Politie fiets controle
mmmm nu vraag je wel heel veel van de politie EM, die jongens zijn heel kundig met een bonnenboekje, maar diefstal van fietsen staat niet hoog op hun lijstje. Kwestie van prioriteiten stellen noemen ze dat.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
@ LVGH
Het is op z'n minst raar dat het voor een automobilist heel lastig is zich vrij te waren van aansprakelijkheid wanneer hij/zij een stomdronken fietser die door rood rijdt en dood rijdt.
Met de rest van je betoog ben ik overigens van harte eens. Ik heb wel eens geteld en ik rijd gemiddeld zo'n 40x per week (!) door rood met de fiets. Niet omdat ik het wil, maar omdat ik anders gewoon nooit op de plaats van bestemming kom.
Het is op z'n minst raar dat het voor een automobilist heel lastig is zich vrij te waren van aansprakelijkheid wanneer hij/zij een stomdronken fietser die door rood rijdt en dood rijdt.
Met de rest van je betoog ben ik overigens van harte eens. Ik heb wel eens geteld en ik rijd gemiddeld zo'n 40x per week (!) door rood met de fiets. Niet omdat ik het wil, maar omdat ik anders gewoon nooit op de plaats van bestemming kom.
- Supergrover
- Forum-lid HC
LVGH schreef:Sharkman 1 schreef:De donkere dagen komen eraan een aangezien de gemiddelde stadsfietser zich als een kamikaze door de het verkeer begeeft is elke controle wat mij betreft prima (net als het gelijktrekken van de prijzen van verkeersovertredingen met die van gemotoriseerd verkeer, de verzekeringsplicht en aanpassing van de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers e.d.)
Wat een onzin zeg. Het is juist goed dat Nederland een fietscultuur heeft en dat de fietser beschermd worden. Fietsen moet niet ontmoedigd maar aangemoedigd worden. Als een fietser door rood rijdt loopt hij zelf het meeste gevaar, het zou belachelijk zijn als hij dan 160euro moet betalen. Voor een fietser of voetganger is door rood rijden een heel ander soort overtreding dan voor een gemotoriseerd voertuig, o.a. door de indeling van de ruimte en de afstelling van stoplichten. Rode lichten negeren is helaas een must in de stad omdat overal stoplichten moeten zijn omdat overal autootjes moeten rijden.
je eerste deel ga ik in met je mee maar je laatste zin is klinkklare onzin.
waarom fietsers nu weer hier buiten stellen? die stoplichten, beter is verkeerslichten, zijn er om het verkeer te regelen anders wordt het een zooitje. maar dat hoef ik toch niet uit te leggen. er moeten trouwens ook overal fietsertjes rijden, incl in voetgangersgebied etc etc
- Supergrover
- Forum-lid HC
havana schreef:
kan maar beter geen auto meer gaan rijden, op het moment dat je de contactsleutel omdraait en de eerste centimeter rijdt ben je al voor een gedeelte schuldig...
havana schreef: Met de rest van je betoog ben ik overigens van harte eens. Ik heb wel eens geteld en ik rijd gemiddeld zo'n 40x per week (!) door rood met de fiets. Niet omdat ik het wil, maar omdat ik anders gewoon nooit op de plaats van bestemming kom.
onzin natuurlijk, pakkans en kans op veroorzaken ongeval is kleiner met fiets dan auto en dat rechtvaardigd voor een hoop mensen door rood rijden? of tijdwinst??
Ten eerste staan er idioot veel stoplichten, ook op punten waar het absoluut niet nodig is. Ten tweede staan die 50% van de tijd ten onrechte op rood (iedereen staat stil fenomeen). Als ik bij ieder stoplicht stil ga staan doe ik over een ritje dat normaal 10 minuten duurt ongeveer het dubbele. In Amsterdam, waar je regelmatig ritjes maakt van 30 minuten of langer, is het dus voor mij geen optie om overal stil te staan.
De pakkans in Amsterdam waar ik tot voor kort woonde is ongeveer 0, agenten gedogen door rood rijden praktisch.
Overigens is door rood rijden in Amsterdam zo normaal dat de meeste automoblisten het als volstrekt normaal zijn gaan beschouwen
De pakkans in Amsterdam waar ik tot voor kort woonde is ongeveer 0, agenten gedogen door rood rijden praktisch.
Overigens is door rood rijden in Amsterdam zo normaal dat de meeste automoblisten het als volstrekt normaal zijn gaan beschouwen

Voor fietsers heten die dingen echt stoplichten, ze staan namelijk standaard op rood. Zonder auto's zijn er echt geen stoplichten nodig hoor. Dan zijn er gewoon simpele voorrangsregels en hoef je zelden langer dan een tel stil te staan en kan dus iedereen vlotjes doorrijden ipv bij 80% van de stoplichten te moeten stoppen omdat ze standaard op rood zijn zonder dat er kruisend verkeer is.SuperGrover1 schreef:LVGH schreef:Sharkman 1 schreef:De donkere dagen komen eraan een aangezien de gemiddelde stadsfietser zich als een kamikaze door de het verkeer begeeft is elke controle wat mij betreft prima (net als het gelijktrekken van de prijzen van verkeersovertredingen met die van gemotoriseerd verkeer, de verzekeringsplicht en aanpassing van de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers e.d.)
Wat een onzin zeg. Het is juist goed dat Nederland een fietscultuur heeft en dat de fietser beschermd worden. Fietsen moet niet ontmoedigd maar aangemoedigd worden. Als een fietser door rood rijdt loopt hij zelf het meeste gevaar, het zou belachelijk zijn als hij dan 160euro moet betalen. Voor een fietser of voetganger is door rood rijden een heel ander soort overtreding dan voor een gemotoriseerd voertuig, o.a. door de indeling van de ruimte en de afstelling van stoplichten. Rode lichten negeren is helaas een must in de stad omdat overal stoplichten moeten zijn omdat overal autootjes moeten rijden.
je eerste deel ga ik in met je mee maar je laatste zin is klinkklare onzin.
waarom fietsers nu weer hier buiten stellen? die stoplichten, beter is verkeerslichten, zijn er om het verkeer te regelen anders wordt het een zooitje. maar dat hoef ik toch niet uit te leggen. er moeten trouwens ook overal fietsertjes rijden, incl in voetgangersgebied etc etc
Diogenes schreef:>De neiging om geen ID mee te nemen met fietsen is raar, alsof een wielertenue iemand buiten de wet zet.
Ik neem prinicipieel nooit een ID kaart mee, omdat ik er op tegen ben.
Ik laat het aan jou om je principes voorop te stellen. Ik geef de volgende overweging mee. Neem in ieder geval altijd je ziektekostenverzekeringspas en een mobieltje mee. Ik ken iemand die zo hard is gevallen dat ie bewusteloos op het wegdek achterbleef. Dan is het echt van levensbelang dat men weet wie je bent. Ikzelf stel veiligheid boven principes.
Wat betreft de politiecontroles. De politie heeft deze actie omngetwijfeld opgezet omdat het straks weer donker wordt. Laten we eerlijk zijn, een lampje op je fiets is een kleine moeite en als je dan geen reflector op je fiets hebt, doe dan een geel hesje aan dat reflecteert. Ik denk dat er dan nog maar weinig agenten zullen zijn die je aan de kant zetten.
Ik zit te denken, als ik op de fiets zit en een agent ook. Zou hij me dan bij kunnen houden? Lijkt me gaaf om een agent te lossen....
Camerig is prachtig!
Dan kun je beter een kopie van je paspoort meenemen. Daar staat namelijk je BSN op en dat is hetzelfde nummer als je ziektekostenverzekering.
>Neem in ieder geval altijd je ziektekostenverzekeringspas en een mobieltje mee. Ik ken iemand die zo hard is gevallen >dat ie bewusteloos op het wegdek achterbleef.
Als ik bewusteloos ben, kan ik vast niet meer bellen. Dus dat mobeiltje heb ik niet nodig. En in het ziekenhuis wordt ik op de eerste hulp ook wel zonder pas geholpen.
Als ik bewusteloos ben, kan ik vast niet meer bellen. Dus dat mobeiltje heb ik niet nodig. En in het ziekenhuis wordt ik op de eerste hulp ook wel zonder pas geholpen.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- jeroenkuiper
- Forum-lid
ik heb mijn oude mobiel mee ( just in case er dikke pech onderweg plaats vindt, of er gebeurt wat waardoor je bijv de ambu oid moet bellen voor iets wat je onderweg tegen komt. heb als 1e nr in de lijst 112thuis staan dus dat is genoeg mocht er met mij stront aan de knikker zijn
ik vindt het dan wel weer een boel om ook mijn rijbewijs, ziektekostenkaart, ziekenhuiskaart, donorcodicil, bloedgroepkaart, en de AH bonuscard mee te nemen.... ik snap de identificatieplicht wel, maar kom op zeg ik ga niet mijn hele beurs meeslepen, en elke keer pasjes eruit halen zie ik ook niet zitten....
dus die bekeuring van wat zal het zijn, 50,60 euro neem ik wel voor lief, ik kan weinig situaties indenken dat een agent mij van de fiets afscheurt om mij te controleren ( of je moet je als een mafkees in het verkeer gedragen natuurlijk)
ik vindt het dan wel weer een boel om ook mijn rijbewijs, ziektekostenkaart, ziekenhuiskaart, donorcodicil, bloedgroepkaart, en de AH bonuscard mee te nemen.... ik snap de identificatieplicht wel, maar kom op zeg ik ga niet mijn hele beurs meeslepen, en elke keer pasjes eruit halen zie ik ook niet zitten....
dus die bekeuring van wat zal het zijn, 50,60 euro neem ik wel voor lief, ik kan weinig situaties indenken dat een agent mij van de fiets afscheurt om mij te controleren ( of je moet je als een mafkees in het verkeer gedragen natuurlijk)
Enigzins off-topic:
Niet voor legitimatie maar wel voor noodgevallen: http://www.sosarmband.nl/ speciaal voor op de fietshelm.
Niet voor legitimatie maar wel voor noodgevallen: http://www.sosarmband.nl/ speciaal voor op de fietshelm.