Vervang ook mijn UT lagers zelf. Heb daarvoor dit setje gekocht:
http://www.parktool.com/product/campagn ... -set-CBP-3" onclick="window.open(this.href);return false; wat prima werkt, ja Parktool hé. Net zoals bij ketting, cassette, deraileurwieletjes,... is het ook zo dat de weersomstandigheden alles maken. Op mijn droogweerfiets heb ik ze nog nooit vervangen, op mijn all-weather fiets mag ik ze jaarlijks vervangen. Ja, die ziet dan ook regelmatig pekel.
Ben ook aan het uitkijken naar een nieuw frame maar als het even kan geen BB30 voor mij. Als de lagers beginnen kraken in hun cup wat bij UT wel eens het geval wil zijn (ik denk dat het te maken heeft met die coating die er op ligt) dan vervang je gewoon je cups en/of lagers en ben je weer weg. Bij een BB30 gaan die lagers rechtstreeks in het frame en als dat begint te kraken wat dan? Normaal zou het niet mogen maar ik kan mij ook wel voorstellen dat na enkele keren plaatsen en vervangen van de lagers er een beetje sleet komt op die precieze passing en kan dat opnieuw geen aanleiding zijn om eerder gekraak te verkrijgen?
Ik vertouw het zaakje dus nog niet volledig. En laat die Rose Xeon CRS nu net zo een verdomd mooi frame zijn en bieden ze dat nu net opnieuw los te koop aan en laten ze dat nu net met een BB30 uitgerust hebben, grrr!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.