Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Peter "The Hulk" Sagan!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 25 mar 2013 10:52

elefantino schreef:
53x11 schreef:
NB: -1 voor de doping suggestie
Dit soort prestaties zijn in het verleden dan ook altijd behaald door schone renners. Hoe durft iemand aan doping te denken bij Sagan? Nee, dit is gewoon een toptalent, aangevuld met een wetenschappelijke benadering en een boterham met pindakaas... :lol: :lol: :lol: :roll:
Ik ben geen sagan fan maar: solootje doen over 4 km en 28 seconden pakken op 10 bakkeleiende renners die eerst niet willen of kunnen rijden. Dat wil ik nog wel kopen.
Daarna een "over de top wheelie" doen zonder dat je er maar in het minste vermoeid uitziet na zo'n slopende koers... tja.... Irritant is het en bij zijn team Cannondale hebben ze de schijn tegen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 25 mar 2013 11:03

Inderdaad elefantino, over doping spreken is hier ten strengste verboden. Alsjeblieft, het gaat over niets anders. Ik ben dolblij wanneer ik een foto van een nieuwe fiets zie in plaats van steeds hetzelfde liedje. Het mag ten alle tijden over doping gaan van mij. Graag, want helaas een belangrijk onderdeel van de sport. Maar dan graag iets inhoudelijk nieuws ipv dat smalende gewijs.. Stel, je vriendin gaat vreemd. Nu zou je dit haar na het verbreken van de relatie elke keer dat je haar weer ziet kunnen gaan lopen nadragen. En je zou hartstikke gelijk hebben. Maar een beetje een oud wijf ben je dan volgens mij wel. Hoop dat met een vergelijking erbij mijn punt wel goed begrepen wordt..

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 mar 2013 11:09

Sagan was bij de jeugd werelkampioen MTB en 2° in het WK veldrijden. En we weten allemaal dat veldrijders de beste renners ter wereld zijn en juist daaronder de mountainbikers. Dus van bij de jeugd had ie al talent zat! En nu zou hij geen koers meer mogen winnen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 mar 2013 11:11

dickygiovanni schreef:Inderdaad elefantino, over doping spreken is hier ten strengste verboden. Alsjeblieft, het gaat over niets anders. Ik ben dolblij wanneer ik een foto van een nieuwe fiets zie in plaats van steeds hetzelfde liedje. Het mag ten alle tijden over doping gaan van mij. Graag, want helaas een belangrijk onderdeel van de sport. Maar dan graag iets inhoudelijk nieuws ipv dat smalende gewijs.. Stel, je vriendin gaat vreemd. Nu zou je dit haar na het verbreken van de relatie elke keer dat je haar weer ziet kunnen gaan lopen nadragen. En je zou hartstikke gelijk hebben. Maar een beetje een oud wijf ben je dan volgens mij wel. Hoop dat met een vergelijking erbij mijn punt wel goed begrepen wordt..
Misschien zou je je af moeten vragen waarom het over niets anders dan doping gaat....

En over je vergelijking; ik snap wel wat je bedoelt, maar het probleem is dat er ontzettend veel andere vrouwen op de wereld zijn, terwijl er maar 1 wielersport is. ;)

zipper
Forum-lid

zipper 25 mar 2013 11:15

Hoe kun je niet sceptisch zijn. Kijk hoe er wordt omgegaan met oude ploegartsen, teammanagers en ploegleiders. Bekijk de bewezen ongeloofwaardigheid van de UCI. Gemoedelijke manegepaarden veranderen in volbloed grand national racers, allerlei nieuwe niet traceerbare producten, straffen van lik me vestje.. En dan nog eens alles wat er aan bedrog en gedoe de laatste dertig jaar over het publiek is uitgestort. wie deugde er achteraf eigenlijk wel?? Dan hoor je de berichten dat het allemaal schoner wordt maar dan zie je weer dingen waarvan je denkt.. waar heb ik dit vaker gezien?? Dit kan dus niet. Weer iemand die er kilometers bovenuit steekt. Gilbert 2011, sky en de laatste tijd weer die sagan.
Een grote oncontroleerbare bende is het. Dan is het niet gek dat koning onderbuik de overhand begint te nemen.
Kan ik nog genieten? Soms, maar vaker niet dan wel en het wordt er niet makkelijker op. Heb de tv dit jaar al herhaaldelijk 5 km voor de meet uitgezet.
Laatst gewijzigd door zipper op 25 mar 2013 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2013 11:22

fiedoo schreef: En we weten allemaal dat veldrijders de beste renners ter wereld
Beste renners ter Belgie bedoel je ;)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 mar 2013 11:28

zipper schreef:Hoe kun je niet sceptisch zijn. Kijk hoe er wordt omgegaan met oude ploegartsen, teammanagers en ploegleiders. Bekijk de bewezen ongeloofwaardigheid van de UCI. Gemoedelijke manegepaarden veranderen in volbloed grand national racers, allerlei nieuwe niet traceerbare producten, straffen van lik me vestje.. En dan nog eens alles wat er aan bedrog en gedoe de laatste dertig jaar over het publiek is uitgestort. wie deugde er achteraf eigenlijk wel?? Dan hoor je de berichten dat het allemaal schoner wordt maar dan zie je weer dingen waarvan je denkt.. waar heb ik dit vaker gezien?? Dit kan dus niet. Weer iemand die er kilometers bovenuit steekt. Gilbert 2011, sky en de laatste tijd weer die sagan.
Een grote oncontroleerbare bende is het. Dan is het niet gek dat koning onderbuik de overhand begint te nemen.
Kan ik nog genieten? Soms maar vaker niet dan wel en het wordt er niet makkelijker op. Heb de tv dit jaar al herhaaldelijk 5 km voor de meet uitgezet.
Gilbert? Waarom presteert hij dit jaar en verleden jaar ( op het WK na) dan niet? Boonen en QS: in de vlaamse topkoersen zo goed als afwezig. Sagan: solo van 4 kms gisteren? fenomenaal? allez kom zeg.
Cancellara: heel sterk nummer, maar 't is dan ook wel een supertijdrijder, maar die prestatie is de enige dit jaar dat er echt bovenuitsteekt.
Team sky? Inderdaad heel sterk bezig in de kleinere rondes maar wel met de nummers 1 en 2 van de tour + iemand ( richie porte) die toch bij vorige ploegen ook al genoeg klasseflitsen liet zien. In de klassieke koersen? Niks gewonnen dacht ik.
Waar zit dat uitzonderlijke eigenlijk behalve dat er in iedere koers een winnaar is? ( en nee, ik ben niet naief maar probeer nu toch niet met cijfers en uitslagen iets te bewijzen wat met de aangehaalde voorbeelden niet te bewijzen valt).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

NoChain
Forum-lid

NoChain 25 mar 2013 11:31

zipper schreef:Heb de tv dit jaar al herhaaldelijk 5 km voor de meet uitgezet.
Als ik jou was zou ik de tv gewoon laten uitstaan, zo naar het wielrennen kijken heeft toch geen zin?

Ik neem aan dat je ook niet kan kijken naar die soms degoutante overmacht van een Kramer? Die pakt duidelijk dingen die een ander niet pakt. En zo'n Messi, grootgebracht met groeihormoon, bah!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2013 11:32

En dat is 3x het zelfde topic...
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2013 11:43

Ernie C. schreef:En dat is 3x het zelfde topic...
Je hebt gelijk!!

TS had beter zijn eerste bericht direct in het dopingtopic kunnen plaatsen :lol:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 mar 2013 11:44

daniel1975 schreef:
Ernie C. schreef:En dat is 3x het zelfde topic...
Je hebt gelijk!!

TS had beter zijn eerste bericht direct in het dopingtopic kunnen plaatsen :lol:
:lol: :lol: :lol:

zipper
Forum-lid

zipper 25 mar 2013 11:54

Gilbert? Waarom presteert hij dit jaar en verleden jaar ( op het WK na) dan niet? Boonen en QS: in de vlaamse topkoersen zo goed als afwezig. Sagan: solo van 4 kms gisteren? fenomenaal? allez kom zeg.
Cancellara: heel sterk nummer, maar 't is dan ook wel een supertijdrijder, maar die prestatie is de enige dit jaar dat er echt bovenuitsteekt.
Team sky? Inderdaad heel sterk bezig in de kleinere rondes maar wel met de nummers 1 en 2 van de tour + iemand ( richie porte) die toch bij vorige ploegen ook al genoeg klasseflitsen liet zien. In de klassieke koersen? Niks gewonnen dacht ik.
Waar zit dat uitzonderlijke eigenlijk behalve dat er in iedere koers een winnaar is? ( en nee, ik ben niet naief maar probeer nu toch niet met cijfers en uitslagen iets te bewijzen wat met de aangehaalde voorbeelden niet te bewijzen valt).

Ik hoef niets te bewijzen. Als je in het wielrennen op bewijzen gaat wachten kun je blijven wachten. Als niet toevallig oud ploeggenoten aan het kletsen waren geslagen was er tegen Armstrong nog steeds niets bewezen. Zoals het bedrog al jaren voortduurt, zo duren dit soort "het valt allemaal wel mee" antwoorden, ook al jaren voort en achteraf blijkt dan meestal het gelijk van de scepticus.

Dat renners en ploegen het hele jaar niets winnen zegt me overigens niets. Je kunt je ook "prepareren" voor een op zichzelf staande koers.

Plaats reactie