Alles over vakanties op én met de fiets

Jean Nelissen Classic

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 jun 2012 14:13

Ik heb gisteren de 165 km variant gereden. Dat bleken er trouwens 170 km te zijn. Eigenlijk heb ik alleen maar lof voor de organisatie. Voor 12 luttele euros is er een goed gepijlde tocht uitgezet door een prachtige omgeving met heel veel mooie klimmen. Zeer goede bevoorradingen onderweg met een nagenoeg onbeperkte hoeveelheid wafels en Snelle Jelle's. Goede douche na afloop, voldoende parkeer gelegenheid.

Ik vind alleen die naam nogal gek. Jean Nelissen? Dat is toch geen wielrenner maar een journalist. En de tocht is geen eens naar hem genoemd maar naar een plaatselijke hotelier met dezelfde naam. Ik vond de ronde van Luxemburg (zo heette de eerste versie) een betere naam.
Live fast; die young. mijn blog

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 10 jun 2012 14:49

Volgens mij was de journalist Jean nelissen ook de hotelier. Ik vind het wel een mooi eerbetoon.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 jun 2012 14:57

tom de groot schreef:Volgens mij was de journalist Jean nelissen ook de hotelier. Ik vind het wel een mooi eerbetoon.
Nee dus!

De hotelier en de journalist zijn 2 personen. Ze hebben niets met elkaar van doen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 jun 2012 17:45

rob74 schreef:
tom de groot schreef:Volgens mij was de journalist Jean nelissen ook de hotelier. Ik vind het wel een mooi eerbetoon.
Nee dus!

De hotelier en de journalist zijn 2 personen. Ze hebben niets met elkaar van doen.

Inderdaad 2:

http://www.dtcnet.nl/cms/jean-nelissen- ... e-hotelier" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dtcnet.nl/cms/jean-nelissen- ... journalist" onclick="window.open(this.href);return false;

Harry1968
Forum-lid

Harry1968 10 jun 2012 21:27

Mooie tocht met pittige beklimmingen en mooie afdalingen. Er stond inderdaad een stevige wind die het extra zwaar maakte. De verzorging onderweg vond ik erg goed. Ruim voldoende te eten en te drinken. Prima gepijld ook en lekker rustig onderweg. Een dikke pluim voor de organisatie!!

avic
Forum-lid

Gebruikersavatar avic 10 jun 2012 21:59

Op de eerste plaats weer welverdiende complimenten voor de schitterende tocht in Luxemburg. Mooie route, prima uitgepijld, goede verzorging onderweg. Vooral dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk maken. We hebben 165 km genoten (en een beetje afgezien ;-). Zoals eerder opgemerkt, de wind maakte alles nog wat zwaarder.
Een vrijwilliger willen wij wel even op het matje roepen; wil degene die de maximum percentages bij de hellingen heeft ingevuld zijn natuurkunde les over doen. En volgend jaar eerlijk vertellen hoe steil het maximaal is?

Kortom, weer dank voor de prachtige tocht!

Bert en Christine

vinylly32
Forum-lid

vinylly32 11 jun 2012 08:08

Weer een geweldige tocht met 4000Hm over 165Km. De route was iets gewijzigd ten opzichte van vorig jaar, dit begon al met de eerste klim. Vorig jaar hebben we deze met een groep van 6 gereden, dit jaar met zn tweeen wat het wat zwaarder maakte icm de wind. De bevoorrading was goed geregeld, er was voldoende van alles. Mn fietsmaatje had het wel gehad en wou de muur overslaan, gelukkig heb ik hem naar boven gekregen door te roepen dat de muur maar 200m lang is :D. En wat is 200m nou op 165km!
avic schreef:Een vrijwilliger willen wij wel even op het matje roepen; wil degene die de maximum percentages bij de hellingen heeft ingevuld zijn natuurkunde les over doen. En volgend jaar eerlijk vertellen hoe steil het maximaal is?
Dit was mij vorig jaar ook al opgevallen. Daar ben ik op de klim voor de muur helemaal op kapot gegaan omdat de klim op papier makkelijker leek dan de eerste klim bij start van het 30Km rondje. Gemiddelden kloppen ook niet echt.

Al met al complimenten voor de organisatie. Volgend jaar zijn we er weer bij.

otje2
Forum-lid

otje2 11 jun 2012 14:23

Ook de 165 gefietst. Vanwege een blessure leek het me verstandig om niet de 220 te rijden wat eigenlijk het doel was.

Alleen gestart en bij toeval na 5 km in een groep met een aantal rijders waar ik vorig jaar ook mee 'opgefietst' ben. Na de eerste lus van 135km ben ik na de 'pasta' in eigen tempo verdergegaan. Bij de afslag/weg achter het waterbekken door in een bocht bijna met 60+ op een stilstaande NL-auto geknald..........die wilden van bestuurder wisselen. Dat was meteen mijn top hartslag van de dag................

Supermooie tocht, goede verzorging........niets te klagen. Volgend jaar is het geloof ik op 4 mei 2013.

De naamgeving van de tocht is in eerste instantie naar 'onze jean' maar de naamgenoot regelt een hoop in vianden. Persoonlijk vind ik dat een ongelooflijke irritante man, maar hij doet er alles voor om de tocht te laten slagen in samenwerking met DTC.

benvdv
Forum-lid

benvdv 11 jun 2012 16:51

We hebben de 165 gefietst, was minder zwaar dan andere jaren, eigenlijk voornamelijk door afwezigheid van de Putscheid. Omstandigheden prima, en super dat ze de 1e ravitaillering naar het dorp beneden hadden gedaan. Meer uit overmacht begreep ik van J. Nelissen zelf, die onderhandeld heeft met de burgemeester om het op die parkeerplaats te doen. Boven op die heuvels had de wind vrij spel en was het ontzettend koud.
Ik heb itt Otje2 geen gekke dingen gezien, we zaten ook in een rustig gedeelte van massa denk ik en renners die de Jean Nelissen fietsen zijn over het algemeen renners met de nodige (tour) ervaring.

Over die bordjes, we hebben ook nog even gesproken met iemand van DTC op de camping en die persoon zei dat de route is veranderd maar toch die bordjes maar bij andere hellingen hebben geplaatst omdat ze anders voor niks gemaakt zouden zijn....... De bordjes die wel 'klopten' met de juiste klim gaven totaal geen juiste percentages weer. Als je de max nam op het bordje had je ongeveer het gemiddelde van de klim. Heeft niet voorkomen dat we een fantastische fietsdag hebben gehad.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jun 2012 17:10

Ik vond de bordje ook niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Maar dan precies het omgekeerde van wat ik hier anderen zie schrijven. Als ik zag staan gemiddeld 10%, dan trok ik daar 2-3% van af en dan leek het te kloppen. Die max percentages was volgens mij helemaal een farce. Het kwam nooit in de buurt van die percentages.

Of ik had gewoon goede benen. Dat kan natuurlijk ook ;)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 jun 2012 17:23

Hoeveel (gemeten) hoogtemeters had de 165km?

avic
Forum-lid

Gebruikersavatar avic 11 jun 2012 17:30

kxlight schreef:Hoeveel (gemeten) hoogtemeters had de 165km?
bij ons 3800 hm

C&B

Plaats reactie