Beide oorzaken inderdaad al meegemaakt: verschoven velglint en een steentje dat later alsnog door de binnenband prikte. Op natte wegen is het geen doen om alles uit de buitenband te halen. Daarnaast een keer een scheurtje in de (vrijwel nieuwe) buitenband waardoor de binnenband naar buiten kwam. Ook al eens een stootlek als 2e lek omdat die gare handpompjes maar een bar of 5 in de band krijgen. Plakken doe ik inderdaad niet. Laatst had ik trouwens drie keer lek in 1 rit (van 40km), derde lek bleek achteraf een te los binnenventiel te zijn. Andere twee gewoon (verschillende) steentjes door het loopvlak. Ik heb doorgaans inderdaad 2 patronen én een handpompje bij me. En buitenbandplakkers. Misschien overkill maar wees blij dat je niet zo veel lek rijdtGoldenRatio schreef:Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .
Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?"![]()
2 lekke banden per rit duidt vrijwel meestal op dat je:
of de buitenband niet controleert op scherpe zaken
of er iets vanuit de velg scherp is
Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.
Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . .![]()
co2 patroonhouder
Klinkt nogal theoretisch. Heb vorige week met 1 graad, fikse hagelbui, windkracht 4 op de Moerdijk bandje staan te wisselen. Koude, gevoeloze jatten...... Natuurlijk de buitenband gecontroleerd op scherpe zaken, maar als alles onder de natte troep zit, is een 'foutje' snel gemaakt hoor. En (persoonlijk) vind ik het dan een prettig idee dan nog een 'back-up' te hebben ook voor de voorband. Want je hebt gelijk: de kans op 2 lekke banden per rit is klein, maar eh......zelfs jij kan geen garantie gevenGoldenRatio schreef:Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .
Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?"![]()
2 lekke banden per rit duidt vrijwel meestal op dat je:
of de buitenband niet controleert op scherpe zaken
of er iets vanuit de velg scherp is
of je kunt gewoon geen banden opleggen
of je rijdt 2x door dezelfde rol prikkeldraad.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.
Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . .![]()
staal.....what else.....??
Even een vraag van andere orde over CO2patroonhouders en pompjes. Voor vaderdag (komt sneller dan je denkt, geluk voor de vaders hier) zoek ik een soort combi van een CO2patroon houder en een handpompje. Aan de ene kant pomp en aan de andere kant houder, of zoiets. Heeft hij een keer op youtube gezien maar hij kan het niet meer terugvinden. En ik ook niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
@Helen: waarschijnlijk bedoelt hij bijv. De lezyne road drive cfh pompHelen schreef:Even een vraag van andere orde over CO2patroonhouders en pompjes. Voor vaderdag (komt sneller dan je denkt, geluk voor de vaders hier) zoek ik een soort combi van een CO2patroon houder en een handpompje. Aan de ene kant pomp en aan de andere kant houder, of zoiets. Heeft hij een keer op youtube gezien maar hij kan het niet meer terugvinden. En ik ook niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
http://www.lezyne.com/en/products/co2-s ... -drive-cfh" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel een prijzig vaderdagcadeau, misschien kennen andere forumleden een alternatief.
Specialized Venge Expert 2016