Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ritchey WCS 46mm of Reynolds attack

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 mar 2014 20:56

Ik kan met niet voorstellen dat een attack niet stijf is de assault is dat iig wel.
die kan je ook pakken. Als je toch met carbon de bergen ingaat maakt die paar mm hogere velg ook niet uit.

wat mag zo, n setje kosten, gewoon een fabriekssetje? Of handgespaakt?
Fabriekssetje uit 2012 nieuw, nou ja 700 a 800 euro.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 05 mar 2014 08:57

haaldoor schreef:Attacks wegen zo'n 1380 gram. Voor hetzelfde budget heb je een set Fulrcum Zero wielen die volgens mij niet veel zwaarder(1430 gram) zijn maar wel beter remmen, stijver zijn en met betere naven komen. Ik zou het wel weten.
Dank je voor je antwoord. Vind zelf de looks van de Fulcrums gewoon iets minder, maar geloof je helemaal op dat ze technisch beter zijn. Maar merk ik dat als wielertoerist ook?
Ik ga geen wedstrijen rijden, in de toekomst wel hopeijk wat toertochten en zo af en toe naar de bergen. Maar in eerste instantie is het voornamelijk Nederland en het vlakke.
wasbeer2006 schreef:Ik kan met niet voorstellen dat een attack niet stijf is de assault is dat iig wel.
die kan je ook pakken. Als je toch met carbon de bergen ingaat maakt die paar mm hogere velg ook niet uit.

wat mag zo, n setje kosten, gewoon een fabriekssetje? Of handgespaakt?
Fabriekssetje uit 2012 nieuw, nou ja 700 a 800 euro.
Dan vraagt de verkoper een nette prijs, die is lager dan die 700 a 800 euro.
boswielrenner schreef:Ik zou het niet doen. Deze wielen zijn niet echt stijf te noemen, maar als je niet zwaar bent, dan zal het wel loslopen.
Je zou eens kunnen googlen op reviews.
Weeg rond de 80 kg, dus volgens mij niet zwaar en niet licht ;)

Maar misschien is dan een leuk chinees setje ook nog wel een overweging?
Of misschien andere nog tips?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie