Assos Fi.13_s5 bib short
- boswielrenner
- Forum-lid
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
marsman schreef:Die beenstukken van Assos zijn waardeloos en zakken als een malle, tenzij je een broekje aan hebt met strakke pijpen. Slechtste Assosaankoop die ik gedaan heb.boswielrenner schreef:Zakken die Assos beenstukken af en hebben ze grippers?
Mmm dan heb je waarschijnlijk niet de goede maat,ik heb ze ook en zitten als gegoten.
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik heb ook beenstukken (knie stukken) die afzakken van Assos, en ik heb zeker de goede maat (de grotere viel uit). Ik moet zeggen het is prettig aanvoelend materiaal maar ze blijven inderdaad helemaal niet goed zitten er zit bijvoorbeeld geen siliconen strip op. Daarnaast zitten ze om mijn bovenbeen redelijk slap en snijden ze me de bloedstroom af op mijn kuiten. Maar dat laatste kom ook weer omdat ze ook op de kuiten niet goed blijven zitten en daar weer net naar boven schuiven waardoor je een verdikking krijgt die strakker aanvoelt.
Ze slaan daar inderdaad de plank compleet mis, terwijl bijvoorbeeld mijn oudere armstukken van Assos perfect zitten.
Ps: die van mij zijn van dat wafeltjes stof, niet dat standaard hele gladde wat alle andere beenstukken hebben. (Knee warmer S7)
Ze hebben trouwens 3 soorten bij Assos: kneewarmer uno, knee warmer s7 en knee protector. Het is misschien handig als we het exacte type erbij zetten dan weten we tenminste wat wel en niet goed is.
Ze slaan daar inderdaad de plank compleet mis, terwijl bijvoorbeeld mijn oudere armstukken van Assos perfect zitten.
Ps: die van mij zijn van dat wafeltjes stof, niet dat standaard hele gladde wat alle andere beenstukken hebben. (Knee warmer S7)
Ze hebben trouwens 3 soorten bij Assos: kneewarmer uno, knee warmer s7 en knee protector. Het is misschien handig als we het exacte type erbij zetten dan weten we tenminste wat wel en niet goed is.

- boswielrenner
- Forum-lid
De Knee-warmer Uno heeft wel grippers.
De knee protector ook, maar deze zijn voor het voorjaar en de zomer.
De knee protector ook, maar deze zijn voor het voorjaar en de zomer.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik koop alleen de Uno van Assos. De rest is IMHO verschrikkelijk overpriced. 140 euro voor een zomershirt
Merken als Castelli en Ultima bieden wat dat betreft veel meer waar voor hun geld. Kwaliteit is echt niet minder.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik vind de stof en de opbouw van de Assos Mille jersey zo lekker dat ik dit veruit het fijnste jersey vind.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik heb 1 Fi13 broek , nog wel met de oude zeem. Fijne broek met zeer goed zeem, echter het stiksel ( dat dunne strookje ) aan de bovenzijde van de broek ( bretels ) laat inmiddels los na een jaar of 7 ! Ik heb ook nog 4 Uno broeken van Assos die dit probleem niet hebben.
Voor de rest is Assos qua maatvoering voor mij perfect en heb dan ook altijd;
Sokken van Assos
Overschoenen van A
Been en armstukken van A ( ze zakken niet af )
Broeken van A
een altijd petje van Assos onder mijn helm
Voor de rest is Assos qua maatvoering voor mij perfect en heb dan ook altijd;
Sokken van Assos
Overschoenen van A
Been en armstukken van A ( ze zakken niet af )
Broeken van A
een altijd petje van Assos onder mijn helm
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- boswielrenner
- Forum-lid
Zit te twijfelen is de Assos ij.tiburu 4 of de ij.intermediate_s7. Iemand een mening?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Tiburu is warmer zit beter maar houdt slechter de wind tegen. Intermediate is mijns inziens beter, het is dun maar houdt de wind goed tegen en als je jezelf warm rijdt dan is de temperatuur- en vochtregulatie nagenoeg perfect ook als het tijdens het rijden buiten warmer wordt. Tiburu moet je eigenlijk met kouder weer met een windvest erover rijden. Ik draag liever de Tiburu maar dat komt omdat mijn intermediate een suffe kleur heeft.

- boswielrenner
- Forum-lid
Dank voor de info. Heb je de nieuwe intermediate_s7 die onlangs nieuw in de collectie is opgenomen of heb je nog de zeer goede voorloper?
Is de Tiburu op dit moment nog te warm? Jammer dat de Tiburu geen windstopper heeft. Ik denk dat je met de huidige temperaturen beter nog met de intermediate kunt rijden.
Is de Tiburu op dit moment nog te warm? Jammer dat de Tiburu geen windstopper heeft. Ik denk dat je met de huidige temperaturen beter nog met de intermediate kunt rijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik heb de oude Intermediate, Tiburu is niet te warm maar is eigenlijk hetzelfde als de meeste merken die lente/herfst jackets maken, wat dikker stof en daardoor meer op wat extra isolatie gericht. Intermediate is een ander concept, weinig isolatie maar winddicht. Ik zou zo weer een Intermediate kopen. Ik had er eerst 2 maar ben met eentje gevallen, ik heb toen een Tiburu gekocht (ik vind die wel mooier) maar zou dat nu waarschijnlijk niet meer doen.
Ze hebben ook nog "Element one" ook gemaakt voor herfst en dat is volgens mij een combinatie van de twee.
Ze hebben ook nog "Element one" ook gemaakt voor herfst en dat is volgens mij een combinatie van de twee.