Maar vooral lekker genieten van de omgeving en krijg er nog voor betaalt ookboswielrenner schreef:Het is altijd lastig om iets dat zo veel variabelen heeft, als altijd voor waarheid aan te nemen. Of je problemen krijgt met full carbon wielen in de bergen hangt volgens mij af van o.a 1) remtechniek berijder, 2) gewicht berijder, 3) snelheid afdalen, 4) de hoek waarin je daalt, 5) merk wielen, 6) materiaal remrand, 7) remblokken, 8) clinchers, 9) tubulars, 10) temperatuur, 11).....................
Als je tevredenbent met je wielen en ze doen het goed in de bergen dan lijkt het me dat je goede wielen hebt, die bij jou passen.
Welke wielen
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Heren ik zal even kijken of ik de variabelen kan invullen:boswielrenner schreef:Het is altijd lastig om iets dat zo veel variabelen heeft, als altijd voor waarheid aan te nemen. Of je problemen krijgt met full carbon wielen in de bergen hangt volgens mij af van o.a 1) remtechniek berijder, 2) gewicht berijder, 3) snelheid afdalen, 4) de hoek waarin je daalt, 5) merk wielen, 6) materiaal remrand, 7) remblokken, 8) clinchers, 9) tubulars, 10) temperatuur, 11).....................
Als je tevredenbent met je wielen en ze doen het goed in de bergen dan lijkt het me dat je goede wielen hebt, die bij jou passen.
1) Niet veel alleen even voor de bocht en dan weer laten lopen
2) +/- 75kg
3) tussen 70 en 95 km/u
4) tussen 8% en 11%
5) Reynolds Fourty-Six
6) Reynolds CTg
7) Reynolds Cryo Blue remblokken
8) Clinchers
10) tussen 25 en 35 graden
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Als ik jouw variabelen zie dan hoef jij je geen zorgen te maken. 
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ja,ja.peerke84 schreef:Heren ik zal even kijken of ik de variabelen kan invullen:boswielrenner schreef:Het is altijd lastig om iets dat zo veel variabelen heeft, als altijd voor waarheid aan te nemen. Of je problemen krijgt met full carbon wielen in de bergen hangt volgens mij af van o.a 1) remtechniek berijder, 2) gewicht berijder, 3) snelheid afdalen, 4) de hoek waarin je daalt, 5) merk wielen, 6) materiaal remrand, 7) remblokken, 8) clinchers, 9) tubulars, 10) temperatuur, 11).....................
Als je tevredenbent met je wielen en ze doen het goed in de bergen dan lijkt het me dat je goede wielen hebt, die bij jou passen.
1) Niet veel alleen even voor de bocht en dan weer laten lopen
3) tussen 70 en 95 km/u
10) tussen 25 en 35 graden
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Misschien dat je ook eens naar een paar mooie Edco wielen http://www.edcoengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of mooie Marchisio wielen kan kijken (http://www.grifotrade.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Beide merken die iets extra's bieden ten opzichte van veel andere merken.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
materialist
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat dan? Ik zie het niet hoor
Do kin der mar druk mei weze
Dat de Marchisio wielen verschrikkelijk mooi zijn:materialist schreef:Wat dan? Ik zie het niet hoor

Alleen naar typisch Italiaans gebruik eigenlijk veel te duur voor de geboden eigenschappen.
Oh ja en ook nog een gimmick dat je de cassette zonder gereedschap kan verwijderen, dat levert je toch zomaar 3 minuten extra vrije tijd per jaar op
Campagnolo Ultra Dork
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Mooi hoor, maar wat is het gewicht?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Niet super licht, namelijk 1650 gram. Ik heb zelf toen gekozen voor een setje Marchisio Light20 (2010 model), weegt 1490 gram. Italiaans (was voor mij een pre), lichte set, mooi uiterlijk, lage velg en weer eens wat anders dan alle Campa en Fulcrum wielen die je altijd ziet. Heb er veel plezier van!boswielrenner schreef:Mooi hoor, maar wat is het gewicht?
Opgegeven gewicht op de site Marchisio is 1580 gram, ik weet niet of dit inclusief velglint en snelspanners is.
Ze moeten rond de 800 euro kosten en ze zijn helaas eigenlijk bijna nooit in de aanbieding waardoor ze moeten concurreren met Fulcrum Racing 0 e.d.
Alleen zag ik zojuist dit:http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... ncher.html, dat scheelt toch al wat.
Misschien toch interessant voor ts, een lage aerodynamische wielset.
Ze moeten rond de 800 euro kosten en ze zijn helaas eigenlijk bijna nooit in de aanbieding waardoor ze moeten concurreren met Fulcrum Racing 0 e.d.
Alleen zag ik zojuist dit:http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... ncher.html, dat scheelt toch al wat.
Misschien toch interessant voor ts, een lage aerodynamische wielset.
Campagnolo Ultra Dork
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Fulcrum racing zero is toch bijna 200 gram lichter, dus niet echt een concurrent. Denk dat de Marchisio (1580g excl. snelspanners en velglint) vergelijkbaar is met racing 3 of racing 1.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29