Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

"Hoe heurt het eigenlijk" (Logo band ten opzichte van velg)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 dec 2014 09:31

havana schreef:Wat natuurlijk ook heeeeeeel belangrijk is, is dat de wielen voor en achter precies gesynchroniseerd zijn. Dus vóór het fietsen altijd even checken of dit zo is. Logo moet op PRECIES dezelfde plek zitten. Alles meer dan 1 cm afwijking is boete van de stijlpolitie.
Tijdens het fietsen dan ook neem ik aan?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2735
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 dec 2014 09:36

dario schreef:Tjonge, wat een autist moet je zijn om je daarmee bezig te houden... :roll:
+1 Dit is wel een staaltje dwangneurose idd :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

rainer
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:49

rainer 04 dec 2014 10:46

Nooit bij stil gestaan, ik heb dus weer wat te doen!

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 04 dec 2014 13:26

'Logo bij het ventiel' wat velen hier zeggen vind ik veel te algemeen. Moet je dan het begin van het logo bij het ventiel doen, het eind of ergens halverwege.

Officieel hoort het zo dat het ventiel in het midden van het logo en de tekst valt dus bij Continental GP 4000s 2 banden op de X van Grand Prix.

Dit niet serieus nemen is bijna net zo'n zonde als het dragen van de bandjes van je helm over de pootjes van je fietsbril.

senior
Forum-lid
Berichten: 2509
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 04 dec 2014 14:43

havana schreef:Wat natuurlijk ook heeeeeeel belangrijk is, is dat de wielen voor en achter precies gesynchroniseerd zijn. Dus vóór het fietsen altijd even checken of dit zo is. Logo moet op PRECIES dezelfde plek zitten. Alles meer dan 1 cm afwijking is boete van de stijlpolitie.
Ik monteer mijn banden dan ook altijd met de schuifmaat paraat. Na het oppompen niet exact gelijk, dan gaat de hele boel er weer subiet af en begin ik opnieuw (en nog steeds moet ik zoeken naar het ventiel :mrgreen: )

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 dec 2014 14:54

geertjeb schreef: Dit niet serieus nemen is bijna net zo'n zonde als het dragen van de bandjes van je helm over de pootjes van je fietsbril.
Nog zo'n giller - die ik overigens ook helemaal niet snap; mij lijkt het immers volstrekt onfunctioneel: je vergeet even dat je bril over je helmriempjes zit, en lap, hij flikkert de grond op wanneer je even je helm afzet. Handig hoor :roll:
(en omgekeerd overkomt me dat dus nooit!)

Dus als iemand me daar eens het waarom van kan uitleggen, graag!
(nu ja, bij profrenners moet dat allicht van de brillensponsor, maar verder?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 dec 2014 15:03

Ook zo'n geweldige blunder: de conti 4000S banden hebben een goede en een foute draairichting. De goede is te herkennen aan een vrijwel onherkenbaar pijltje op zijkant van de band. Sommigen hebben hun banden verkeerd gemonteerd, wat eenvoudig herkenbaar is aan het 'omgekeerde' profiel. Dat zijn echte sukkels. En maar klagen dat ze niet vooruit komen ;) ;) ;)
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 dec 2014 15:57

Zalig zijn de onwetenden!

En ik wás onwetend tot nu. Verdomme, nu kan ik nooit meer spontaan de weg op, zonder eerst mijn bandenlogo's te checken.

wm
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 04 dec 2014 16:10

dario schreef:
geertjeb schreef: Dit niet serieus nemen is bijna net zo'n zonde als het dragen van de bandjes van je helm over de pootjes van je fietsbril.
Nog zo'n giller - die ik overigens ook helemaal niet snap; mij lijkt het immers volstrekt onfunctioneel: je vergeet even dat je bril over je helmriempjes zit, en lap, hij flikkert de grond op wanneer je even je helm afzet. Handig hoor :roll:
(en omgekeerd overkomt me dat dus nooit!)

Dus als iemand me daar eens het waarom van kan uitleggen, graag!
(nu ja, bij profrenners moet dat allicht van de brillensponsor, maar verder?)

Indien je valt, zal de bril sneller van je hoofd vallen en daardoor het risico op letsel (door toedoen van de bril) afnemen.

Heb ik al eens gehoord.... :ugeek:

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 dec 2014 16:13

Want dat risico is natuurlijk huizenhoog! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2014 16:15

Schade aan je gezicht wordt door de zorgverzekering betaald, maar schade aan je Oakley niet, makkelijke keus dan toch? ;)

Bril zit overigens altijd over de bandjes heen, want de bandjes lopen strak langs mijn hoofd en de bril niet op dat punt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 17307
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2014 17:09

amclassic-fan schreef:Schade aan je gezicht wordt door de zorgverzekering betaald, maar schade aan je Oakley niet, makkelijke keus dan toch? ;)

Bril zit overigens altijd over de bandjes heen, want de bandjes lopen strak langs mijn hoofd en de bril niet op dat punt.
Help, ik heb geen Oakley :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie