10 slagen onder omslagpunt is bij mij hoog D2. Dat ga ik geen 300 km volhouden... bij lange na niet.scepticus schreef:W00t, dat vind ik nog extreem intensief voor 300 kmRobdebruin schreef:Merk als ik ruim 10 slagen onder mijn omlsagpunt fiets je het erg lang kunt volhouden.
300 km rit
-
elefantino
- Forum-lid
Een rondje om het IJsselmeer zie ik wel zitten, kom zelf uit Brabant.amclassic-fan schreef:Waar vandaan wil je vertrekken?
Misschien weet iemand een goed logeeradres, Bed and Breakfast of iets dergelijks, waar ik mijn fiets ook veilig kan neerstallen.
kan ik daar mooi slapen en 's morgens vroeg vertrekken.
Zit dan te denken aan een omgeving boven Utrecht, ik wil dan eerst richting Amsterdam.
Iemand ervaringen?
Bikers are not alone
-
bottecchia
- Forum-lid
Ik heb dat rondje een paar jaar terug eens solo gedaan. Kwestie van een enigszins uit de hang gelopen duurtraining te doen voor mijn eerste L'Eroica. Vertrokken vanuit Hilversum en vervolgens met de klok mee het rondje gedaan. Ik kan me nog herinneren dat ik in het stuk na de afsluitdijk wat moeite had om een bevoorradingspunt te vinden en datzelfde probleem heb je in Flevoland. Dat hoeft geen probleem te zijn want als je gewoon even niet eigenwijs doet en een dorpje in gaat komt dat ongetwijfeld goed. Maar als je gaat voor een snelle stop (type tankstation) dan doe je er goed aan om te zorgen dat je nog wat bij je hebt.
Ik zal zo even kijken of de rit nog in Garmin connect staat. Dan kan ik de gereden route laten zien. Zal eens nadenken over een overnachtingsplek.
Ik zal zo even kijken of de rit nog in Garmin connect staat. Dan kan ik de gereden route laten zien. Zal eens nadenken over een overnachtingsplek.
Heb je enig idee wanneer je dit wilt doen?puffdaddy schreef:Een rondje om het IJsselmeer zie ik wel zitten, kom zelf uit Brabant.amclassic-fan schreef:Waar vandaan wil je vertrekken?
Misschien weet iemand een goed logeeradres, Bed and Breakfast of iets dergelijks, waar ik mijn fiets ook veilig kan neerstallen.
kan ik daar mooi slapen en 's morgens vroeg vertrekken.
Zit dan te denken aan een omgeving boven Utrecht, ik wil dan eerst richting Amsterdam.
Iemand ervaringen?
ik wil het ook graag een keer fietsen, maar liever niet alleen.
ik woon wel bijna aan de route in Dronten....
dus als je nog een medefietser zoekt, de planning een beetje uitkomt en je tempo bij te benen is ....
dan heb ik vast wel een slaapplaats
Allard
Dat zou mooi zijn Bottechia als je die rit nog tevoorschijn kunt toveren.
Mijn vriend, die zeer waarschijnlijk met mij de monsterrit gaat voltooien, heeft zo'n Garmin.
@ Beren040 wanneer we de rit gaan fietsen weten we nog niet, in ieder geval met mooi weer en met weinig wind
Dus eigenlijk heb ik al een maat om de rit mee te fietsen.
En misschien zouden wij jou tempo wel niet bij kunnen houden
Mijn vriend, die zeer waarschijnlijk met mij de monsterrit gaat voltooien, heeft zo'n Garmin.
@ Beren040 wanneer we de rit gaan fietsen weten we nog niet, in ieder geval met mooi weer en met weinig wind
Dus eigenlijk heb ik al een maat om de rit mee te fietsen.
En misschien zouden wij jou tempo wel niet bij kunnen houden
Bikers are not alone
-
bottecchia
- Forum-lid
Gevonden, je kan 'm hier bekijken: http://connect.garmin.com/activity/13591641" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kwam toen op 325km vanuit Hilversum uit. Als je vanuit het zuiden komt en 300km wil doen zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om te overnachten ergens tussen Muiden en Hilversum. Als je op basis van deze route een nieuwe tekent vanaf je uitvalsbasis zie je vanzelf of je de gewenste kilometers haalt. Bij Muiden zou ik nu overigens de natuurboulevard willen aanraden, dat is bovenlangs Muiden ipv direct langs de A1. Toen ik dit rondje heb gereden was dat pad er nog niet. Vanuit het centrum van Muiden omhoog direct langs het water, uiteindelijk kom je dan op de Diemerzeedijk uit waar je de route oppakt.
Als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
Ik kwam toen op 325km vanuit Hilversum uit. Als je vanuit het zuiden komt en 300km wil doen zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om te overnachten ergens tussen Muiden en Hilversum. Als je op basis van deze route een nieuwe tekent vanaf je uitvalsbasis zie je vanzelf of je de gewenste kilometers haalt. Bij Muiden zou ik nu overigens de natuurboulevard willen aanraden, dat is bovenlangs Muiden ipv direct langs de A1. Toen ik dit rondje heb gereden was dat pad er nog niet. Vanuit het centrum van Muiden omhoog direct langs het water, uiteindelijk kom je dan op de Diemerzeedijk uit waar je de route oppakt.
bottecchia schreef:Gevonden, je kan 'm hier bekijken: http://connect.garmin.com/activity/13591641" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel Bottecchia voor de snelle service, erg vriendelijk.
Nou, ik zie dat je flink hebt doorgekacheld tijdens die rit, knap gemiddelde hoor.
Bikers are not alone
Het is natuurlijk ook mogelijk om te overnachten in Lelystad of Enkhuizen.
Dan kan je kiezen of je een rondje Markermeer, IJsselmeer of Zuiderzee rijdt.
Eea afhankelijk van de omstandigheden en de rijrichting.
Stel dat je vanaf Enkhuizen via de Afsluitdijk het rondje wil rijden en het gaat toch niet zoals jullie willen kan je bij Lelystad terug over de dijk.
Gaat het goed dan rij je door.
Dan heb je iig wat uitwijk mogelijkheden.
Dan kan je kiezen of je een rondje Markermeer, IJsselmeer of Zuiderzee rijdt.
Eea afhankelijk van de omstandigheden en de rijrichting.
Stel dat je vanaf Enkhuizen via de Afsluitdijk het rondje wil rijden en het gaat toch niet zoals jullie willen kan je bij Lelystad terug over de dijk.
Gaat het goed dan rij je door.
Dan heb je iig wat uitwijk mogelijkheden.
- Robdebruin
- Forum-lid
Van de zomer voor het eerst 285km rond het IJsselmeer gereden. Ging eigenlijk best soepel. Langste rit daarvoor was 160km. Je moet je er gewoon op instellen dat je lang op de fiets zit. Vooral niet nadenken over hoeveel km je nog moet maar meer nadenken over het aantal km dat ja hebt afgelegd. De week erna vanuit Hilversum naar Maastricht gereden via Belgie. Nogal verdwaald en daardoor weer 280km op de teller. Dit was zeker zwaarder doordat ik in Belgie echt niet meer wist waar ik was. Treinrit naar huis met een blik Heineken was een mooie afsluiter.
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
Even een upje.
Als mijn maat zijn fiets klaar is (onderhoudsbeurt) voor komende zaterdag,
gaat het er van komen; de plus 300 km rit.
Na nog alles eens op een rijtje te hebben gezet, leek het ons toch beter om van thuis uit aan te fietsen.
We hadden al wel een leuk B&B adres gevonden en de rit om het IJsselmeer lag klaar, maar je moet dan een dag voor de rit er heen rijden, je slaapt ergens anders, maakt de nacht nog onrustiger, na aankomst (waarschijnlijk vroeg in de avond) moet je nog douchen en dan nog naar huis rijden.
Dat alles vonden we toch een heel gerompslomp.
Nu fietsen we gewoon lekker thuis aan vanuit het Brabantse land en gaan "even" de Holterberg beklimmen, daar ben ik al wel eens geweest, mijn maat niet.
Niet dat deze "bult" zo spannend is, maar je moet wel een richtpunt hebben om ergens heen te fietsen, bovendien is het in die streek ook heel mooi.
De route heb ik uitgezet op een site, die kan mijn maat mooi op de Garmin uploaden, zelf heb ik ook nog een route-rol waar ik de route in de vorm van 3 uitgeprinte A4tjes ook in doe.
De site gaf een afstand van net iets over de 300 km, dat zou mooi zijn.
Mocht het goed gaan, dan misschien wel eens volgend jaar de toerversie van Milaan- San Remo proberen, schijnt ook heel mooi te zijn en een leuke afstand.
Zou tevens een mooi doel (en wellicht) hoogtepunt zijn voor volgend jaar.
Ik laat het jullie weten als het doorgang kan vinden komende zaterdag hoe het gegaan is
en anders de keer dat we de rit wel rijden
Als mijn maat zijn fiets klaar is (onderhoudsbeurt) voor komende zaterdag,
gaat het er van komen; de plus 300 km rit.
Na nog alles eens op een rijtje te hebben gezet, leek het ons toch beter om van thuis uit aan te fietsen.
We hadden al wel een leuk B&B adres gevonden en de rit om het IJsselmeer lag klaar, maar je moet dan een dag voor de rit er heen rijden, je slaapt ergens anders, maakt de nacht nog onrustiger, na aankomst (waarschijnlijk vroeg in de avond) moet je nog douchen en dan nog naar huis rijden.
Dat alles vonden we toch een heel gerompslomp.
Nu fietsen we gewoon lekker thuis aan vanuit het Brabantse land en gaan "even" de Holterberg beklimmen, daar ben ik al wel eens geweest, mijn maat niet.
Niet dat deze "bult" zo spannend is, maar je moet wel een richtpunt hebben om ergens heen te fietsen, bovendien is het in die streek ook heel mooi.
De route heb ik uitgezet op een site, die kan mijn maat mooi op de Garmin uploaden, zelf heb ik ook nog een route-rol waar ik de route in de vorm van 3 uitgeprinte A4tjes ook in doe.
De site gaf een afstand van net iets over de 300 km, dat zou mooi zijn.
Mocht het goed gaan, dan misschien wel eens volgend jaar de toerversie van Milaan- San Remo proberen, schijnt ook heel mooi te zijn en een leuke afstand.
Zou tevens een mooi doel (en wellicht) hoogtepunt zijn voor volgend jaar.
Ik laat het jullie weten als het doorgang kan vinden komende zaterdag hoe het gegaan is
en anders de keer dat we de rit wel rijden
Bikers are not alone
-
evrieselaar
- Forum-lid
Gaaf! Succes en lees graag hoe het ging!
Leuk!
Mijn Rondje IJsselmeer is alweer een weekje of 6 geleden, ging allemaal prima
Gewoon blijven trappen en blijven eten en dan moet 't lukken.
Mijn Rondje IJsselmeer is alweer een weekje of 6 geleden, ging allemaal prima
Gewoon blijven trappen en blijven eten en dan moet 't lukken.
Laatst gewijzigd door scepticus op 08 aug 2013 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"