Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
tieky
- Forum-lid
tieky
19 sep 2013 18:05
Suntoro schreef:Over Red Bull gesproken... Wel gek dat je in het wielrennen weinig prominente prive sponsoren ziet bij wielrenners... Red Bull sponsort bijvoorbeeld wel mtb-er Marco Fontana, welke ook voor Cannondale rijdt... Zo zou iemand als Sagan ook wel met een Red Bull helmpje op kunnen gaan fietsen... In ieder geval een goede sprinter of afdaler met een beetje uitstraling en lef, die ook wat meer spektakel met zich mee brengen. Dan voelt Red Bull zich als sponsor best geroepen in het wielrennen als persoonlijke sponsor lijkt mij. Nu zie je amper persoonlijke sponsoren in het wielrennen, maar waarom? Vraag me af of Ryder Hesjedal betaald krijgt van POC om met hun rare brilletjes te fietsen, maar die brillen vallen wel op in een sport waar je zulke trendy onsportieve brillen niet verwacht (want in Alberta reed ie er ook weer mee).
Wat betreft Formule 1, hebben o.a. McLaren en Lotus al niet veel betekend voor de wielersport? Met name bij de ontwikkeling van frames?
Het is maar hoe je het bekijkt, want er zijn een aantal pro-continentale teams waar je als rijder zelf een sponsor mee moet nemen, om er te kunnen rijden.
Daarnaast heeft Cavendish ook verschillende persoonlijke sponsoren (Oakley)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
23 sep 2013 16:39
Stond volgens mij op nu.nl ook al een stukje over;
Alonso neemt wielerploeg Euskaltel definitief niet over
Fernando Alonso neemt definitief niet de licentie over van Euskaltel.
Foto: ANP
De onderhandelingen tussen de 32-jarige Formule 1-coureur en Basque Cycling Pro Team, dat de licentie beheert, zijn definitief gestaakt. Dat meldt de wielerploeg maandag op haar website.
Op 2 september bereikten de partijen een voorlopig akkoord, waarbij werd afgesproken dat Alonso de veertien doorlopende arbeidsovereenkomsten van de renners zou respecteren.
Eerder op maandag meldde de Spaanse krant AS echter al dat de onderhandelingen stroef verliepen, omdat Euskaltel wilde dat de Spanjaard ook de verbintenissen overneemt van de leden van de technische staf alsmede de overeenkomsten met de huidige fietsleverancier en kledingsponsor, terwijl Alonso hier zo zijn eigen ideeën over heeft.
De Spanjaard, rijdend voor Ferrari, had in de persoon van Kiki Garcia al een teammanager gevonden en wil ook de coaches van Euskaltel vervangen.
Binnen de wielerploeg was bovendien onrust ontstaan over het plan van Alonso om de uitvalsbasis van het team van het Baskenland naar Asturië te verhuizen. Euskaltel hecht veel waarde aan zijn Baskische identiteit.
Euskaltel rijdt sinds 1994 rond in het peloton. Op 20 augustus gaf de ploeg aan de kosten niet meer te kunnen dragen.
Als er geen nieuwe eigenaar kan worden gevonden, zal de Baskische ploeg aan het eind van het jaar ophouden te bestaan.
Goed bezig bij Euscaltel; iemand die het grootste, sportieve deel van de ploeg over neemt of gewoon allemaal op straat komen staan?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
23 sep 2013 18:11
Dat was een typisch geval van "je mag wel dokken, maar je nergens mee bemoeien". Jammer, het is toch weer een verarming van het wielrennen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Suntoro
- Forum-lid
Suntoro
02 okt 2013 10:15
Toch is Alonso nog steeds een beetje
wielrenners aan het paaien... Wie weet worden Alonso en Sagan ook nog "vrienden".... Want Sagan zie ik ook nog wel eens in een andere ploeg rijden... Als Ferrari (gewoon Fiat natuurlijk) en Shell nu een paar miljoen over had, konden ze misschien een mooi team overnemen met een paar goede renners erbij...
-
rhino7
- Forum-lid
rhino7
08 jul 2014 18:19
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
Suntoro
- Forum-lid
Suntoro
08 jul 2014 20:44
Dat zou mooi zijn voor die ploeg... Ik denk dat Alonso iemand als Kittel graag ik zijn ploeg zou willen hebben, maar misschien zit die volgend jaar ook wel in een andere ploeg. Ik denk ook dat Giant-Shimano meer in het straatje ligt van Alonso dan de ploeg van (nu nog) Belkin...
Wel mooi dat Alonso als een liefhebber een ploeg wil beginnen. Al zal hij er ook wel wat aan over willen houden, maar ik heb geen idee wat Alonso verder wil doen met zijn reclame inkomsten. Al zal het wel goede exposure zijn voor die onderneming uit de Verenigde Arabische Emiraten...
En of dat het dan Giant-Shimano blijft heten, of echt ploeg Alonso.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
08 jul 2014 20:57
Ik heb ergens gelezen, kan het zo snel niet terugvinden, dat de plannen van Alonso nog 1 jaar in de koelkast gaan.
Mocht dat waar zijn dan is het een slechte soap aan het worden.
Als het maar niet in de diepvries geraakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
08 jul 2014 21:56
Volgens mij heeft Alonso momenteel al voldoende Soap aan het razendsnel terziele gaande hybride circus dat formule 1 heet.
Zelden een sport zo snel kijkers zien verliezen als dat circus.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
08 jul 2014 22:04
Niet echt gek toch?
Met opgevoerde babymotortjes achter Mercedes aan rijden zonder enige kans. RB was dominant, maar dit is bijna nog erger.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
havana
- Forum-lid HC
havana
09 jul 2014 06:59
Tjsa F1: al jaren de saaiste grote sport op aarde....
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
09 jul 2014 08:51
Wat dat betreft is er wel een parallel te trekken tussen voetbal, wielrennen en F1. Als een sport geleid wordt door te weinig enkel op op geld en status gerichte fossielen kun je wellicht het grote publiek nog foppen maar je hebt wel degelijk een probleem. Wellicht is het bij de F1 nog niet zo erg als bij de Fifa dat voor het juiste bedrag zelfs in zee zou gaan met de ergste dictators (en zelf geleid wordt door een exemplaar) maar uiteindelijk komt de waarheid vanzelf naar buiten en zie je de gevolgen.