Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond Girona

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 31 aug 2018 19:42

Alweer ruim een week terug uit L’ estartit.

Toen ik met de auto de laatste paar kilometers naar de camping reed over smalle 80 en 90km wegen dacht ik. Dit gaat niet fijn worden de eerste 15km van elke rit.
Maar ik moet zeggen, wat zijn de Spanjaarden verschrikkelijk netjes met fietsers en wat zijn de wegen goed in vergelijk met Italië.

Ik ging er met het beeld heen dat het toch wel minder zou zijn dan Italië qua wegen en verkeer maar het tegendeel is waar. Als er al sprake was dat een auto dicht langs passeerde waren het van de tien keer 6 Belgen, 2 Nederlanders en 2 Duitsers.
Mijn beeld van Spanje zal er ook meet te maken hebben gehad dat een bezoek aal Lloret op mijn 18de toch een ander beeld heeft gegeven 😊
Ook zijn de tankstation om een fles water te scoren van 7u tm 23u open, in Italië waren ze als ik langskwam vrijwel altijd gesloten, maar daar had je weer mooie waterpunten.
Het kortste rondje vanaf de camping was 95 kilometer en lekker afwisselend, twee korte klimmen van rond de 400HM en mooi slingerende afdalingen, je blijft sturen. Ook voor een beginner prima omgeving geen snelle afdaling of gevaarlijke punten.

Heerlijke tempratuur gehad behalve de eerste twee dagen toen was het 38 graden en super benauwd, daarna heerlijk starten om 8u met 18 graden en eindigen met 32 zo rond 12 uur.
Het zeebriesje hielp daar prima bij!

De Rocacorda heb ik helaas niet gedaan, er voor gekozen om twee langere ritten vanaf de camping te maken. 1 over de kustweg van Tosa del mar en terug, Mooie weg een soort achtbaan, korte klimmen en korte afdaling.
Er was een ernstig ongeluk gebeurt, “geluk” bij dit ongeluk voor mij was dat er geen auto verkeer werd toegelaten dus er weinig auto’s reden.

Ook nog bij de service course geweest leuk zaakje en als je een mooie fiets wil huren moet je daar zijn kost wel 80 tot 100, maar dat heb je wel een top fiets.

Nog twee profs tegengekomen Chad Haga en iemand van BMC. Ik begrijp dat vooral Girona geliefd is bij profs, want je kunt er letterlijk alle kanten op en het leven is er prima.

Ik heb nog wat video materiaal en foto’s die zal ik posten als ik een mooi setje heb, maar dat zal nog even duren.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 31 aug 2018 21:49

:winkthumb: :winkthumb:

Plaats reactie