Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Remblokken voor komende Alp d'huZes

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2015 08:35

Dan heb je blokjes ook veel te strak afgesteld... Als het zo licht aanloopt dan zal je niet zo maar 5 minuten sneller rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 15 sep 2015 09:11

Wel als hij niet 8 min had stil gestaan om het euvel te verhelpen....

papsnoetn01
Forum-lid

papsnoetn01 15 sep 2015 12:37

@sternling: dat heb ik dus ook gehad op de Alpe D'Huez, dat aanlopen van het achterwiel, maar dan tegen de achtervork. Na enkele kilometers te hebben geklommen moest ik hoofdschuddend afstappen in de veronderstelling dat mijn conditie toch zeer veel slechter was dan ik op basis van eerdere testen was gaan geloven. Na het afstappen bleek echter dat de fiets "op de handrem" stond en de band inmiddels een mooi blank aanloopvlak op de vork had gecreëerd. Het aandraaien van de snelspanner en het wiel opnieuw in het frame centreren bracht de gewenste oplossing. Dit heeft mij ook wel enige tijd gekost, maar dan vooral vanwege de verspilde energie in het eerste deel van de beklimming :oops: .
Ergo: controleer de klemming van je snelspanner en vergeet daarbij niet de lagerspeling in de gaten te houden.

Plaats reactie