Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden gaan gemakkelijk op Pacenti SL23 velgen

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 12 mar 2015 17:48

53x11 schreef:Hoe verhouden de Pacenti's zich tot een andere beruchte velg, namelijk Campagnolo neutron? (Qua moeilijkheid van banden omleggen that is).
Bij mijn neutrons scheelde het een hele hoop om veloplugs te gebruiken overigens.
Neutron ging makkelijker, maar dat heb ik toen wel met een andere band gedaan. Pacenti heb ik Schwalbe one, Neutron had ik destijds Conti GP4000s. Ik vond een band bij de Neutron omleggen eigenlijk ook niet zo lastig, ging redelijk makkelijk.

jappiex
Forum-lid
Berichten: 674
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 15 mar 2015 15:49

Net een stootlek gerepareerd met de Schwalbe One. Was dus niet zoals de FM zei, maar een waar drama!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 mar 2015 16:41

jappiex schreef:Net een stootlek gerepareerd met de Schwalbe One. Was dus niet zoals de FM zei, maar een waar drama!
Schwalbe one clincher? Waarom niet de tubeless variant op deze tubeless ready velg?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 mar 2015 17:22

Tubeless is zwaarder.
Tubeless one is veel lastiger te monteren dan de clincher variant.
Geen geklieder met sealant.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Tubeless voegt maar weinig toe.
Afbeelding

jappiex
Forum-lid
Berichten: 674
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 15 mar 2015 18:09

Ik was een early adopter van Tubeless, met o.a. Hutchinson Atom. Het fietsen was werkelijk fantastisch, maar het continue bijpompen, het geklooi met zeepsop in de badkamer en dan toch banden die niet wilden hechten waren wmb een drama. Verwacht overigens dat deze velg veel makkelijker 'pakt' dan mijn DT Swiss destijds, maar wil het niet eens proberen Tubeless banden zonder professionele apparatuur er om te leggen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 mar 2015 21:53

apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Tubeless one is veel lastiger te monteren dan de clincher variant.
Geen geklieder met sealant.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Tubeless voegt maar weinig toe.
Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.

Kom op zeg, voegt maar weinig toe. Wat verwacht jij van een band? Dat je hem makkelijk kan omleggen, en je bent tevreden???

Tubeless is zwaarder? 1, 2, 3 kg? Waar geven we het over.

Geklieder met sealant? Je moet mikken. Maar dat is ook als je boven de pot staat.

Je merkt het al; ik heb niet veel met die anti argumenten die ik keer op keer over tubeless hoor :-)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 mar 2015 21:56

jappiex schreef:Ik was een early adopter van Tubeless, met o.a. Hutchinson Atom. Het fietsen was werkelijk fantastisch, maar het continue bijpompen, het geklooi met zeepsop in de badkamer en dan toch banden die niet wilden hechten waren wmb een drama. Verwacht overigens dat deze velg veel makkelijker 'pakt' dan mijn DT Swiss destijds, maar wil het niet eens proberen Tubeless banden zonder professionele apparatuur er om te leggen.
Ik heb 2 verschillende tubeless banden op mijn Pacenti sets liggen. De Schwalbes kreeg ik er redelijk makkelijk op (bandenknecht). De WTB CroosWolfs waren wel lastig. Beide banden waren simpel met een vloerpomp op te pompen en verliezen amper druk.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 mar 2015 22:12

JoostG schreef:
apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Tubeless one is veel lastiger te monteren dan de clincher variant.
Geen geklieder met sealant.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Tubeless voegt maar weinig toe.
Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.

Kom op zeg, voegt maar weinig toe. Wat verwacht jij van een band? Dat je hem makkelijk kan omleggen, en je bent tevreden???

Tubeless is zwaarder? 1, 2, 3 kg? Waar geven we het over.

Geklieder met sealant? Je moet mikken. Maar dat is ook als je boven de pot staat.

Je merkt het al; ik heb niet veel met die anti argumenten die ik keer op keer over tubeless hoor :-)
Meer grip, meer comfort en betere lekbestendigheid? Het zijn allemaal marginale verschillen. Ja, met zachte banden gaan rijden zal vast meer comfort geven, maar het bochten gedrag wordt er niet beter van. Afgelopen jaar bijna 11000km gereden en 0x lek.

Ik verwacht van een band dat ik die vrij eenvoudig zonder hulpmiddelen om kan leggen. Ik verwacht dat, wanneer ik mijn band op spanning breng, de volgende dag niet leeg staat. Ik verwacht dat ik bij een eventueel lek niet het thuisfront hoef te bellen omdat de sealant het lek toch niet heeft gedicht en jet monteren van een binnenbandje ook niet wil lukken.

Je kan het wel vervelend vinden dat niet iedereen voorstander is van tubeless, maar zo is het nu eenmaal. Ik heb het een tijdje zelf geprobeerd en zag er geen toegevoegde waarde in. Mag ik mijn mening geven of heb je daar ook problemen mee?
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28298
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 mar 2015 06:43

Joosts mening over tubeless is nogal hardnekkig, dat mag inmiddels wel bekend zijn. Op een bijna Jehova-achtige manier wordt dit systeem in ieder banden- / wielentopic gepromoot. Doet een beetje denken aan dat gedram van fdegrove mbt tubes destijds.
Laatst gewijzigd door havana op 16 mar 2015 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 16 mar 2015 07:27

De betreurde fdegrove, waar is die tijd gebleven?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 mar 2015 11:19

havana schreef:Joosts mening over tubeless is nogal hardnekkig, dat mag inmiddels wel bekend zijn. Op een bijna Jehova-achtige manier wordt dit systeem in ieder banden- / wielentopic gepromoot. Doet een beetje denken aan dat gedram van fdegrove mbt tubes destijds.
Nou, nou, nou......

Ik ben er tevreden over en mag het graag aandragen als alternatief. Tubeless blijkt nog steeds een beetje out of the box in ons conservatieve wereldje. Wat is daar mis aan? En daar is dit forum toch ook voor bedoeld?

Ik regeer alleen graag op de terugkerende argumentatie tegen tubeless. Persoonlijk vind ik dat de nadelen worden opgeblazen en de voordelen onder het tapijt worden gemoffeld.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 mar 2015 11:26

apexrider schreef:
JoostG schreef:
apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Tubeless one is veel lastiger te monteren dan de clincher variant.
Geen geklieder met sealant.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Tubeless voegt maar weinig toe.
Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.

Kom op zeg, voegt maar weinig toe. Wat verwacht jij van een band? Dat je hem makkelijk kan omleggen, en je bent tevreden???

Tubeless is zwaarder? 1, 2, 3 kg? Waar geven we het over.

Geklieder met sealant? Je moet mikken. Maar dat is ook als je boven de pot staat.

Je merkt het al; ik heb niet veel met die anti argumenten die ik keer op keer over tubeless hoor :-)
Meer grip, meer comfort en betere lekbestendigheid? Het zijn allemaal marginale verschillen. Ja, met zachte banden gaan rijden zal vast meer comfort geven, maar het bochten gedrag wordt er niet beter van. Afgelopen jaar bijna 11000km gereden en 0x lek.

Ik verwacht van een band dat ik die vrij eenvoudig zonder hulpmiddelen om kan leggen. Ik verwacht dat, wanneer ik mijn band op spanning breng, de volgende dag niet leeg staat. Ik verwacht dat ik bij een eventueel lek niet het thuisfront hoef te bellen omdat de sealant het lek toch niet heeft gedicht en jet monteren van een binnenbandje ook niet wil lukken.

Je kan het wel vervelend vinden dat niet iedereen voorstander is van tubeless, maar zo is het nu eenmaal. Ik heb het een tijdje zelf geprobeerd en zag er geen toegevoegde waarde in. Mag ik mijn mening geven of heb je daar ook problemen mee?
Uiteraard mag jij je mening geven, en ik kan ik daar op reageren zolang ik dat netjes doe. En volgens mij doe ik dat.

Verder heb ik weer 12.000km gereden tubeless en heb ik nooit het thuisfront moeten bellen en houden de banden hun spanning. Tja..
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie