Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
eelcoz
eelcoz
27 feb 2012 18:15
rbr schreef:Graag een definitie van de langzaam uithollende begrippen als ecovriendelijk en duurzaam.
+1
Ik ben helemaal niet tegen een beetje bewust met het milieu omgaan, maar inmiddels heb ik geen idee meer wat duurzaam inhoudt. Je hoort de term de hele dag door op allerlei plaatsen langskomen.
-
boenkie82
- Forum-lid
-
Contact
boenkie82
27 feb 2012 20:25
Dan ga ik jullie verwijzen naar de website: spam.nl
Maar om kort te zijn; de stoffen zijn voor tenminste 50% gemaakt van gerecycled plastic, het productieproces van de stoffen is ingericht volgens de blue sign standard om zodoende de ecologische voetafdruk cumulatief te verminderen en een gezonde en verantwoorde textielindustrie te bevorderen, en in het productieproces wordt voor tenminste 60% gebruik gemaakt van zonne-energie.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
27 feb 2012 20:54
Tis niet echt nalini oid qua looks......
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
boenkie82
- Forum-lid
-
Contact
boenkie82
27 feb 2012 21:20
Het is wel tenminste dezelfde kwaliteit. En onderscheidt zich wat betreft designs in ieder geval van de 'grote namen'....
En je eigen design is natuurlijk ook altijd mogelijk.
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
27 feb 2012 22:13
boenkie82 schreef:Dan ga ik jullie verwijzen naar de website:
http://www.recyclingwear.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
het productieproces van de stoffen is ingericht volgens de blue sign standard om zodoende de ecologische voetafdruk cumulatief te verminderen en een gezonde en verantwoorde textielindustrie te bevorderen, en in het productieproces wordt voor tenminste 60% gebruik gemaakt van zonne-energie.
Ik snap er geen hol van, maar zal wel goed zijn. En dat heb je zelf verzonnen????? Je weet ook wat het betekent????
Voorlopig houd ik het dus op nucleaire aangedreven stoomturbine's die de elektriciteit opwekken en gewoon het net ingepompt wordt. Bijna alle fabrikanten gebruiken dit, en daarom is de prijs dus gunstiger.
Mij ga je niet winnen met het gequote zinnetje.

people are strange when you\'re a stranger
-
boenkie82
- Forum-lid
-
Contact
boenkie82
29 feb 2012 14:14
@Marc gezien je eerdere posts ben je sowieso niet overtuigd van het nut om wat meer na te denken over je consumentengedrag. Gelukkig (in mijn ogen tenminste) zijn er een groot aantal Nederlanders die iets minder sceptisch zijn!
Dat laat natuurlijk onverlet dat zelfs jij als wielrenner sowieso een streepje voor hebt op een formule 1 coureur

-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
01 mar 2012 11:12
@boenkie,
Zolang hier in mijn achtertuin een fabriek (thermphos) staat die dagelijks meer cadmium uitstoot dan is toegestaan en dit wordt door het Rijk gedoogd, met daarbovenop zware metalen, dioxine etc.
Zou ik me dan druk maken om een paar nanogrammen zilver in kleding!!!!
Ik weet, verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar zolang degene die aan de macht zijn dit eisen en zelf alles toestaan zet ik daar echt mijn vraagtekens bij.
En met een jaarlijks vermindering van mijn ecologische voetafdruk met 1804 m2. doe ik mijn deel voor de natuur.
people are strange when you\'re a stranger