In 1997 werden er ook al ijstransplantaties gedaan, dus op zich is dat niet nieuw. Wat ik wel zorgelijk vind, is dat er op de site van de Volkskrant een kaartje stond met een mogelijke bypass in de route, waardoor men niet over het Slotermeer hoeft (waar de situatie nog erg slecht is). De route zodanig aanpassen (ik vraag me sowieso af hoe men dan in Sloten komt) is wat mij betreft een brug te ver.simen schreef:Er rijden al vrachtwagens af en aan met ijsbrokken om wakken te vullen zag ik op het nieuws.
Veel gekker moet het niet worden.
Straks worden er nog vloeibare stikstofleidingen aangebracht.
Kunnen we al vanaf eind september hopen op.
Wat een ongeduld.
Elfstedentocht
Vandaag leeuwarden dokkum gereden en moet zeggen begin er toch wel een beetje in te geloven.Bruggen op dit traject gedeelte die eigenlijk altijd problemen geven zijn nu gewoon berijdbaar.
Koorts maakte zich afgelopen nacht al kenbaar doordat ik flink heb liggen woelen en moeilijk slaap kon vatten.
De jaren met een natuurijsperiode zorgden ook altijd voor een super fiets voorjaar met voor mijn doen veel macht in de benen,dus met of zonder elfsteden gaat de fiets zomer leuk worden.
Doordat ik eind jaren 70 lid ben geworden mag ik altijd starten .
Koorts maakte zich afgelopen nacht al kenbaar doordat ik flink heb liggen woelen en moeilijk slaap kon vatten.
De jaren met een natuurijsperiode zorgden ook altijd voor een super fiets voorjaar met voor mijn doen veel macht in de benen,dus met of zonder elfsteden gaat de fiets zomer leuk worden.
Doordat ik eind jaren 70 lid ben geworden mag ik altijd starten .
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als De Muur uit De Ronde gehaald kan worden kan er ook best een 11-stedentocht met 10 steden worden geredenDe route zodanig aanpassen (ik vraag me sowieso af hoe men dan in Sloten komt) is wat mij betreft een brug te ver.

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De kans op een tocht wordt steeds kleiner. Volgens het KNMI 80-90% kans op overgang naar wisselvallig weer met dooi.
Ik ben het niet altijd eens met Daniel, maar hier had ik nèt dezelfde reactie!daniel1975 schreef:Als De Muur uit De Ronde gehaald kan worden kan er ook best een 11-stedentocht met 10 steden worden geredenDe route zodanig aanpassen (ik vraag me sowieso af hoe men dan in Sloten komt) is wat mij betreft een brug te ver.

Volgens de Belgische weerdiensten zou de dooi zondag inzetten, dus als ze willen schaatsen zal het vrijdag of zaterdag moeten gebeuren: transplanteren dus maar, dat ijs...
Gisteren stond overigens een fijn stuk van Bert Wagendorp in De Morgen, die als gastcolumnist het hele fenomeen mooi wist te duiden:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Ge ... orts.dhtml
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik heb er een hard hoofd in, gezien de weersvoorspellingen. Mocht het toch nog lukken dan is het prachtig, maar zijn er waarschijnlijk wel verregaande concessies aan de route gedaan. Anders kan het nooit voor zondag.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beter concessies en op zondag ipv helemaal niks....
Op zondag vind ik geen enkel probleem (een groepje reli-fanatics schijnt dan wel een klacht te gaan indienendaniel1975 schreef:Beter concessies en op zondag ipv helemaal niks....

- daniel1975
- Forum-lid HC
Warme regen en dan weer paar dagen serieuze vorsr
. En anders idd graag in de dubbele cijfers boven nul