Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe bidonhouders

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 apr 2012 20:28

loos schreef:
jsparie schreef:Heb zelf prima ervaring met die china bidonhouders. Nog geen bidon verloren. De lak schuurt er wel vrij snel af door het in- en uitnemen van de bidon.
you lucky bastard! ;)
Ik heb al twee bidonhouders afgedankt wegens bidonverlies (Kuota) en drie bidonhouders afgedankt wegens gebroken nokjes (Rose).
Ik ken deze verhalen van meerder mensen.
Maar misschien heb ik ook wel gewoon pech gehad...
Heb ook een keer 10 stuks over laten komen. Kostte me 7 tientjes voor 10 stuks. 4 stuks gebruik ik nu al jaren op mijn 2 racefietsen en die doen het prima. 2 setjes van 2 aan fietsmaatjes verkocht tegen kostprijs en die andere 2 verkocht ik via Marktplaats voor 30 euro. Prima spul al moet je wss een beetje mazzel hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2012 09:51

Uiteindelijk ben je volgens mij gewoon duurder uit met die Chineze bidonhouders. Het lipje aan de onderkant breekt uiteindelijk altijd af (ook niet zo gek als je ziet hoe dun dat meestal is in vergelijking met bijv een Mandible). Bidonnen kwijt raken is me zelden overkomen, maar ze zaten minder vast dan in de Mandible's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 05 apr 2012 14:23

Smollie schreef:Tacx tao carbon. Top bidonhouders
+1 Echt top! Nadeel is dat niet alle bidons hier goed in passen. Tacx bidons uiteraard wel.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

wtosser
Forum-lid

wtosser 05 apr 2012 16:06

Arundel en Tacx zijn prima, ik ben sinds vorig jaar fan van Elite Custom Race. Tegenwoordig in zo'n beetje elk denkbare kleurencombinatie te verkrijgen en nog geen bidon mee verloren. Ook minder krassen op je bidon dan bij een Tao.

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 05 apr 2012 20:08

Herman_N schreef:+1 Echt top! Nadeel is dat niet alle bidons hier goed in passen. Tacx bidons uiteraard wel.
Die ervaring heb ik juist niet. Ik wilde onlangs twee TAO's aanschaffen als vervanging voor de goedkope metalen, beugelvormige modellen die ik nu heb van Tacx. Omdat ik een redelijk aantal 500ml bidons van Tacx heb (rechte bus, ik weet het model niet maar je ziet ze heel veel), pakte ik zo'n bidon uit het rek en probeerde die in de TAO te plaatsen. Dat ging maar deels tot halverwege, toen zou de kracht onevenredig groot moeten worden om hem er nog verder in te krijgen. Ik heb de TAO's laten liggen. Veel andere bidons paste echter wel, maar ik was niet voornemens om ook nieuwe bidons aan te schaffen. Heel vreemd van Tacx!

d.s.
Forum-lid

d.s. 06 apr 2012 08:56

De Bontrager bidonhouders zijn imo gewoonweg de beste
Bij lange kasseistroken blijft de bidon gewoon op zijn plaats

perik
Forum-lid

perik 06 apr 2012 09:16

carel schreef:
Herman_N schreef:+1 Echt top! Nadeel is dat niet alle bidons hier goed in passen. Tacx bidons uiteraard wel.
Die ervaring heb ik juist niet. Ik wilde onlangs twee TAO's aanschaffen als vervanging voor de goedkope metalen, beugelvormige modellen die ik nu heb van Tacx. Omdat ik een redelijk aantal 500ml bidons van Tacx heb (rechte bus, ik weet het model niet maar je ziet ze heel veel), pakte ik zo'n bidon uit het rek en probeerde die in de TAO te plaatsen. Dat ging maar deels tot halverwege, toen zou de kracht onevenredig groot moeten worden om hem er nog verder in te krijgen. Ik heb de TAO's laten liggen. Veel andere bidons paste echter wel, maar ik was niet voornemens om ook nieuwe bidons aan te schaffen. Heel vreemd van Tacx!
Dat probleem had ik dus ook, ben blijkbaar niet de enige! Ik zweer bij Elite Custom. Alle bidons passen er goed in, je verliest er nooit eentje, acceptabel gewicht, zien er kek uit.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 apr 2012 09:38

In Tao's passen inderdaad alleen conische bidons, zoals Tacx Source. Persoonlijk vind ik dat geen nadeel, want ik heb alleen maar van die bidons. Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen wel als een nadeel gezien wordt.

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 09 apr 2012 16:36

Vreemd Havana, juist die bidons heb ik hier in gebruik en trok ik ook resoluut uit het rek toen ik vorig najaar een bezoek aan Rose Versand in Bocholt bracht. Met geen mogelijkheid kreeg ik zo'n bidon tot onderin de Tao gedrukt. Halfweg hield het echt op. Ik zal nog eens bij een lokale fietsenmaker naar binnen stappen en opnieuw proberen maar anders schaf ik ook twee Elite Custom houders aan, hoewel ik de Tao's mooier vind.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 13 apr 2012 14:17

Was ook wel benieuwd naar de ervaringen. Onlangs 2 nieuwe Tacx Tao Lights (33gr versie van kunststof) aangeschaft voor mijn nieuwe racefiets. I.c.m. met de Tacx Shiva bidons (gewoon een schroefdop). Maar ik vind ze wel iets te veel klemmen. Om mijn mountainbike gebruik ik een Elite Custom (i.c.m. een Camelbak), maar daar gaan al mijn bidons veel soepeler in en uit... Soms te soepel omdat ik hem weleens verlies.

Tao Light hebben een gefixeerd gat voor de montageboutjes. Als je verder niets weg vijlt monteer je hem op de flex van bidonhouder. Daardoor vervormt hij schijnbaar ietsjes en is niet meer helemaal recht. Kan me voorstellen dat niet elk frame gelijk is betreft de hart op hart maat van de montage gaatjes. Veel bidonhouders houden daar rekening mee. Bij de Toa Light moet je denk ik toch zelf iets wegvijlen, anders klemt de bidonhouder teveel.

Hoewel de Tao Light goedkoop ogen van diechtbij, zijn ze wel lekker licht.... :) Maar misschien dat ik toch over ga stappen naar de Elite Custom... Of ze omwissel met mijn MTB, misschien bevalt hij daarop beter.

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 13 apr 2012 15:56

Suntoro, ik kreeg er de bidons (heb er meerdere geprobeerd) niet in terwijl ik de Tao los in mijn hand had. Daar was dus überhaupt geen sprake van mechanische spanning in het materiaal door de bevestiging, waardoor de bidon klem zou kunnen komen. Ik blijf het vreemd vinden van Tacx dat ze het niet beter passend gemaakt hebben.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 13 apr 2012 17:10

Ik heb net twee Tacx Tao's gemonteerd op mijn fiets. Mijn Tacx source én shiva bidons passen prima. Overigens, andere bidons die ik nog heb liggen passen ook gewoon......

Plaats reactie