Het is heel simpel, zoals de vorige als zegt: je fiets is 'all risk' verzekerd, dus de claim MOET via je eigen verzekering lopen!
Zij gaan dan aan jou uitkeren en eventueel later de schade verhalen bij de tegenpartij. In feite heb je, behoudens je eventuele letselschade, niets van doen met de wandelaar.
Werk al bijna 20 jaar als schade-expert, dus ik denk wel te weten hoe het werkt.
Drop out afgebroken, valt dat te maken?
Was nu idd al van plan om het allemaal via de verzekering te laten lopen.
Alleen vervalt de verzekering, dus moet dan weer opnieuw me fiets laten verzekeren.
Kan nu van een kennis een oude fiets overnemen, kan ik toch nog een beetje door peddelen
Alleen vervalt de verzekering, dus moet dan weer opnieuw me fiets laten verzekeren.
Kan nu van een kennis een oude fiets overnemen, kan ik toch nog een beetje door peddelen
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Als er geen voetpad is horen wandelaars volgens mij uiterst links te lopen (op een één richtings fietspad. gewoon bij jouw verzekering claimen en als zijn het bedrag op de wandelaar willen verhalen is dat hun zaak. Overigens zou ik de afgebeelde schade niet meer willen laten repareren.
Mooi dat je een nieuwe racefiets gaat kopen. Doen! Btw..in dit soort situaties is het altijd verstandig een aanrijdingsformulier in te vullen. Je weet wet...zoals je in de auto hebt liggen. Zsm doen. Naam en overige gegevens noteren. Desnoods ter plekke de politie bellen en er bij halen ivm de schuldvraag. Dus sowieso het aanrijdingsformulier invullen en ondertekenen!!! Dan moeten de beiden verzekeringen aan de slag gaan met elkaar. Meteen melden bij je eigen verzekering en alle gegevens doorsturen. Die gaan het dan samen ´uitvechten´. Zsm laten taxeren en er vaart achter zetten omdat verzekeringen niet altijd snel zijn. De schuld moet door de tegenpartij erkend worden. Als er dan overeenstemming is over de aansprakelijkheid kan er bijna niets mis gaan. Of de tegenpartij moet een heel ander verhaal gaan ophangen. Tip. Sluit altijd een rechtsbijstandverzekering af. Die brengt zijn geld in dit soort situaties wel op! Spreek niet met de verzekering van de tegenpartij en noteer alles wat je weet, hoort en gezegd hebt.
Ik fiets niet. Ik ben.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Crash replacement is volgens mij 600 of 700 voor een litening frame (dat is het toch?)
Doe het nu allemaal via me fiets verzekering en vermeld daar dat het door schuld van een wandelaar is gekomen.
De verzekering keert dan al het geld uit, en gaat het dan achteraf proberen te verhalen op de wandelaar.
Het zou niet gaan om het standaard litening frame maar om het sl model, volgens mij.
De verzekering keert dan al het geld uit, en gaat het dan achteraf proberen te verhalen op de wandelaar.
Het zou niet gaan om het standaard litening frame maar om het sl model, volgens mij.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Bij de eerste serie hadden ze idd twee verschillende . Jij hebt de SCR, dat zijn ze nu allemaal.
Van het huidige model zijn alles frames hetzelfde, echter zul je ook andere spullen moeten hebben.
Ik weet niet wat ze doen, bij mij zijn ze echt enorm Coulant. Ik had twee kleine lakschuurtjes bij de dropouts em krijg een neiuw frame, vork, zdelpen, is een andere maat en een nieuw balhoofd voor 0 euro. Ik wa swel niet gevallen, maar informeer bij de dealer naar de crash replacement, al weet ik niet of dat nog geld na 4 of 5 jaar.
Van het huidige model zijn alles frames hetzelfde, echter zul je ook andere spullen moeten hebben.
Ik weet niet wat ze doen, bij mij zijn ze echt enorm Coulant. Ik had twee kleine lakschuurtjes bij de dropouts em krijg een neiuw frame, vork, zdelpen, is een andere maat en een nieuw balhoofd voor 0 euro. Ik wa swel niet gevallen, maar informeer bij de dealer naar de crash replacement, al weet ik niet of dat nog geld na 4 of 5 jaar.