zipper schreef:Hoe kun je niet sceptisch zijn. Kijk hoe er wordt omgegaan met oude ploegartsen, teammanagers en ploegleiders. Bekijk de bewezen ongeloofwaardigheid van de UCI. Gemoedelijke manegepaarden veranderen in volbloed grand national racers, allerlei nieuwe niet traceerbare producten, straffen van lik me vestje.. En dan nog eens alles wat er aan bedrog en gedoe de laatste dertig jaar over het publiek is uitgestort. wie deugde er achteraf eigenlijk wel?? Dan hoor je de berichten dat het allemaal schoner wordt maar dan zie je weer dingen waarvan je denkt.. waar heb ik dit vaker gezien?? Dit kan dus niet. Weer iemand die er kilometers bovenuit steekt. Gilbert 2011, sky en de laatste tijd weer die sagan.
Een grote oncontroleerbare bende is het. Dan is het niet gek dat koning onderbuik de overhand begint te nemen.
Kan ik nog genieten? Soms maar vaker niet dan wel en het wordt er niet makkelijker op. Heb de tv dit jaar al herhaaldelijk 5 km voor de meet uitgezet.
Gilbert? Waarom presteert hij dit jaar en verleden jaar ( op het WK na) dan niet? Boonen en QS: in de vlaamse topkoersen zo goed als afwezig. Sagan: solo van 4 kms gisteren? fenomenaal? allez kom zeg.
Cancellara: heel sterk nummer, maar 't is dan ook wel een supertijdrijder, maar die prestatie is de enige dit jaar dat er echt bovenuitsteekt.
Team sky? Inderdaad heel sterk bezig in de kleinere rondes maar wel met de nummers 1 en 2 van de tour + iemand ( richie porte) die toch bij vorige ploegen ook al genoeg klasseflitsen liet zien. In de klassieke koersen? Niks gewonnen dacht ik.
Waar zit dat uitzonderlijke eigenlijk behalve dat er in iedere koers een winnaar is? ( en nee, ik ben niet naief maar probeer nu toch niet met cijfers en uitslagen iets te bewijzen wat met de aangehaalde voorbeelden niet te bewijzen valt).