basissnelheid verhogen
-
- Forum-lid
De eerste 3 kilometer extra snelheid pak je met je handen onderin de beugel en gebogen ellebogen
-
- Forum-lid
Je wil zeggen: de heren, met de tong op de schoenen en jij al plakkend onderin een beetje moppen vertellen
Helen, gewoon lekker rijden en doen waar jij je lekker bij voelt.
Gewoon je kilometers opbouwen per week.
Ik heb vandaag de route voor 90% gereden en maar 3 racers tegen gekomen.
http://connect.garmin.com/activity/295623099" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon je kilometers opbouwen per week.
Ik heb vandaag de route voor 90% gereden en maar 3 racers tegen gekomen.
http://connect.garmin.com/activity/295623099" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ben ik zeker van plan, ik heb er teveel plezier in om dat niet te doen. Jullie reacties hebben mijn eerste gedachten bevestigd en daar nog wat nuttige inzichten aan toegevoegd.nijkie schreef:Helen, gewoon lekker rijden en doen waar jij je lekker bij voelt.
Dat ga ik absoluut doen, de Tour for Life rijst aan de horizon en daar heb ik echt veel zin in! (overigens ook meer vrouwen in het teamnijkie schreef:Gewoon je kilometers opbouwen per week.

IK fiets regelmatig met dames en we hebben altijd veel plezier samen,en daar gaat het om.Helen schreef:Ben ik zeker van plan, ik heb er teveel plezier in om dat niet te doen. Jullie reacties hebben mijn eerste gedachten bevestigd en daar nog wat nuttige inzichten aan toegevoegd.nijkie schreef:Helen, gewoon lekker rijden en doen waar jij je lekker bij voelt.
Dat ga ik absoluut doen, de Tour for Life rijst aan de horizon en daar heb ik echt veel zin in! (overigens ook meer vrouwen in het teamnijkie schreef:Gewoon je kilometers opbouwen per week.).
ik wens je veel veilige en plezierige kilometers.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik reed vorig vorig jaar met een groepje de beklimming van de Zijpenberg-zuid, kwamen ze daar met een noodgang met van die downhill skateboards naar beneden. We schrokken ons te pletter.nijkie schreef:Dat het allemaal goed gaat op de posbank is mij een raadsel,ik rij er heel veel en verbaasd me vaak hoe de bochten worden genomen,ideale lijn rijden oké maar er rijden ook mensen aan de zijde van de weg waar de ideale lijn loopt voor de klimmende wielrenner.
Verder niet alleen fietsers die daar van hun eigen weghelft raken maar ook regelmatig motoren en auto's.
-
- Forum-lid
Wellicht dat er in (de omgeving van) Amsterdam laagdrempelige trainingskoersjes zijn op afgesloten parcours? Bij voorkeur asfalt zonder lastige bochten. Zelf doe ik dit wat later in het seizoen wel eens in Groningen. Je rijdt dan gedurende 1 tot 1:15 uur tussen de 43 en 45 km/u gemiddeld. Je moet wel een beetje getraind zijn om dit bij te houden maar door het meestal grote peloton en de geringe lastigheidsgraad van het parcours is het wel te doen. Als toerfietser krijg ik hier altijd een enorme trainingsprikkel van en heb ik in ieder geval het idee dat mijn basissnelheid na een aantal weken echt vooruit gaat.
fietsforumlid schreef:Wellicht dat er in (de omgeving van) Amsterdam laagdrempelige trainingskoersjes zijn op afgesloten parcours?
Ehm?Je rijdt dan gedurende 1 tot 1:15 uur tussen de 43 en 45 km/u gemiddeld. Je moet wel een beetje getraind zijn om dit bij te houden maar door het meestal grote peloton en de geringe lastigheidsgraad van het parcours is het wel te doen.

Als beginnende fietser die echt wel moeite heeft om groepen bij te houden verslik me regelmatig in dit soort mag ik hopen goed bedoelde adviezen. Wat is er IN JEZUSNAAM laagdrempelig aan 1 uur jakkeren met 43/45 gemiddeld? Ik kan dat nog niet eens een kwartier, niet in mijn wildste dromen. Ja misschien op de Afsluitdijk met extreme wind in de rug.
Ik ben ook een vrouw en loop er behoorlijk tegenaan dat de meeste van mijn medefietsers niet alleen man, maar meestal ook een flink stuk jonger zijn. En zich over het algemeen ook niet heel erg kunnen voorstellen dat niet iedereen dat soort gemiddeldes kan fietsen. Ik hoop niet dat het topic steel, maar graag uitleg als het kan.
Ik heb precies ditzelfde probleem dus.Helen schreef:Afgelopen weken heb ik toertochten met een groep vrienden gereden, allen mannen. Met het klimmen merkte ik dat ik goed bij kon blijven en naarmate de tocht vorderde de meesten achter mij liet, maar zodra het vlak werd kon ik het tempo (ca. 35/u) niet meer volgen.

Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit soort gemiddeldes zijn voor ee beginner niet te doen. Het voordeel van een grote groep doe je weer volledig teniet door de tempowisselingen, chaos in het peloton etc. Zeker voor dames is het enorm lastig om in te stappen, ook als ze al een redelijk goede basis hebben.
Dit is dus niet iets waar je iets mee kunt, niks laagdrempeligs aan
.
Dit is dus niet iets waar je iets mee kunt, niks laagdrempeligs aan

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Neuh, dat dacht ik ook al niet. Daarom begrijp ik de post totaal niet. Ik hoop dat Helen dit nog meeleest, ben benieuwd wat zij hier van vindt. Jammer dat je helemaal in Amsterdam (of omgeving) woont, want ik was graag af en toe met je gaan trappen.
Ik snap dat met snellere mensen meefietsen uiteindelijk, mag ik hopen, zorgt dat je sterker en sneller wordt. Maar het feit wil dat ik een vrouwtje ben van 57 kilo en ik die kerels van 85 kilo die 20 jaar jonger zijn gewoon niet bij kan houden, al ga ik op mijn hoofd staan. Ze houden echt wel rekening met me hoor, maar zo'n rit is zo slopend voor mij dat ik hem alleen aankan als ik superfit ben. Het kromme is dan dat ik eigenlijk moet trainen om mee te kunnen met een training...
Mijn bochtentechniek moet ook absoluut verbeterd, daar zal veel winst mee te boeken zijn. Maar dan nog.
Ja je kunt ook altijd alleen fietsen. Maar ik vind fietsen met een groep wel leuk...en ook wil ik graag sterker worden. Maar ik heb wel eens het gevoel dat de beginnende fietser onmiddellijk in het diepe wordt gegooit. Je hebt alleen maar hard, keihard, snoeihard of onmenselijk hard fietsen.
Ik dacht er ooit nog over om hier in Rotterdam lid te worden van de schaatsvereniging, zomers doen ze fietstrainingen. Leuk, dacht ik. Dan lees je op de website; met gemiddeldes van 35...tja...láát maar alweer.
Ik ben overigens best wel benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben.
Ik snap dat met snellere mensen meefietsen uiteindelijk, mag ik hopen, zorgt dat je sterker en sneller wordt. Maar het feit wil dat ik een vrouwtje ben van 57 kilo en ik die kerels van 85 kilo die 20 jaar jonger zijn gewoon niet bij kan houden, al ga ik op mijn hoofd staan. Ze houden echt wel rekening met me hoor, maar zo'n rit is zo slopend voor mij dat ik hem alleen aankan als ik superfit ben. Het kromme is dan dat ik eigenlijk moet trainen om mee te kunnen met een training...

Mijn bochtentechniek moet ook absoluut verbeterd, daar zal veel winst mee te boeken zijn. Maar dan nog.
Ja je kunt ook altijd alleen fietsen. Maar ik vind fietsen met een groep wel leuk...en ook wil ik graag sterker worden. Maar ik heb wel eens het gevoel dat de beginnende fietser onmiddellijk in het diepe wordt gegooit. Je hebt alleen maar hard, keihard, snoeihard of onmenselijk hard fietsen.

Ik dacht er ooit nog over om hier in Rotterdam lid te worden van de schaatsvereniging, zomers doen ze fietstrainingen. Leuk, dacht ik. Dan lees je op de website; met gemiddeldes van 35...tja...láát maar alweer.
Ik ben overigens best wel benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik woon in Leusden, en de plaatselijke toerclub heeft (qua tempo) 3 trainingsgroepen. Met als kruissnelheid 27-32-35 ( de laatste met een vraagtekentje). Daarnaast start er bij een lokale lbs vanaf volgende week ook de wekelijkse shopride met een rustig tempo.
Zoiets moet in de omgeving van Rotterdam toch ook te vinden zijn?!
Edit: ik heb zelf niet de gelegenheid om structureel met een club mee te rijden. Maar afgelopen zondag kon ik op de lekdijk aanhaken bij een fijn clubje. Ik reed tot dan solo 27-29 km/u. In dat clubje, met gelijke of minder inspanning (laag D1) 33-35 km/u.
Was lekker hoor!
Zoiets moet in de omgeving van Rotterdam toch ook te vinden zijn?!
Edit: ik heb zelf niet de gelegenheid om structureel met een club mee te rijden. Maar afgelopen zondag kon ik op de lekdijk aanhaken bij een fijn clubje. Ik reed tot dan solo 27-29 km/u. In dat clubje, met gelijke of minder inspanning (laag D1) 33-35 km/u.
Was lekker hoor!