Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SKS Rennkompressor of Joe Blow Sport

Gebruikersavatar
ArVee
Forum-lid
Berichten: 1896
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar ArVee 13 jul 2013 21:07

Vandaag de SKS Rennkompressor binnen gekregen.
Goed verpakt, mooie pomp, ik pompen zojuist.........
sh.t, messing kop schiet telkens scheef op mijn ventiel (Frans) met het pompen.
Terwijl ik zoveel heb gelezen dat dit NIET gebeurd.
Ik heb een binnenband waar draad op zit.
Doe ik iets fout? De rubbertjes die ik er bij heb gekregen zijn te klein,
heb ik dus niets aan, jammer.
Laatst gewijzigd door ArVee op 13 jul 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 jul 2013 21:15

apexrider schreef: - kop schiet niet los bij pompen, is een enkele keer voorgekomen bij gebruik van een nieuw rubber.
Rubber moet nog wat slijten, komt vanzelf goed. Kan ook zijn dat je ventiel aan de korte kant is en je de kop er niet ver genoeg op kunt duwen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ArVee
Forum-lid
Berichten: 1896
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar ArVee 13 jul 2013 21:51

Sorry apexrider, ik had het verkeerd opgeschreven (inmiddels aangepast),
Het messing kopje blijft er wel opzitten, maar gaat scheef hangen met het pompen,
waardoor er lucht langs het ventiel ontsnapt.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 jul 2013 21:59

Dan moet je die kop toch wat verder doorduwen voor zover dat mogelijk is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ArVee
Forum-lid
Berichten: 1896
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar ArVee 13 jul 2013 22:15

Ik had nu de kop zover mogelijk erop geduwd en het ventielt niet helemaal
open gedraaid (doe ik anders wel altijd).
De messing kop zit er dan nog steeds scheef op, maar deze lekt geen lucht meer,
inderdaad zal het rubbertje ook een beetje "in moeten slijten".
Bikers are not alone

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 13 jul 2013 22:58

Dat inslijten gaat héél snel bij ventielen met schroefdraad :) :twisted:
Mijn trainingen op bikeplanner.com

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 13 jul 2013 23:06

Je moet de kop er gewoon helemaal overheen duwen, dus ook over het brede gedeelte van het ventiel. Dan lekt er geen lucht meer, ook niet bij 10 bar. En het rubbertje slijt niet zo snel als je zou denken. Ik vind de Joe Blow trouwens veel fijner pompen, stabieler en met beduidend minder kracht. Zelfs met minder slagen op dezelfde druk, wat wel gek is.

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 16 jul 2013 07:35

Tijdje geleden een joeblow sportii aangeschaft ter vervanging van lezyne. Op die lezyne zit ook een kop met rubbertje dat je om de zoveel moet vervangen om lekken ter vermijden, anders wel in orde maar ik vind dit gewoon vervelend en storende, heb het zo niet met rubbertjes.
Bij de JBSportII heb je een kop die los over het ventiel schuift en je vastklikt/aanspant met een hendel. Dit gaat overigens zonder enige moeite of wrijving.
Naar mijn mening werkt dit perfect, altijd juist geplaatst, nooit een gesis of gelek tijdens het pompen en veel sneller opgepompt dan de lezyne en ook met minder kracht naar mijn gevoel.
De kop is 2 zijdig, presta/schrader en dunlop. Met de metalen hendel aan de kop zet je alles mooi vast en heb je een perfect gesloten lucht circuit. Mano meter staat perfect stil, goed uitleesbaar, maw ik ben zeer tevreden over de joeblow sport II.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 16 jul 2013 08:41

wezep schreef:Mijn ervaring met de SKS is iets minder.
Zolang deze 'koud' is gaat pompen prima.
Echter na verloop van tijd (bijv. een 2de band direct oppompen), is er geen lucht meer in te krijgen.
De buis is dan ook vrij warm.
Dit had ik in het begin niet.
Iemand enig idee?
Moet je bijv. het rubbertje aan de binnenkant ook af en toe smeren?
Iemand enig idee?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
ArVee
Forum-lid
Berichten: 1896
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar ArVee 22 jul 2013 10:51

Al diverse keren de SKS Rennkompressor pomp gebruikt,
ik duw de messing kop er helemaal over en het gaat gewoon goed.
Ben er dus zeer tevreden mee, fijne pomp en voor de verkeerd geleverde reserve rubbertjes voor de messing kop, heb ik inmiddels de juiste rubbertjes thuis gekregen, goede service van Bikeparts4u,
nogmaals bedankt havana voor de tip.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 824
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 22 jul 2013 11:43

Ook ik heb een SKS pomp besteld, echter toch met EVA kop omdat ik ook de gewone banden er mee wil kunnen oppompen. Door het betere gooi en smijt werk van de bezorgers lag de naald eraf. Gelukkig is deze makkelijk terug te plaatsen, alleen moet ik deze nog even ijken. Ik heb nog een digitale meter liggen, dus dat moet lukken.

Over de pomp zeer tevreden. Pompt erg licht. Dat had ik jaren eerder moeten doen.

Plaats reactie