Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

25 mm band, wel of niet doen?

iceskater77
Forum-lid

iceskater77 18 sep 2014 16:01

Ik overweeg hetzelfde te doen. 23 mm Grandprix 4000s zijn versleten.
Heb ook Shimano C50. Ik vraag me af of het ook goed gaat in mijn Dogma 60.1 frame.
Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Beetje zonde om 2 setjes te kopen en er achter komen dat het aanloopt.

Ik meet overigens 15 mm binnenkant velg en 21 mm buitenkant op de remvlakken. Lijkt me dus smal voor een optimale bolling?

Alvast bedankt!

Defrost
Forum-lid

Defrost 20 sep 2014 19:13

Ik rijd sinds een week op 28mm continental grand prix 4 season. Altijd op 23mm continental grand prix 4000s gereden, maar wat een verschil in comfort, echt super. Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil. De band valt volgens mij iets kleiner dan 28mm en past prima. Ik schat dat de band 2 a 3 mm hoger is dan mijn gp 4000s 23mm. Ik heb ze gemonteerd op een 15c velg, geen probleem. Op de site van continental staat een tabel waar in staat welke band op welke velg past. Voor de gemiddelde racefietser de perfecte maat. Ik heb voor mijn vrouw ook al een setje besteld.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 sep 2014 07:04

Vanleh schreef:Ik rij in de zomer 25mm Challenge banden en in de winter op de 27mm Paris-Roubaix van hetzelfde merk. Komt het meest overeen met een tube-band.
Heb jij geen last van lekrijden met die Challenge PR banden? Veel negatieve berichten op diverse fora over de lekbestedndigheid nl.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 sep 2014 07:57

Defrost schreef:Ik rijd sinds een week op 28mm continental grand prix 4 season. Altijd op 23mm continental grand prix 4000s gereden, maar wat een verschil in comfort, echt super. Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil. De band valt volgens mij iets kleiner dan 28mm en past prima. Ik schat dat de band 2 a 3 mm hoger is dan mijn gp 4000s 23mm. Ik heb ze gemonteerd op een 15c velg, geen probleem. Op de site van continental staat een tabel waar in staat welke band op welke velg past. Voor de gemiddelde racefietser de perfecte maat. Ik heb voor mijn vrouw ook al een setje besteld.
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik overweeg nl. de 28 mm GP4000S2 op de achterwiel. Ik rij al jaren naar volle tevredenheid met 25 mm banden achterop, op dit moment is dat de Vredestein Fortezza Tricomp. Maar ik wil eens kijken wat een 28 mm band mij kan bieden.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Defrost
Forum-lid

Defrost 21 sep 2014 08:34

De GP4000s2 28mm is op dit moment in Nederland eigenlijk nergens te koop. Continental had waarschijnlijk niet verwacht dat de 28mm zo succesvol zou zijn. Mede daarom heb ik de 4 season besteld. Ook is de 4 season zeer geschikt voor in de winter, omdat ie net wat minder snel lek rijdt en wat meer grip heeft. In het voorjaar ga ik waarschijnlijk ook over op de GP 4000s2 28mm.

xytras
Forum-lid

xytras 21 sep 2014 09:44

Sebiet rijden we nog allemaal met mtb-banden op de weg... ;)

NoChain
Forum-lid

NoChain 21 sep 2014 10:15

xytras schreef:Sebiet rijden we nog allemaal met mtb-banden op de weg... ;)
Het is maar pas geleden dat je bij de woorden comfort en racefiets in 1 zin werd weggelachen. Een frame moet ISP zijn want dat is lekker hard, een koersfiets hoort hard te zijn!

Enkele jaren later begint iedereen plots met 25mm of breder te rijden, heeft elk groot merk wel een comfort-racer in zijn gamma ... waar ze de die-hard wielertoeristen naartoe :)?

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 21 sep 2014 10:30

Rij zelfs met 28 mm op mijn specialized secteur rijdt heerlijk .
Op mijn titanium borgini kan ik jammer genoeg geen 28 mm.
In roadbike kwam de 28 mm band er het beste uit wat rolweerstand beteft
Rij zelf op schwalbe one 28 mm op mijn specialized mooi weer fiets.
En op mijn titanium met 25 mm vredesein senso

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 sep 2014 14:47

Defrost schreef:De GP4000s2 28mm is op dit moment in Nederland eigenlijk nergens te koop. Continental had waarschijnlijk niet verwacht dat de 28mm zo succesvol zou zijn.
Het klopt dat de 28 mm GP4KS2 nog niet te verkrijgen is. Van een medewerker van Continental NL heb ik begrepen dat de reden daarvoor is is dat die nog niet (of anders zeer beperkt) in productie is genomen. Continental schijnt zich in verband met de populariteit eerst te willen concentreren op de productie van de 23 mm en de 25 mm banden en komt daarna pas de 28 mm uitvoering aan de beurt.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 sep 2014 14:58

Een tikje off topic maar toch interessant voor dit topic denk ik:

http://www.idworx-bikes.de/images/press ... kking.html

xytras
Forum-lid

xytras 21 sep 2014 16:06

NoChain schreef:
xytras schreef:Sebiet rijden we nog allemaal met mtb-banden op de weg... ;)
Het is maar pas geleden dat je bij de woorden comfort en racefiets in 1 zin werd weggelachen. Een frame moet ISP zijn want dat is lekker hard, een koersfiets hoort hard te zijn!

Enkele jaren later begint iedereen plots met 25mm of breder te rijden, heeft elk groot merk wel een comfort-racer in zijn gamma ... waar ze de die-hard wielertoeristen naartoe :)?
Hier, want ik rij nog met 23 mm tubes. :mrgreen:

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 sep 2014 17:29

Misschien topictitel veranderen naar: "banden voor toerders en bejaarden"
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie