RIH naar single speed/fixie
Vanwege het oxyderen is lakken moeilijk. In de industrie anodiseren ze aluminium of gooien ze er flink wat zuur op om een beschermende laag te vormen (chromateren). Allebei processen die je zelf niet zomaar doet. Volgens mij zijn oldtimer liefhebbers je beste kans, die moeten hun oude bakkies ook beschermen tegen de elementen. Zo kun je dit spul gebruiken om een basis-laag te maken:
http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=151
en vervolgens aflakken hiermee:
http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=150
Je kunt ook nr 23 op deze pagina proberen:
http://www.classiccarservice.nl/classic ... kelen.html
Nergens ervaring mee, dus of het werkt....
http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=151
en vervolgens aflakken hiermee:
http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=150
Je kunt ook nr 23 op deze pagina proberen:
http://www.classiccarservice.nl/classic ... kelen.html
Nergens ervaring mee, dus of het werkt....
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52
Goei tip!
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52
Zojuist het frame opgehaald van de spuiter. Hij is retestrak!
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihgrijs.jpg]
Het weekend eens zien of we er al wat van kunnen maken dat op een fiets lijkt.
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihgrijs.jpg]
Het weekend eens zien of we er al wat van kunnen maken dat op een fiets lijkt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
Ziet er goed uit!
Slaan we door of gaan we af!?
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52
Balhoofd en trapas lagers gemonteerd. Het is nog niet netjes afgesteld natuurlijk maar het zit al wel. Is dat gedonder met die kleine kogeltjes maar vast achter de rug.
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd1.jpg]
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd2.jpg]
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihtrapas.jpg]
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd1.jpg]
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd2.jpg]
[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihtrapas.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52
Iemand enig idee waarom ze de assen vroeger dunner maakten dan tegenwoordig!?!? Mijn moderne wielen passen dus niet in deze oude voorvork! Domper op de zondagchtend. Morgen maar even naar kijken als de adrenaline wat gezakt is. Het gaat om niks maar het past net niet. Ik denk dat het ff flexen wordt...
Ik kan me niet voorstellen dat er geen moderne quickreleases in deze uitvalpadden vallen. De achtervork zal wel te smal zijn maar daar kun je wat aan doen. Google maar even op Sheldon Brown of kijk even bij het topic van Gios Super Record 1978-10 speed, dan kun je zien hoe je de de achtervork kunt oprekken voor inbouwbreedte 130 mm.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
Hij wordt mooi! Als er maar een haartje verschil zit in de dikte van die assen, zou ik het voorzichtig proberen met een vijl. Met een flex schiet je zomaar uit en dan is je paint job naar de haaien.
Slaan we door of gaan we af!?
[quote="joe_bar035"]Iemand enig idee waarom ze de assen vroeger dunner maakten dan tegenwoordig!?!? Mijn moderne wielen passen dus niet in deze oude voorvork! Domper op de zondagchtend. Morgen maar even naar kijken als de adrenaline wat gezakt is. Het gaat om niks maar het past net niet. Ik denk dat het ff flexen wordt...[/quote]
voorvoork zal nog wel gaan neem ik aan? zal wel om de inbouwbreedte van de achteras gaan...is het 126 of 120? mooie baan as van 120 cm in laten vlechten is ook leuk hoor. of een oude 5 speed as met body die nog een beetje mooi loopt?
voorvoork zal nog wel gaan neem ik aan? zal wel om de inbouwbreedte van de achteras gaan...is het 126 of 120? mooie baan as van 120 cm in laten vlechten is ook leuk hoor. of een oude 5 speed as met body die nog een beetje mooi loopt?
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52
Weer een stukje verder. Morgen foto's.
Voorvork is echt het probleem hoor. Achterwiel, tijdelijke achterwiel, zit er inmiddels in maar voorwiel lukt niet. Ik zal echt even met een vijl moeten gaan proberen morgen.
Daarna rem bekabelen en even paar pedalen dr op zetten voor een proefrondje.
Voorvork is echt het probleem hoor. Achterwiel, tijdelijke achterwiel, zit er inmiddels in maar voorwiel lukt niet. Ik zal echt even met een vijl moeten gaan proberen morgen.
Daarna rem bekabelen en even paar pedalen dr op zetten voor een proefrondje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
morgen is alweer een heel eind op weg..... 

Slaan we door of gaan we af!?