Dit jaar heb ik het fietsen weer opgepakt. En sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Duell Venice. Waarschijnlijk uit het midden van de jaren 90. Eerst maar even de foto's.
Meer foto's:
http://timelord.nl/wordpress/algemeen/duell-venice.html
Het is een maat 58 stalen frame met een Chorus 2x9 groep. Er is bijna niets meer origineel of periode-correct, behalve het frame en de zadelpen. Verder heeft het frame wel wat lakbeschadigingetjes en een deukje in de bovenbuis. Dat maakt het wel een gebruikersfiets.
Er zit nog wat werk aan. De cassette is vreemd genoeg een 8-speed. Ik heb het toch goed dat op dezelfde body ook een 9-speed cassette kan? Of is dat bij campagnolo anders dan bij Shimano?
Verder heeft hij een tijdje stil gestaan denk ik, de voorderailleur gaat te zwaar. Met de hand kan ik hem bijstellen, en dan kan ik met de shifter de kabel wel weer aanspannen. Maar met alleen de shifter krijg ik de derailleur niet op het grote blad. Ik neem an dat het dus aan de derailleur ligt. Hier gaat WD40 hopelijk wat helpen?
Verder loopt de vrijloop van de achternaaf te zwaar. Die mag waarschijnlijk open en opnieuw ingevet worden.
Er moet nog een nieuw stuurlint op. Deze past wonderwel goed bij de fiets, maar ik ga toch maar voor gewoon zwart denk ik.
Ook wil ik nog een compact monteren, het liefst met een vierkante ISO as. Maar dat wordt dus zoeken ben ik al achter. En daar hoort dan een achterderailleur met medium kooi bij om zo 34x28 te kunnen draaien.
Het werk zie ik nog even tegenop, ik had liever gehad dat ik gelijk kon fietsen. Maar het komt wel goed verwacht ik. Het is wel een fiets waar ik blij mee ben.