Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Handig of stom, remlicht voor (race)fiets?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 09 okt 2014 14:08

roos69 schreef:
RVV schreef: Inderdaad goed punt, automobilisten zullen er niets van snappen. Ik fiets trouwens in het schemer en donker met felle knipperende LED's onder het zadel. Dan gaat het verhaal sowieso niet meer op. Idee is goed alleen de uitwerking mist zijn doel.
Het is eigenlijk helemaal niet toegestaan om knipperde verlichting op je fiets te hebben (ik vind zelf dat het erg afleidt).

Ik fiets woon/werk bijna volledig in het onverlichte buitengebied/platteland (elke dag tussen de 50 en 70 km heen en terug), dan val ik liever wat beter op bij een achterligger (auto's/landbouwvoertuigen etc).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 okt 2014 20:05

In het verkeer kan ik me er wat bij voorstellen. maar niet voor de sport. Ja tuurlijk dat is ook verkeer, maar je zoekt meestal de rustige wegen op.

Het lijkt me wel nuttig in een afdaling, haha jij remt in die flauwe bocht...

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 okt 2014 15:13

Wel op de e-bike gebruikt stroom accu sneller leeg;) dus minder rijden met die dingen.
Straks met band wisselen gekleurd hesje om en gevaren 3 hoek plaatsen;)
Gewoon opletten met rijden in een groep.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Jeroen_1975
Forum-lid

Jeroen_1975 06 aug 2016 15:38

Gisteren van voltera naar cecina gefietst en moest in schermer / donker afdalingen doen. Was erg blij om te weten dat de auto's achter mij een extra signaal kregen wanneer ik remde voor de haarspeld bochten. Uiteraard lette zij goed op maar het gaf mij meer rust om te concentreerden op de weg voor me. Ik gebruik het Remlicht naast mijn gewone achterlamp, die soms knippert en soms continu brandt.
Niet nutteloos dus wat mij betreft

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 aug 2016 16:04

Dus je hebt mensen die achter je reden geinterwiewd en positieve reacties gekregen op je lampie?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2016 17:43

Wat een verrassing dat iemand remt voor een haarspeldbocht :P
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 06 aug 2016 21:50

Jeroen_1975 schreef:Gisteren van voltera naar cecina gefietst en moest in schermer / donker afdalingen doen. Was erg blij om te weten dat de auto's achter mij een extra signaal kregen wanneer ik remde voor de haarspeld bochten. Uiteraard lette zij goed op maar het gaf mij meer rust om te concentreerden op de weg voor me. Ik gebruik het Remlicht naast mijn gewone achterlamp, die soms knippert en soms continu brandt.
Niet nutteloos dus wat mij betreft
Beetje doorrijden in die afdaling en je haalt de auto's in en dan kan je je ook in alle rust op de weg concentreren.
No pain no gain, no guts no glory!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 aug 2016 22:09

Laat ik het maar eens duidelijk stellen: zo'n lampje is voor fietsen 99% overbodige onzin en zal ook , mocht het veel verkocht gaan worden, terecht verboden worden.
In een heel enkel geval KAN het mogelijk iets bijdragen aan duidelijkheid t.a.v. wat iemand gaat doen, maar dat is geen goeie reden om fietsen in het algemeen als kerstbomen met lampjens gaan behangen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 07 aug 2016 23:00

Lampjes verdorie dan moet ik al weer aan de herfst en winter denken :-)

hayes

hayes 16 feb 2018 09:32

Voor nog geen euro het lampje in de beginpost gekocht op Ali. Uit nieuwsgierigheid.
Het lichtje is echter zo zwak dat overdag niemand het zal zien.
En in het donker heb je er sowieso nog een achterlichtje bij dat véél feller is. En dan ziet niemand dat mini lichtje.

Op zich vind ik het een goed idee. Zeker als je in de ochtendspits moet rijden.
En ik vind het nog altijd bizar dat in Nederland knipperlichtjes verboden zijn. Je valt veel meer op, en dan zeker als het in een onregelmatig patroon knippert.

alien
Forum-lid

alien 16 feb 2018 09:59

Als iedereen opvalt, valt niemand meer op.
Vorsprung durch Pedantik

Plaats reactie