Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Upgrade firmware DI2 Ultregra

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 02 jul 2015 12:15

lange_666 schreef:Je internet nodig om de firmware check te doen en de upgrade door te voeren.
Er zit geen mogelijkheid in om dit offline te doen.
(ik moet mijn fiets ook in de living zetten om de batterij te laden en een eventuele upgrade te doen)
Opladen zou je eventueel nog met een powerbank kunnen doen. Accu heeft een capaciteit van 500mah dus je hebt niet eens een hele spannende powerbank nodig. Input is gewoon vanaf de USB-poort dus max 5V(+-5%)/500ma.

SSL
Forum-lid

Gebruikersavatar SSL 19 aug 2015 10:42

Mijn FM zat weer is volgens mij te klooien. Ik moest langs voor wat onderhoud en ik dacht update maar ook meteen de firmware. Ik kreeg één of ander verhaal te horen over dat zij niet de juiste beschikking van permissies hadden om de firmware update uit te voeren, maar toevallig kwam de volgende dag een mannetje van shimano langs die alsnog mijn fiets heeft geupdate. Gelukkig hoefde ik er geen arbeidskosten voor te betalen tenslotte kan je het zelf ook met e-tube software. Wat mij zorgen baart is dat geen van de op dat moment twee aanwezige mechanics dit wisten.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Plaats reactie