Nieuwe fiets advies
Een Van Nicholas Ventus SE zou op 1700 euro uitkomen dus qua prijs zie ik het probleem niet. Ga er wel van uit dat een maat 48 een balhoofdbuisje van 10cm heeft, dit zal aanzienlijk korter zijn dan jouw huidige fiets.
Campagnolo Ultra Dork
Ja dat zag ik ook al, de Ventus en de Chinook liggen binnen het budget. Ligt er wel aan hoe je ze dan optuigt.
Over die fulcrum wielen bijvoorbeeld...als in combinatie met shimano afmontage...Ik google wat heen en weer en zie fulcrum wielen vanaf 145 euro, die bedoelen jullie dan vast niet. Tot aan over de 2000 euro. Wordt zo'n fiets gelijk twee keer zo duur. Ik weet dus niks van wielen af, volgens mij wordt VN nu min of meer standaard geleverd met Easton, zegt me niet veel.
En ben ik erg voorzichtig als ik zeg dat Shimano 105 voor mij vast wel goed genoeg is? Dat is toch al een erg goeie groep?
Enne, titanium heeft echt mijn voorkeur, maar als ik die carbonfiets bijna voor nop mee mag nemen dan laat ik hem niet staan. Al is het alleen al omdat mijn vader subtiel heeft zitten hinten dat hij er anders wel op gaat rijden.
En ik ben ongeveer zo calvinistisch als een schuifdeur, dus als ik mijn droomfiets zou kunnen verwezenlijken, desnoods met drie maanden op rijst met suiker leven, dan mot 't maar.
Over die fulcrum wielen bijvoorbeeld...als in combinatie met shimano afmontage...Ik google wat heen en weer en zie fulcrum wielen vanaf 145 euro, die bedoelen jullie dan vast niet. Tot aan over de 2000 euro. Wordt zo'n fiets gelijk twee keer zo duur. Ik weet dus niks van wielen af, volgens mij wordt VN nu min of meer standaard geleverd met Easton, zegt me niet veel.
En ben ik erg voorzichtig als ik zeg dat Shimano 105 voor mij vast wel goed genoeg is? Dat is toch al een erg goeie groep?
Enne, titanium heeft echt mijn voorkeur, maar als ik die carbonfiets bijna voor nop mee mag nemen dan laat ik hem niet staan. Al is het alleen al omdat mijn vader subtiel heeft zitten hinten dat hij er anders wel op gaat rijden.
En ik ben ongeveer zo calvinistisch als een schuifdeur, dus als ik mijn droomfiets zou kunnen verwezenlijken, desnoods met drie maanden op rijst met suiker leven, dan mot 't maar.

Veni. Vidi. Fietsie.
Een titanium van Nicholas met een zwarte shimano 105 groep en Fullcrum racing 5 wielen. Het zou een mooie combi zijn. En dan afmonteren met carbon zadelpen en stuur, dat zou het helemaal mooie maken. Of liever dan toch Ultegra dark grey. Of nog mooier, een chorus groep. En dan een setje Neutrons eronder. Barst daar is de 3000 euro grens al overschreden.
Tsja,. als je kiest voor die van Nicholas (en die wil je toch heel erg graag) dan is er geen ruimte meer in het budget voor een chique afmontage.
Tsja,. als je kiest voor die van Nicholas (en die wil je toch heel erg graag) dan is er geen ruimte meer in het budget voor een chique afmontage.
Live fast; die young. mijn blog
Ik wil me nergens mee bemoeien.... maar ik doe het toch! als je nu je droomfiets kunt kopen... Doen!
Over de groep zou ik me niet zo'n zorgen maken. Voor een enthousiast toerrijder is de nieuwe Tiagra 10s of 105 groep gewoon uitstekend. (Of als je campa wilt veloce of centaur bijvoorbeeld). De groep opwaarderen kan je dan later altijd nog doen als je dat dan wilt.
Wat betreft de wielen, met jouw gewicht voldoen eigenlijk vrijwel alle wielen. Dus fulcrum 7 of 5 of quattro, of bijv. de campa scirocco als je voor een campa groep zou gaan.
Ik zeg doen!
Over de groep zou ik me niet zo'n zorgen maken. Voor een enthousiast toerrijder is de nieuwe Tiagra 10s of 105 groep gewoon uitstekend. (Of als je campa wilt veloce of centaur bijvoorbeeld). De groep opwaarderen kan je dan later altijd nog doen als je dat dan wilt.
Wat betreft de wielen, met jouw gewicht voldoen eigenlijk vrijwel alle wielen. Dus fulcrum 7 of 5 of quattro, of bijv. de campa scirocco als je voor een campa groep zou gaan.
Ik zeg doen!

Op de Ventus SE zit Sram Apex en dat is gewoon prima spul, net als Shimano 105 of Campagnolo Veloce. Er zitten inderdaad Easton wielen onder maar ik weet zo niet welk type.
Je kunt er gerust van uit gaan dat dit allemaal goed genoeg is voor de gemiddelde wielertoerist. Het is natuurlijk nooit mis om even te laten uitrekenen wat het kost om dezelfde fiets met Fulcrum Racing 5 of 3 met een van de genoemde groepen kost. Overweeg ook even of je er nog een keer de bergen mee in wilt, dan is het wel zo fijn om een triple of compact te nemen.
Je kunt er gerust van uit gaan dat dit allemaal goed genoeg is voor de gemiddelde wielertoerist. Het is natuurlijk nooit mis om even te laten uitrekenen wat het kost om dezelfde fiets met Fulcrum Racing 5 of 3 met een van de genoemde groepen kost. Overweeg ook even of je er nog een keer de bergen mee in wilt, dan is het wel zo fijn om een triple of compact te nemen.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, niet bepaald een titanium god maar moet ik hem laten staan als ik hem bijna voor niks (letterlijk) mee mag nemen:

Dit betekend absoluut niet dat ik van mijn VN koorts genezen ben, alleen dat ik nu een goeie tussenpaus zoals nr071 dat zo mooi omschreef heb om igg een beetje mee te komen met clubritjes etc. totdat ik de droom een keer waar kan maken. Dankzij jullie info weet ik inmiddels wel redelijk goed wat ik zou willen. Het hoeft nu alleen niet persee overmorgen.
Specs van de Giant, wat ik kan zien want ik heb de fietsenboer er zelf niet over gesproken:
Groep: Campagnolo Mirage 9 speed
Wielen: Campagnolo Khamsin 3
Carbon zadel
Zadelpen: Ritchey (sorrie voor de aperigheid maar dat is wat ik er op kan zien)
Gare spd pedalen die vervangen moeten worden, de vorige eigenaar heeft de pedalen meegenomen naar zijn volgende fiets en de fietsenmaker is wel zo vriendelijk geweest er alvast iets op te zetten.
Volgens mij is de fiets aluminium met een carbon voorvork en wellicht stuur maar dat weet ik niet zeker.
De fiets ziet er uit alsof er 2 meter op gefietst is. Ik geloof toch dat ik enorm geluk heb hiermee.
Ik heb er nog maar een heel klein stukje op kunnen fietsen, namelijk van mijn werk naar huis maar volgens mij fiets ie wel rete lekker en pas ik er zo op het eerste gezicht ook wel goed op. Ik had er wel enorm bekijks mee, een bus-chauffeur bleef zolang staren dat ie bijna zijn bus de berm in reed.

Dit betekend absoluut niet dat ik van mijn VN koorts genezen ben, alleen dat ik nu een goeie tussenpaus zoals nr071 dat zo mooi omschreef heb om igg een beetje mee te komen met clubritjes etc. totdat ik de droom een keer waar kan maken. Dankzij jullie info weet ik inmiddels wel redelijk goed wat ik zou willen. Het hoeft nu alleen niet persee overmorgen.

Specs van de Giant, wat ik kan zien want ik heb de fietsenboer er zelf niet over gesproken:
Groep: Campagnolo Mirage 9 speed
Wielen: Campagnolo Khamsin 3
Carbon zadel
Zadelpen: Ritchey (sorrie voor de aperigheid maar dat is wat ik er op kan zien)
Gare spd pedalen die vervangen moeten worden, de vorige eigenaar heeft de pedalen meegenomen naar zijn volgende fiets en de fietsenmaker is wel zo vriendelijk geweest er alvast iets op te zetten.
Volgens mij is de fiets aluminium met een carbon voorvork en wellicht stuur maar dat weet ik niet zeker.
De fiets ziet er uit alsof er 2 meter op gefietst is. Ik geloof toch dat ik enorm geluk heb hiermee.
Ik heb er nog maar een heel klein stukje op kunnen fietsen, namelijk van mijn werk naar huis maar volgens mij fiets ie wel rete lekker en pas ik er zo op het eerste gezicht ook wel goed op. Ik had er wel enorm bekijks mee, een bus-chauffeur bleef zolang staren dat ie bijna zijn bus de berm in reed.

Veni. Vidi. Fietsie.
Mooi fietsje hoor. Ziet er in ieder geval veel beter passend uit dan die Gitane van jou. En dat is al minimaal de helft van een goede fiets, de pasvorm.
Wel het stuur even goed recht zetten zodat de bovenkant van het stuur en de shifters mooi horizontaal staan. Dat ziet er een stuk beter uit.
Veel plezier ermee!
Wel het stuur even goed recht zetten zodat de bovenkant van het stuur en de shifters mooi horizontaal staan. Dat ziet er een stuk beter uit.
Veel plezier ermee!
Campagnolo Ultra Dork
Dank.

Dat en ik hoef nu niet meer met een pickelhaube te fietsen.Ernie C. schreef:Ziet er in ieder geval veel beter passend uit dan die Gitane van jou. En dat is al minimaal de helft van een goede fiets, de pasvorm.

Veni. Vidi. Fietsie.
TumTumTum schreef:Dank.
Dat en ik hoef nu niet meer met een pickelhaube te fietsen.
Pickelwatte

Cool fietsje by the way

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Als de fiets goed onderhouden is kun je hier nog veel plezier aan beleven. Eventueel compact stuur er op (dan zit je iets minder diep) en sowieso het stuur inderdaad even goed afstellen. Maar… meest belangrijke, volgens mij is dit een dubbel crankstel en kun je dus niet heel licht schakelen. Voor gebruik gewoon in NL op het platte waarschijnlijk toereikend, maar in Limburg of zeker bij echte bergen niet voldoende gok ik. Hou daar wel even rekening mee.TumTumTum schreef: Specs van de Giant…
Verder moet deze fiets niet te veel kosten hoor. Mirage is geen topgroep (maar kun je wel veel plezier aan hebben) en dit model van Giant is al aardig wat jaren oud.
Weet je zeker dat dat aan de fiets lagTumTumTum schreef: Ik had er wel enorm bekijks mee, een bus-chauffeur bleef zolang staren dat ie bijna zijn bus de berm in reed.![]()

Overigens; weet niet welke regio je woont, maar in Groningen weet ik ook nog een kleine framemaat Scott voor weinig te koop te staan (weinig gebruikt, goed onderhouden, wel Shimano Sora groep dacht ik)
Nou ja, als tweedehands beginners fietsje voor 300 euro lijkt het me een prima deal toch?buddo schreef: Verder moet deze fiets niet te veel kosten hoor. Mirage is geen topgroep (maar kun je wel veel plezier aan hebben) en dit model van Giant is al aardig wat jaren oud.
Ja klopt, geen triple. Maar in bergen rijden zit er voorlopig denk ik nog niet in hoor. De hefstigste col die ik tot nu toe gehad heb is de Brienenoordbrug. De mannen proberen me wel die Alpe D'Huez op te praten maar ik denk zelf nog maar even niet.
Veni. Vidi. Fietsie.