Alles over vakanties op én met de fiets

Classico Boretti 2013, wat vonden jullie ervan

ckeckin
Forum-lid

ckeckin 07 mei 2013 19:55

Opvallend, de vraag was eigenlijk simpel, Classico Boretti 2013, wat vonden jullie ervan ?
En er wordt weer "geklaagd" en gediscussieerd over weggedrag van andere deelnemers aan de fietstocht.

De 165 Km tocht voerde door het mooie groen hart van Nederland, op sommige plekken waren de "pijltjes" niet goed zichtbaar of waren er niet.

Volgend jaar weer :D

Dude
Forum-lid

Dude 07 mei 2013 21:17

Ik heb zondag ook meegereden en herken alle kritiek maar weinig. Ik vraag me dan ook af of er moedwil in het spel is of simpelweg het gevolg is van 6000 fietsers over relatief smalle wegen cq fietspaden.
Abide.

Remkoh-tete
Forum-lid

Gebruikersavatar Remkoh-tete 07 mei 2013 22:18

Voor mij was het de eerste keer dat ik deze tocht reed. Heb de 110km gereden en vond hem erg leuk en mooie omgeving om door te rijden! Het laatste stuk was inderdaad erg druk, maar ach, met zoveel mensen is dat ook wel logisch. Tocht vond ik ook prima uitgepijld. Ook ik ben 1 keer verkeerd gereden, maar dan moet ik maar niet de plaatselijk wielervereniging gaan volgen. :-) En het weer was heerlijk. Helaas had ik dat niet s ochtends door en heb ik nu rooie armen en knieen!

bluv107
Forum-lid

bluv107 07 mei 2013 22:58

Ook meegedaan met mijn zoon van 13 (aan de 110), die inmiddels een behoorlijk gemiddelde weet te rijden. Vanaf Zevenhoven met wat wind in de rug reden we 34, vraagt-ie of het wat harder kon en hop, op naar de 40. Ik heb boven gesignaleerd gedrag ook wel waargenomen; deels mogelijk ook verklaard door de massaliteit van ook relatief veel minder getrainde fietsers. Ik vroeg me overigens wel af wat deze tocht nou zo populair maakt, want zo bijzonder vond ik hem niet met lange stukken langs de Ringvaart en lange rechte stukken door de Haarlemmermeer. En wanneer je ter plekke inschreef, had je sneller je startbescheiden... Maar ja, overall wel een heerlijke tocht gereden!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 08 mei 2013 09:26

Volgens mij is de tocht zo populair omdat het de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. De route is idd het minste (zeker dit jaar, zonder de duinen & het Kopje), maar de organisatie is top.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 08 mei 2013 16:00

Ik heb best wel wat tochten gereden maar qua gedrag van medefietser was deze bij uitstek het beroerdste (vorig jaar). Reed door zo ongeveer het centrum van Haarlem, knallen er volop wielrenners door rood terwijl een gezin met kinderen met de weekendboodschappen netjes door groen proberen over te steken. Afgezien van tegenliggers die de berm in werden gereden omdat er een peloton fietspadbreed aan kwam jagen.

Ik heb vorig jaar ook de MathSaldenOmloop gereden en de sfeer was daar vele malen beter en er werd gewoon lekker rustig getoerd.

Ik vermoed dat Boretti vooral keukens aan wielrenners verkoopt want als ik geen wielrenner was en zo'n soepie zou voorbijtrekken kocht ik mijn keuken ergens anders.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mei 2013 21:37

aapje schreef:Volgens mij is de tocht zo populair omdat het de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. De route is idd het minste (zeker dit jaar, zonder de duinen & het Kopje), maar de organisatie is top.
Beste prijs/kwaliteit bij een inschrijving van 20 Euro/persoon?

In België kan je eke week kiezen tussen verschillende tochten georganiseerd door een VWB club.
Inschrijving tussen de 3 en de 8 Euro.
Bijna altijd erg goed afgepijld en mooi parcours, douches, parkings, bezemwagens, bevoorrading (-en).
I know myself like no one else
Nothing to defend

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 09 mei 2013 12:16

Ik heb hem (nog) niet gereden, ben net begonnen en pas dit jaar ingeschreven voor wat toertochten. Wel ontzettend jammer om dit soort verhalen te lezen over wangedrag. Het leek me nou net zo leuk. Gelukkig ook genoeg goeie verhalen dus ik ga het wel zien allemaal.
Veni. Vidi. Fietsie.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 10 mei 2013 12:55

lcsmt schreef:Beste prijs/kwaliteit bij een inschrijving van 20 Euro/persoon?

In België kan je eke week kiezen tussen verschillende tochten georganiseerd door een VWB club.
Inschrijving tussen de 3 en de 8 Euro.
Bijna altijd erg goed afgepijld en mooi parcours, douches, parkings, bezemwagens, bevoorrading (-en).
Ik heb het over Nederlandse toertochten. Het is 20 euro voor gratis parkeren, een shirtje, goede bevoorrading, goede uitpeiling, verkeerscontroleurs bij stoplichten, beveiligde stalling, een pastamaaltijd achteraf, tijdmeting, foto en video. Dat is voor Nederlandse begrippen gewoon goedkoop.

Plaats reactie