Neutron ging makkelijker, maar dat heb ik toen wel met een andere band gedaan. Pacenti heb ik Schwalbe one, Neutron had ik destijds Conti GP4000s. Ik vond een band bij de Neutron omleggen eigenlijk ook niet zo lastig, ging redelijk makkelijk.53x11 schreef:Hoe verhouden de Pacenti's zich tot een andere beruchte velg, namelijk Campagnolo neutron? (Qua moeilijkheid van banden omleggen that is).
Bij mijn neutrons scheelde het een hele hoop om veloplugs te gebruiken overigens.
Welke banden gaan gemakkelijk op Pacenti SL23 velgen
Schwalbe one clincher? Waarom niet de tubeless variant op deze tubeless ready velg?jappiex schreef:Net een stootlek gerepareerd met de Schwalbe One. Was dus niet zoals de FM zei, maar een waar drama!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik was een early adopter van Tubeless, met o.a. Hutchinson Atom. Het fietsen was werkelijk fantastisch, maar het continue bijpompen, het geklooi met zeepsop in de badkamer en dan toch banden die niet wilden hechten waren wmb een drama. Verwacht overigens dat deze velg veel makkelijker 'pakt' dan mijn DT Swiss destijds, maar wil het niet eens proberen Tubeless banden zonder professionele apparatuur er om te leggen.
Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Tubeless one is veel lastiger te monteren dan de clincher variant.
Geen geklieder met sealant.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Tubeless voegt maar weinig toe.
Kom op zeg, voegt maar weinig toe. Wat verwacht jij van een band? Dat je hem makkelijk kan omleggen, en je bent tevreden???
Tubeless is zwaarder? 1, 2, 3 kg? Waar geven we het over.
Geklieder met sealant? Je moet mikken. Maar dat is ook als je boven de pot staat.
Je merkt het al; ik heb niet veel met die anti argumenten die ik keer op keer over tubeless hoor

insta #gravelgremmen
Ik heb 2 verschillende tubeless banden op mijn Pacenti sets liggen. De Schwalbes kreeg ik er redelijk makkelijk op (bandenknecht). De WTB CroosWolfs waren wel lastig. Beide banden waren simpel met een vloerpomp op te pompen en verliezen amper druk.jappiex schreef:Ik was een early adopter van Tubeless, met o.a. Hutchinson Atom. Het fietsen was werkelijk fantastisch, maar het continue bijpompen, het geklooi met zeepsop in de badkamer en dan toch banden die niet wilden hechten waren wmb een drama. Verwacht overigens dat deze velg veel makkelijker 'pakt' dan mijn DT Swiss destijds, maar wil het niet eens proberen Tubeless banden zonder professionele apparatuur er om te leggen.
insta #gravelgremmen
Meer grip, meer comfort en betere lekbestendigheid? Het zijn allemaal marginale verschillen. Ja, met zachte banden gaan rijden zal vast meer comfort geven, maar het bochten gedrag wordt er niet beter van. Afgelopen jaar bijna 11000km gereden en 0x lek.JoostG schreef:Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Het is bij eerste montage al niet vanzelfsprekend om tubeless luchtdicht te krijgen.
Kom op zeg, voegt maar weinig toe. Wat verwacht jij van een band? Dat je hem makkelijk kan omleggen, en je bent tevreden???
Geklieder met sealant? Je moet mikken. Maar dat is ook als je boven de pot staat.
Je merkt het al; ik heb niet veel met die anti argumenten die ik keer op keer over tubeless hoor
Ik verwacht van een band dat ik die vrij eenvoudig zonder hulpmiddelen om kan leggen. Ik verwacht dat, wanneer ik mijn band op spanning breng, de volgende dag niet leeg staat. Ik verwacht dat ik bij een eventueel lek niet het thuisfront hoef te bellen omdat de sealant het lek toch niet heeft gedicht en jet monteren van een binnenbandje ook niet wil lukken.
Je kan het wel vervelend vinden dat niet iedereen voorstander is van tubeless, maar zo is het nu eenmaal. Ik heb het een tijdje zelf geprobeerd en zag er geen toegevoegde waarde in. Mag ik mijn mening geven of heb je daar ook problemen mee?
Joosts mening over tubeless is nogal hardnekkig, dat mag inmiddels wel bekend zijn. Op een bijna Jehova-achtige manier wordt dit systeem in ieder banden- / wielentopic gepromoot. Doet een beetje denken aan dat gedram van fdegrove mbt tubes destijds.
Laatst gewijzigd door havana op 16 mar 2015 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
De betreurde fdegrove, waar is die tijd gebleven?
Nou, nou, nou......havana schreef:Joosts mening over tubeless is nogal hardnekkig, dat mag inmiddels wel bekend zijn. Op een bijna Jehova-achtige manier wordt dit systeem in ieder banden- / wielentopic gepromoot. Doet een beetje denken aan dat gedram van fdegrove mbt tubes destijds.
Ik ben er tevreden over en mag het graag aandragen als alternatief. Tubeless blijkt nog steeds een beetje out of the box in ons conservatieve wereldje. Wat is daar mis aan? En daar is dit forum toch ook voor bedoeld?
Ik regeer alleen graag op de terugkerende argumentatie tegen tubeless. Persoonlijk vind ik dat de nadelen worden opgeblazen en de voordelen onder het tapijt worden gemoffeld.
insta #gravelgremmen
Uiteraard mag jij je mening geven, en ik kan ik daar op reageren zolang ik dat netjes doe. En volgens mij doe ik dat.apexrider schreef:Meer grip, meer comfort en betere lekbestendigheid? Het zijn allemaal marginale verschillen. Ja, met zachte banden gaan rijden zal vast meer comfort geven, maar het bochten gedrag wordt er niet beter van. Afgelopen jaar bijna 11000km gereden en 0x lek.JoostG schreef:Meer grip, meer comfort, beter lekbestendigheid.apexrider schreef:Tubeless is zwaarder.
Ik verwacht van een band dat ik die vrij eenvoudig zonder hulpmiddelen om kan leggen. Ik verwacht dat, wanneer ik mijn band op spanning breng, de volgende dag niet leeg staat. Ik verwacht dat ik bij een eventueel lek niet het thuisfront hoef te bellen omdat de sealant het lek toch niet heeft gedicht en jet monteren van een binnenbandje ook niet wil lukken.
Je kan het wel vervelend vinden dat niet iedereen voorstander is van tubeless, maar zo is het nu eenmaal. Ik heb het een tijdje zelf geprobeerd en zag er geen toegevoegde waarde in. Mag ik mijn mening geven of heb je daar ook problemen mee?
Verder heb ik weer 12.000km gereden tubeless en heb ik nooit het thuisfront moeten bellen en houden de banden hun spanning. Tja..
insta #gravelgremmen