ajhoff schreef:
Polar zijn inderdaad echte techneuten. Polar is heel sterk gericht op zuiver meten en ook de ruwe resultaten weergeven, meer dan Garmin. Garmin is trouwens een aardige inhaalslag aan het maken door de overname van firstbeat.
Echt waar? Ik dacht altijd dat Suunto en Firstbeat sterk aan elkaar gelieerd waren (ook Firstbeat is Fins). Het lijstje ANT(+) adepten is trouwens wel wat groter dan alleen Garmin. Zie
http://www.thisisant.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb altijd begrepen dat er aan het bluetooth protocol ook nadelen kleven voor dergelijke toepassingen (al ben ik geen techneut, en ken ik de details dus niet)
Een GPS chip is ongeveer zo groot als een postzegel, valt wel mee dus, zeker als je deze als losse 'pod' zou kunnen leveren. Kost wel relatief veel energie inderdaad, dus in combinatie met niet-verwisselbare en niet op te laden batterijen gaat dat inderdaad niet werken
arjan schreef:Een fictief gesprek met een Garmin verkoper zou als volgt kunnen gaan:
klant: Hoe veel jaar gaat de batterij mee bij ongeveer 11000 km per jaar
verkoper: meneer, wij rekenen niet in jaren maar in uren,
klant: bij mijn cateye met draadje gaat de batterij zeker twee jaar mee hoewel ik hem elk jaar voor de zekerheid vervang, kosten ongeveer 3 a 4 euro.
klant; is de bediening eenvoudig
verkoper: Er zijn her en der cursussen
klant: bij mijn cateye heb ik geen cursus nodig
Dat tussentijds opladen is de consequentie van een groot full-color scherm + GPS. Eerlijk gezegd vind ik het een hele prestatie mijn 705 het een hele dag vol kan houden. Zolang je kan beschikken over stroom als je niet op de fiets zit, is dit m.i. geen groot probleem. Het gebruikersgemak is af en toe wel dramatisch. Ik heb er in ieder geval heel wat uurtjes op zitten puzzelen voordat ik fatsoenlijk een route uit kon zetten. Daarnaast is het kaartmateriaal momenteel vreselijk duur, al zijn daar natuurlijk alternatieven voor (legaal en illegaal)