Fietsplan
Nationale fietsplan.nl vermeld het volgende;
"Wanneer mag iemand meedoen aan het Nationale Fietsplan?
Iedereen die regelmatig op de fiets naar het werk komt, of dat van plan is, kan meedoen aan het Nationale Fietsplan. Oók wanneer u meer dan 15 km van het werk woont en (een deel) van de woon-werkreis fietst. De werkgever kan bepaalde voorwaarden stellen aan deelname."
Regelmatig; De één vind 3x in de week regelmatig, de ander 1 keer per maand én dan moet het ook nog lekker weer zijn.
Van plan zijn; Tja dit jaar ben ik het écht van plan hoor...
Ik zie nergens ruimte tot fraude, alleen maar ruimte voor héél veel mogelijkheden als je het mij vraagt
Iedereen die regelmatig op de fiets naar het werk komt, of dat van plan is, kan meedoen aan het Nationale Fietsplan. Oók wanneer u meer dan 15 km van het werk woont en (een deel) van de woon-werkreis fietst. De werkgever kan bepaalde voorwaarden stellen aan deelname."
Regelmatig; De één vind 3x in de week regelmatig, de ander 1 keer per maand én dan moet het ook nog lekker weer zijn.
Van plan zijn; Tja dit jaar ben ik het écht van plan hoor...
Ik zie nergens ruimte tot fraude, alleen maar ruimte voor héél veel mogelijkheden als je het mij vraagt
Do not CROSS the road!
Daarom.Dit is nu typisch weer een weinig doordachte en niet te controleren maatregel van de overheid. Deze regeling is dan ook waarschijnlijk tot stand gekomen n.a.v. een intensieve lobby van de fietsenindustrie en heeft alleen het doel om de verkoop van nieuwe fietsen te stimuleren. Het fietsenplan wordt in de komende jaren toch vervangen door de werkkostenregeling en de kans op controle zal dan ook net zo groot zijn als de kans op het winnen van de hoofdprijs in de eindejaarsloterij. Als werkgever kun je makkelijk de gevolgen van een controle verplaatsen naar de werknemer door het laten tekenen van een goede verklaring.zorba schreef: Ik zie nergens ruimte tot fraude, alleen maar ruimte voor héél veel mogelijkheden als je het mij vraagt
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
- razenderoeland
- Forum-lid
zorba schreef:Nationale fietsplan.nl vermeld het volgende;
Toen ik mijn fietsenplan afsloot moest ik op het werk een contract tekenen dat ik minimaal de helft van de tijd op de fiets moest komen. Lijkt me op zich niet meer dan normaal...........toch
Hoe sterk is de eenzame fietser...
In mijn ogen belachelijk maar ok. Ik zal dus echt never nooit niet een contract tekenen waarin staat dat ik de helft van de tijd op de fiets MOET..razenderoeland schreef: Toen ik mijn fietsenplan afsloot moest ik op het werk een contract tekenen dat ik minimaal de helft van de tijd op de fiets moest komen. Lijkt me op zich niet meer dan normaal...........toch
En dat voor een belastingvoordeel die je werkgever niets kost, waarmee hij alleen maar goodwill kweekt en wat ook nog fittere collega's oplevert...
Do not CROSS the road!
- razenderoeland
- Forum-lid
knutmo schreef:Zoals het meefinancieren van een racefiets...eelcoz schreef:Toch zie je om je heen ook ontzettend veel verspilling van publieke middelen.
Wat is hier verspild geld aan dan?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Moet ik het echt uitleggen?razenderoeland schreef:Wat is hier verspild geld aan dan?
Publieke middelen moeten worden ingezet voor de publieke zaak. Een fiets medefinancieren die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer waardoor de verkeersdruk van auto's verminderd, zou je nog best als publiek belang kunnen zien (hoewel voorstanders van een kleine overheid dit natuurlijk al weer veel te ver vinden gaan en zich afvragen waarom een overheid zich zou moeten bemoeien met hoe mensen naar het werk willen gaan, maar goed).
Het medefinancieren van een racefiets die niet voor woon-werkverkeer wordt gebruikt, draagt op geen enkele manier bij aan de publieke zaak en is dus volkomen verspild geld.
-
eelcoz
Amen (en +1).knutmo schreef:Moet ik het echt uitleggen?razenderoeland schreef:Wat is hier verspild geld aan dan?
Publieke middelen moeten worden ingezet voor de publieke zaak. Een fiets medefinancieren die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer waardoor de verkeersdruk van auto's verminderd, zou je nog best als publiek belang kunnen zien (hoewel voorstanders van een kleine overheid dit natuurlijk al weer veel te ver vinden gaan en zich afvragen waarom een overheid zich zou moeten bemoeien met hoe mensen naar het werk willen gaan, maar goed).
Het medefinancieren van een racefiets die niet voor woon-werkverkeer wordt gebruikt, draagt op geen enkele manier bij aan de publieke zaak en is dus volkomen verspild geld.
Ik kan niet anders zeggen als dat de moraalridders heel strikt genomen gelijk hebben, maar als ik 1 keer in de 3 jaar een voordeeltje heb van iets meer dan 300 euro voel ik mij daar niet schuldig om! Daarbij draagt het bij aan mijn welzijn en gezondheid waardoor ik minder vaak ziek ben en zoals eerder geschreven betaal je ook nog BTW waardoor je bij een fiets vanaf ongeveer 1500 euro het geld weer terug laat stromen in de schatkist! 
- Superstick
- Forum-lid
Ik vind al dat moralistische gezeik ook een beetje onzin. Ik ga de fiets die ik inmiddels heb besteld ook deels met het fietsenplan betalen. Ik ga m echter niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Simpelweg omdat ik ga lopen naar mijn werk. Echter, als ik dat voordeeltje van het fietsenplan niet had, kocht ik een veel goedkopere fiets, of misschien helemaal geen fiets.
Ik betaal ook meer dan 100 euro per maand ziektekosten, terwijl ik zelden iets heb. Als ik dan eens iets heb, moet ik de eerste 160 euro ofzo ook nog eens zelf betalen. Ja sorry, maar ik zie dat allemaal als hetzelfde en ik vind dat ik hier als het ware 'getild' wordt door de staat. Dat neem ik dan lekker terug dmv het fietsenplan.
Het heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. Ik wil alleen zeggen dat ik me onmogelijk slecht kan voelen door deze niet geheel legale wijze van aankopen, terwijl ze met mij veel ergere dingen flikken. Ik weet dat het kort door de bocht is, maar gevoelsmatig vind ik het bijzonder juist.
Ik betaal ook meer dan 100 euro per maand ziektekosten, terwijl ik zelden iets heb. Als ik dan eens iets heb, moet ik de eerste 160 euro ofzo ook nog eens zelf betalen. Ja sorry, maar ik zie dat allemaal als hetzelfde en ik vind dat ik hier als het ware 'getild' wordt door de staat. Dat neem ik dan lekker terug dmv het fietsenplan.
Het heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. Ik wil alleen zeggen dat ik me onmogelijk slecht kan voelen door deze niet geheel legale wijze van aankopen, terwijl ze met mij veel ergere dingen flikken. Ik weet dat het kort door de bocht is, maar gevoelsmatig vind ik het bijzonder juist.
- ophetkantje
- Forum-lid
belastingfraude, de hoofdreden voor de hele eurocrisis.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ach. De overheid draagt ook bij aan sportclubs. Of publieke campagne's om gezond te leven. Een racefiets financieren past toch mooi in dat straatje?knutmo schreef:Moet ik het echt uitleggen?razenderoeland schreef:Wat is hier verspild geld aan dan?