Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

CHESINI Dealers

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 21 dec 2014 17:48

rijden_ schreef:Mannen (M/V),

even: het was geen spam oid. Het was op mijn initiatief dat de importeur de vraag beantwoordde. Ik zag de vraag voorbij komen en heb de importeur 'gefacebooked'. Vandaar dat hij reageerde. ik ben ook degene die de fiets heeft getest en het artikel heeft geschreven. Ik wilde slechts behulpzaam zijn naar zowel de vraagsteller als de importeur. Meer niet en zeker niet minder. Zo, en nu gaan we weer lekker trappen! Na vandaag worden de dagen langer, op naar het voorjaar! Groet, aka Menno Grootjans
Nou helder dan. Voorzover iemand zich aangevallen voelde mijn excuses.
:winkthumb:

Friso
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:18

Friso 21 dec 2014 17:55

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Prima dat het opgehelderd is.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2014 18:01

+1

Ik bedoelde met marketing technisch dat een merk, welke verdwenen is van een bepaalde markt, opnieuw (een deel van) deze markt wil veroveren zichzelf anders kan presenteren. Nu ontstaat er een negatieve discussie. Daarnaast vind ik nog steeds dat voor een merk dat niet bekend is op deze markt de prijzen ontzettend hoog liggen. Maar dat is hoe ik er naar kijk.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2014 19:30

JPAR schreef: Daarnaast vind ik nog steeds dat voor een merk dat niet bekend is op deze markt de prijzen ontzettend hoog liggen. Maar dat is hoe ik er naar kijk.
Wat een onzin opmerking omdat het merk niet bekend zouden de prijzen niet gerechtvaardigd zijn???
Alle stalen frames worden zelf ontworpen en gebouwd.
Ik ben wel blij dat je eindelijk toe geeft dat de naamsbekendheid belangrijker voor jou is dan de kwaliteit. Pinarello mag deze prijzen dus wel gewoon berekenen?

Chesini is een Italiaans merk met een rijke historie, het wordt tijd dat je eerst eens verdiept voor je een reactie plaatst.
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 21 dec 2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2014 19:43

colnagofreak schreef:
JPAR schreef: Daarnaast vind ik nog steeds dat voor een merk dat niet bekend is op deze markt de prijzen ontzettend hoog liggen. Maar dat is hoe ik er naar kijk.
Wat een onzin opmerking omdat het merk niet bekend zouden de prijzen niet gerechtvaardigd zijn???

Ik ben wel blij dat je eindelijk toe geeft dat de naamsbekendheid belangrijker voor jou is dan de kwaliteit. Pinarello mag deze prijzen dus wel gewoon berekenen?

Chesini is een Italiaans merk met een rijke historie, het wordt tijd dat je eerst eens verdiept voor je een reactie plaatst.
Hoho. Ik zeg niet dat de prijzen niet gerechtvaardigd zouden zijn. Ik zeg dat vanuit een marketingoogpunt ik dat niet zo zou doen. Dat is een ander argument. Wil je een aandeel op een nieuwe markt veroveren dan is een middel je prijzen aanpassen. Dat is waarom ik de prijzen aan de hoge kant vind.

De historie van een merk staat los van de marketing op een nieuwe markt als deze historie niet bekend is. Bij veel mensen die een fiets kopen zal dit pas bekend zijn als ze zich erin verdiepen. Dus zal je marketingtechnisch daar iets mee moeten doen. De historie is ook een goed middel, maar nu niet zichtbaar.

De prijzen van Pina en vele andere merken vind ik ook niet te rechtvaardigen. Zoals bij heel veel dingen (niet alleen fietsen) is de prijs tegenwoordig veel te hoog. Daarbij moet je altijd de vraag stellen of dit gerechtvaardigd is, maar dat is een andere discussie. Ik refereerde alleen aan de vraag wat ik met marketingtechnisch bedoelde.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2014 19:54

Dan kan ik zeker niet zo goed lezen, ik dacht toch duidelijk te lezen eerst een stukje over marketing technisch, en dan Daarnaast dat je de prijzen ontzettend hoog vind, voor een merk dat niet bekend is.
JPAR schreef:
Ik bedoelde met marketing technisch dat een merk, welke verdwenen is van een bepaalde markt, opnieuw (een deel van) deze markt wil veroveren zichzelf anders kan presenteren. Nu ontstaat er een negatieve discussie. Daarnaast vind ik nog steeds dat voor een merk dat niet bekend is op deze markt de prijzen ontzettend hoog liggen. Maar dat is hoe ik er naar kijk.

JPAR schreef:
De historie van een merk staat los van de marketing op een nieuwe markt als deze historie niet bekend is. Bij veel mensen die een fiets kopen zal dit pas bekend zijn als ze zich erin verdiepen. Dus zal je marketingtechnisch daar iets mee moeten doen. De historie is ook een goed middel, maar nu niet zichtbaar.
Enige manier op je tegenwoordig in de picture te rijden is letterlijk en figuurlijk het sponseren van profploeg. Wielertoeristen willen zich alleen spiegelen aan de profs.

Kwaliteit schijnt er minder toe te doen, de veronderstelling is vaak als de profs erop rijden is het goed.

Daar speelt de marketing goed op in, dat ben ik met je eens!
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 21 dec 2014 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2014 20:09

Dat klopt. Maar dit is niet voor alle merken weggelegd. En inderdaad zijn niet alle merken die een profploeg sponsoren kwalitatief de beste merken.

Als je dan als merk een aandeel wilt veroveren moet je naar andere middelen grijpen. Prijsstelling kan een middel zijn. Dat zie je ook in de levensmiddelenbranche. Als er een nieuw product is dan wordt dit gigantisch gehyped door promoprijzen. Daarna wordt de prijs genormaliseerd (eigenlijk te hoog) en wordt een markt uitgemolken. Er komen soortgelijke producten die een graantje mee willen pikken. De interesse in een product neemt af, dus komen er kortingen bij grote hoeveelheden enz. Uiteindelijk verdwijnt het product en komt er iets nieuws voor in de plaats. En als een merk het slim speelt zijn zij degene die met iets nieuws komen.

Je naamsbekendheid moet je dus op een bepaalde manier veroveren. En als je je op de highend van een markt richt zullen de prijzen daar op gericht zijn. Maar dan moet je wel iets bieden dat die prijs rechtvaardigt. En dus zal de marketing daarop gericht (moeten) zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2014 20:18

JPAR schreef: Maar dan moet je wel iets bieden dat die prijs rechtvaardigt.

90 jaar ervaring en in Italie handgebouwd is niet voldoende?

Komt toch steeds weer op hetzelfde uit ben ik bang we betalen hier liever voor een naam en imago dan voor kwaliteit.

Fiets geeft niet voor niets in hun test een cijfer voor imago, volgens mij volslagen kwats!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2014 20:20

Precies. En dat is de marketingmachine die alles bepaald.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2014 20:25

Wees dan ieder geval niet zo dom hier in mee te gaan, en durf gewoon nog een mening te hebben en niet alles gelijk te veroordelen wat men niet kent, dat bedoel ik met eerst verdiepen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 21 dec 2014 20:32

Als je handgebouwde Italiaanse frames wilt gaan op dezelfde manier wilt vermarkten als een massa-geproduceerd supermarkt-product, dan doe je het echt niet goed. Het is een niche-product en dat moet je dus ook op die manier vermarkten. En dan lijkt een duur maar kwalitatief hoogwaardig handgemaakt italiaans frame mij een betere invalshoek.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2014 20:39

Dat ben ik ook met je eens. En dat probeer ik nu steeds aan te geven dat je marketing daar dan op gericht moet zijn. En dat zie ik nu niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie