wegen minimaal eenrichting gemaakt zodat van de gehele breedte van de eigen rijbaan gebruik gemaakt kon worden. En wat verwacht je van 13.000 man op de weg? En dat 1 keer per jaar? Schitterend toch, dat dit soort evenementen zelfs in dit drukke landje nog mogelijk zijn?jupu1973 schreef:Ik heb niet meegedaan maar hem in ouderkerk aan den IJssel wel grote groepen zien langskomen...
insta #gravelgremmen
-
- Forum-lid
Er werd wel hard gereden maar nergens "razende" renners die zich niet aan de spelregels hebben gehouden gezien.
Ook een heerlijke tocht van 150km gereden. Zoals al eerder gemeld was de start inderdaad erg traag, wij wilde wat later starten om verder te rijden met iemand die in een bedrijventeam startte. Om 08:15 bij de jaarbeurs en pas om 10:30u 20 km verder op bij de Meern pas weer bij elkaar. 't was inderdaad erg dom dat de roosters onder 't spoorviaduct in de Brailledreef niet waren afgedicht; heel veel lekke banden daar! Obstakels werden over het algemeen goed aangegeven in de groepen waar ik in reed, dus de vele paatjes allemaal goed kunnen omzeilen.
Verder was alles alleen maar top! De vele vrijwilligers en verzorgingsposten waren prima en de route was erg mooi!
Verder was alles alleen maar top! De vele vrijwilligers en verzorgingsposten waren prima en de route was erg mooi!
Die roosters waren gevaarlijk inderdaad, ik mag hopen dat ze die voor de Tour wel dichtmaken. Overigens was er ook een bocht en versmalling op het gedeelte in Utrecht waar je ook geen peloton met hoge snelheid doorheen moet jagen, het was gisteren al uitkijken geblazen.
Er werd inderdaad nogal hard gefiets, maar voor zover ik kon zien wel waar dat kon. Verder vond ik de sfeer goed, het weer geweldig en de route erg mooi...slot Haarzuilens lag er schitterend bij.
Nee, ik vond het reuze mee vallen. Ik heb een jong knaapje gezien met een Chris Froome-complex die zich als een idioot door de massa heen boorde (waar veel kritiek op gegeven werd) en een oudere heer die vanuit een gesloten startvak zonodig zijn fiets door het hek wilde duwen om bij een al vertrekkend startvak te komen. Kreeg een hoop boe-geroep over zich heen.bladejanjmagic schreef:Er werd wel hard gereden maar nergens "razende" renners die zich niet aan de spelregels hebben gehouden gezien.
Er werd inderdaad nogal hard gefiets, maar voor zover ik kon zien wel waar dat kon. Verder vond ik de sfeer goed, het weer geweldig en de route erg mooi...slot Haarzuilens lag er schitterend bij.
Veni. Vidi. Fietsie.
En wat ook wel eens leuk is: veel dames op de fiets. Goede ontwikkeling!
Stond te keuvelen met een Zuid-Afrikaan bij de 2e verzorgingspost, fort Wierickerschans, toen er een groepje met fiets in de hand door het gras langs de rij wachtende liep naar de brug: hij wilde weten of dit een groepje VIP's met voorrang was
Geprobeerd uit te leggen dat Nederlanders een divers volkje zijn met een minderheid aan 'slecht opgevoeden'.
Stond te keuvelen met een Zuid-Afrikaan bij de 2e verzorgingspost, fort Wierickerschans, toen er een groepje met fiets in de hand door het gras langs de rij wachtende liep naar de brug: hij wilde weten of dit een groepje VIP's met voorrang was

insta #gravelgremmen
- Supergrover
- Forum-lid HC
Heb je mijn kids misschien nog gezien, stonden in de bocht ervoor met een "Go Papa en oom Eric" spandoek...TumTumTum schreef: Er werd inderdaad nogal hard gefiets, maar voor zover ik kon zien wel waar dat kon. Verder vond ik de sfeer goed, het weer geweldig en de route erg mooi...slot Haarzuilens lag er schitterend bij.

- Supergrover
- Forum-lid HC
Toen wij rond 10.00 uur langsreden had men rubber matten neergelegd, dat scheelde al...bernard schreef:. 't was inderdaad erg dom dat de roosters onder 't spoorviaduct in de Brailledreef niet waren afgedicht; heel veel lekke banden daar!