Enve wielen
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Grappig. Zo zie je maar dat het persoonlijke voorkeur is. Ik rij wel met LW clinchers en geen tubes. Dat maakt denk ik nog uit want clinchers rij ik op 8 bar en tubes ben ik geneigd harder op te pompen (Ik weet niet waarom).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14503
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat reynolds een goed alternatief voor enve is. Volgens mij zit er amper verschil in.
@boswielrenner, waarom zo hard 8bar? ik weet niet wat je weegt. Maar tot een kilo of 80 / 85 is 7 a 7,5 echt hard zat. Michelin geeft zelfs een maximum op voor hun banden van 8.
ik snap ook wel waarom sommige tubes zo lekker vinden rijden, dat is omdat ze de clincers veel te hard oppompen.
@boswielrenner, waarom zo hard 8bar? ik weet niet wat je weegt. Maar tot een kilo of 80 / 85 is 7 a 7,5 echt hard zat. Michelin geeft zelfs een maximum op voor hun banden van 8.
ik snap ook wel waarom sommige tubes zo lekker vinden rijden, dat is omdat ze de clincers veel te hard oppompen.
Ik ben geïnteresseerd in de Enve 3.4 set maar……
Ik heb een Enve/CK set in mijn mtb gehad en de velgen kregen naar verloop van tijd wat 'uitslag' op de velg,een soort van witachtig lijntje wat van het ene spaakgat naar het andere spaakgat en dan het wiel rond zat.
Ik heb toen Enve gemaild en volgens hun is dat een soort kalkafzetting wat eruit komt,heeft met het productieproces te maken.Dit deed verder niks af aan de stevigheid,was puur cosmetisch,alleen zag het er niet uit!
Nu vraag ik mij af of de race velgen daar ook last van hebben??
Is er iemand hier die ze heeft of er weleens mee werkt?
Ik heb een Enve/CK set in mijn mtb gehad en de velgen kregen naar verloop van tijd wat 'uitslag' op de velg,een soort van witachtig lijntje wat van het ene spaakgat naar het andere spaakgat en dan het wiel rond zat.
Ik heb toen Enve gemaild en volgens hun is dat een soort kalkafzetting wat eruit komt,heeft met het productieproces te maken.Dit deed verder niks af aan de stevigheid,was puur cosmetisch,alleen zag het er niet uit!
Nu vraag ik mij af of de race velgen daar ook last van hebben??
Is er iemand hier die ze heeft of er weleens mee werkt?
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Volgens de Enve website zijn er 2 dealers in Nederland:
BEEBIKES
Kerkplein 45a
4421ac Kapelle
www.beebikes.com
of:
ELIANCYCLES
Prinsesmarijkelaan 42
Maurik 4021ED
BEEBIKES
Kerkplein 45a
4421ac Kapelle
www.beebikes.com
of:
ELIANCYCLES
Prinsesmarijkelaan 42
Maurik 4021ED
-
- Forum-lid
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Even dit antieke topic afstoffen.
Ik heb een setje ENVE SES 3.4 wielen, schat in uit 2017, voor velgremmen. Nu wil ik het voorwiel laten servicen, maar de fietsenmaker heeft geen idee hoe hij de end caps eraf krijg. Ene kant gaat er prima af met een inbussleutel, maar de andere kant draait mee met het lager. Wat is de truc? Iemand die dat nog weet?
Ik heb een setje ENVE SES 3.4 wielen, schat in uit 2017, voor velgremmen. Nu wil ik het voorwiel laten servicen, maar de fietsenmaker heeft geen idee hoe hij de end caps eraf krijg. Ene kant gaat er prima af met een inbussleutel, maar de andere kant draait mee met het lager. Wat is de truc? Iemand die dat nog weet?
Ik heb geen idee, maar het zou mij niet verbazen als je daarvoor een tweede inbussleutel nodig hebt van wel 10 of 12mm die je in de kant stopt van waar de eindkap is verwijderd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb niet de technische oplossing, maar het lijkt me dat je eerst moet bepalen welke naven je ENVE wielen hebben. Je kon indertijd die wielen bestellen met ENVE-eigen naven maar ook met DT240 bvb. Mijn 2 sets SES 4.5 uit die periode hebben allebei DT240 naven.joeptimmermans schreef: ↑18 apr 2025 14:18 Even dit antieke topic afstoffen.
Ik heb een setje ENVE SES 3.4 wielen, schat in uit 2017, voor velgremmen. Nu wil ik het voorwiel laten servicen, maar de fietsenmaker heeft geen idee hoe hij de end caps eraf krijg. Ene kant gaat er prima af met een inbussleutel, maar de andere kant draait mee met het lager. Wat is de truc? Iemand die dat nog weet?
Eens je weet welke naven, kan je verder naar de oplossing zoeken.

-
- Forum-lid
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Het zijn dezelfde wielen als in filmpje met 'unbranded' naven...
https://www.youtube.com/watch?v=UZ1RzXyuBzE
https://www.youtube.com/watch?v=UZ1RzXyuBzE