Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Dedacciai

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 nov 2010 15:54

JeeK schreef:goedkoop??
volgens dallacolina site is alleen het kader meer dan 2000 euro;s
of is die site ietwat verouderd....?

maar goed, misschien moet ik mijn oordeel wat goedkoop is even bijstellen!

Zijn ook goedkoper te vinden bijvoorbeeld hier of hier maar laten we maar niet in de prijsdiscussie vervallen. Heeft te maken met hoe je het zelf prettig vindt om een frame aan te schaffen. Let wel even op bij de discounters, waarschijnlijk losse prijzen voor frame, vork, balhoofdset etc waar ik er vanuit ga dat dat bij Dalla in die 2100+ zit.

maui
Forum-lid

maui 22 nov 2010 21:26

Josebã schreef: Zijn ook goedkoper te vinden bijvoorbeeld hier of hier maar laten we maar niet in de prijsdiscussie vervallen. Heeft te maken met hoe je het zelf prettig vindt om een frame aan te schaffen. Let wel even op bij de discounters, waarschijnlijk losse prijzen voor frame, vork, balhoofdset etc waar ik er vanuit ga dat dat bij Dalla in die 2100+ zit.

Klopt, prijs bij Dalla is inclusief vork en balhoofd.
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 nov 2010 22:08

Even fictief wat dingen in het Ribble karretje gegooid maar dan blijf je voor frame, vork en balhoofd wel onder de 1100 eetjes (geen typefout).... Ondanks dat een dergelijke discussie ongetwijfeld tot in den treure is gevoerd op dit forum blijf ik me echter verbazen over die giga verschillen.

dalla
Forum-lid

dalla 30 nov 2010 11:37

@Joseba.. dit is altijd makkelijk te verklaren, het zit m in de volgende factoren;
1) marge
2) service
3) voorraad
4) levertijd.
dan ff gespecificeerd;
als de fietsen maar met een 'n paar procenten marge verkocht worden en daardoor per jaar meer fietsen met minder service worden verkocht blijft het onder de streep hetzelfde maar dan met eerlijke marge voor de FM en daardoor wel de service voor de klant die erbij hoort.
daarnaast zul je altijd een adres kunnen vinden waarbij iets goedkoper zal zijn.
een fiets aankopen blijft/zou een emotionele gebeurtenis moeten zijn en geen "hoe kan ik het goedkoopst mogelijk scoren" avontuur. het gevoel wat je hebt bij je FM is hierbij bepalend, factoren als vertrouwen, juiste info, en vooral de gun factor zijn essentieel.
daarnaast wie kent er Ribble......heeft iemand hier ervaring bij.
het meeste leer je door te luisteren!

davide
Forum-lid

Gebruikersavatar davide 30 nov 2010 14:05

Ik heb nog twee frames thuis liggen, beide nero corsa.
Waren goede frames om mee te rijden, maar ja, 1 kapot gevallen en 1 gescheurd.
Diegene welke kapot is kan denk ik nog wel gemaakt, worden moet er maar eens iets mee gaan doen. Ligt nu ook maar in de hoek van de garage stof te happen.

Maar ja, vrouwtje ziet me al aan komen, weer een fiets erbij.

Plaats reactie