Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2014/2015

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 okt 2014 23:15

NoChain schreef:
Pelep schreef:Wat een cross van Matthieu van der Poel...raspaardje pur sang!
Absolute topper, daar valt niks op af te dingen.
Het legt ook wel de armoede van het veldrijden bloot. Van der Haar die een halve minuut voor ligt en hem niet kan afhouden en Nys die daar achter met de vingers in de neus 3e word. Ik denk dat de enige keer dat Nys over zijn overslag pols is geweest was toen zijn camper in de gracht stak :P
Telkens diezelfde kritiek op het veldrijden: als sven wint is er geen tegenstand, wint hij niet is het ook niet goed.
Het veldrijden is net zoals het mtb-en en pisterijden een discipline apart. Je kunt toch niet zeggen dat ex-veldrenners als Boom, Stybar, Gadret, Chainel en zelfs MTB-ers Fontana en absalon geen inhoud hebben, zelfs buiten het veldrijden heel goede resultaten behaald hebben, en zelfs die hebben sven nys nooit van zijn troon kunnen stoten.
VDPoel is gewoon een supertalent (bewijst hij ook op de weg) maar het echte veldrijden moet nog beginnen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 okt 2014 08:46

Het is maar 1 wedstrijd per jaar.., Maar Stybar is wel de regend wereldkampioen. En heeft in totaal ook meer wereld titels dan Sven.
Het totale palmarez kan niemand aan Nys tippen, akkoord, maar in de belangrijkste wedstrijd van het jaar is Nys niet een echte uitblinker.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 07 okt 2014 09:03

de "belangrijkste wedstrijd" van het jaar was ook meestal een veredelde wegwedstrijd waardoor het meestal een atypische crosswedstrijd werd.
Laat dan nog ook een paar keer het geluk niet aan Nys' zijde hebben gestaan toen hij bijna niet kon verliezen (o.a. de wedstrijd waar Richard Groenendaal moest winnen en die waarbij een wegmarkering (plastieken blok) door een moto onder de wielen van Wellens en Nys gecatapulteerd werd) en je hebt al een min of meer plausibele uitleg wat betreft het minieme aantal wereldtitels van Nys.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 okt 2014 11:13

MarkVeenstra schreef: Het totale palmarez kan niemand aan Nys tippen, akkoord, maar in de belangrijkste wedstrijd van het jaar is Nys niet een echte uitblinker.
Klopt, dat zegt dan ook heel veel over het WK en niet over Nys. Waarom wordt er nooit een WK georganiseerd op prachtige parcours zoals Ronse, Gavere, Overijse, Koppenberg,...

Wat de laatste wedstrijd betreft; ik vind het toch een straffe stunt van Matthieu om Lars nog terug te halen. Op een bepaald moment zat die toch redelijk ver naar achter. Wel jammer voor Lars natuurlijk.
Ik denk dat beide Nederlanders het nog vaak met mekaar gaan moeten uitvechten, want op gelijkaardige omlopen acht ik niemand in staat beter te doen.

Ik lees hier enkele posts eerder dat Matthieu keuzes maakt ivm kritiek. Over welke keuzes gaat dat dan? Combinatie weg/veld?

Wat jonge talenten betreft verwacht ik dit jaar nog veel van Wout Van Aert op de wat zwaardere parcours. Ook een Nederlands/Belgisch talent dacht ik.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 okt 2014 12:00

Volgens mij ging Matthieu focussen op 1 competitie - vergelijkbaar met van der Haar vorig jaar. En niet over alle wereldbekers en super prestiges en overige veldritten aan de start komen. Met name omdat hij nog zo jong is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 okt 2014 19:23

MarkVeenstra schreef:Volgens mij ging Matthieu focussen op 1 competitie - vergelijkbaar met van der Haar vorig jaar. En niet over alle wereldbekers en super prestiges en overige veldritten aan de start komen. Met name omdat hij nog zo jong is.
Daar heeft ie, gezien zijn leeftijd, groot gelijk in.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 okt 2014 20:54

zou Boom nu nog het NK willen/durven rijden?
Tot het voorlaatste NK kwam hij gauw even de titel inpikken ( mag natuurlijk) maar dit zou nu eens kunnen tegenvallen :(

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 09 okt 2014 21:53

Verwacht niet dat hij gaat starten. Mocht hij wel rijden verwacht ik hem niet op het podium.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 okt 2014 07:38

Boom gaat volgens mij niet het veld in om wedstrijden te rijden.
Heeft hij vorig seizoen ook niet gedaan.
Misschien dat hij ergens voor de lol op stapt, net zo als afgelopen weekend bij het NK MTB. (toch 4e)
Jammer maar helaas.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 okt 2014 19:23

Morgen de GP Mario de Clerq in Ronse. Wordt een echte cross met de regen van deze week.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 11 okt 2014 19:45

Walter G schreef:Morgen de GP Mario de Clerq in Ronse. Wordt een echte cross met de regen van deze week.
Een klassieke Vlaamse wijde cross. Overgeleverd aan de natuur die het parkoers bepaald.

Benieuwd of van der Haar genoeg power heeft voor een podium plek. Hij kan zich beter wat koest houden in een moddercross. Al liet hij vandaag, een halve moddercross, zien dat hij sterk genoeg is om iedereen op een minuut te zetten.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 12 okt 2014 22:17

Mooie wedstrijd, Nijs laat zien hoe zijn vorm is.

Matthieu wordt netjes tweede op een heel technisch en lastig parcours.

Plaats reactie