Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietsen en Chemokuur.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 30 dec 2012 19:49

Fijn voor je. Hopelijk ben je er nu voorgoed vanaf. In ieder geval veel gezondheid toegewenst. Dat is toch wel het belangrijkste wat je in het leven kan hebben; gezondheid voor jezelf en je naasten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2012 08:39

Goed bezig!! Hopelijk een gezond en sportief 2013!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 31 dec 2012 09:20

Sterke beer..

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 31 dec 2012 09:32

@ guerciotti Diepe buiging voor je positieve instelling, chapeau !

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 jan 2013 21:23

Nice! Als je nu ritjes van 100km aan kan, kan je nu meer dan mij.
Super dat het allemaal weer lukt

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 03 jan 2013 21:40

Dit gelezen hebbende; diep respect hoor. Niet alleen voor je prestatie maar ook de levenshouding. Voor mij zijn mensen zoals jij nou een voorbeeld waar sport om draait. En niet de ene sneue sukkel die met zijn uitgestreken smoel "fok jullie" tegen de wereld roept met zijn gele truitjes aan de muur.

Ik wens je een goede gezondheid in 2013 en dat je maar veel kilometers mag maken.
Veni. Vidi. Fietsie.

sanneman
Forum-lid

sanneman 03 jan 2013 22:38

Veel sterkte Guerciotti;
Ik heb de reacties op het forum gelezen. De prognose van darmkanker is niet zo slecht. Hangt af van het type kankercel en de stagering(doorgroei in de tumor omgeving en uitzaaiingen op afstand. Mijn vader heeft op zijn 67 een slecht type darmkanker gehad. Hij kreeg dan om de 2 weken chemo op vrijdag, 2 dagen later ging hij dan al weer 50 km fietsen. Het ziek worden na chemo is grotendeels psychisch! Een jaar later deed hij vlot tochten tot 100 km, langs het kanaal tot Kanne moest dan op de tanden bijten om langs hem te kunnen volgen.
Om maar te zeggen dat je nog een flinke toekomst voor de boeg hebt. Veel succes maat,
Sanneman

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 04 jan 2013 16:38

sanneman schreef:Veel sterkte Guerciotti;
Ik heb de reacties op het forum gelezen. De prognose van darmkanker is niet zo slecht. Hangt af van het type kankercel en de stagering(doorgroei in de tumor omgeving en uitzaaiingen op afstand. Mijn vader heeft op zijn 67 een slecht type darmkanker gehad. Hij kreeg dan om de 2 weken chemo op vrijdag, 2 dagen later ging hij dan al weer 50 km fietsen. Het ziek worden na chemo is grotendeels psychisch! Een jaar later deed hij vlot tochten tot 100 km, langs het kanaal tot Kanne moest dan op de tanden bijten om langs hem te kunnen volgen.
Om maar te zeggen dat je nog een flinke toekomst voor de boeg hebt. Veel succes maat,
Sanneman
Volgens mij wel een goed bedoelde reactie, maar het zijn nogal boude uitspraken! De prognose van darmkanker is niet zo slecht? Is dit een algemene waarheid? Vervolgens nuanceer je het zelf (de prognose is afhankelijk van een aantal factoren). Het ziek worden na chemo is grotendeels psychisch? Leuk voor de mensen die doodziek van de chemo zijn (want dit hangt grotendeels af van welke soort chemo je krijgt). Eerst nadenken, dan typen...

grtz

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 04 jan 2013 18:17

dogestyle schreef:
sanneman schreef:Veel sterkte Guerciotti;
Sanneman
Volgens mij wel een goed bedoelde reactie, maar het zijn nogal boude uitspraken! De prognose van darmkanker is niet zo slecht? Is dit een algemene waarheid? Vervolgens nuanceer je het zelf (de prognose is afhankelijk van een aantal factoren). Het ziek worden na chemo is grotendeels psychisch? Leuk voor de mensen die doodziek van de chemo zijn (want dit hangt grotendeels af van welke soort chemo je krijgt). Eerst nadenken, dan typen...

grtz
Dank je Dogestyle.
Ik heb deze post ook gelezen, en ik denk dat Sanneman erg licht denkt over chemotherapie.
Als je 8 kuren d.m.v. infuus gehad hebt en nadien 1040 chemopillen geslikt hebt, en een half jaar ziek bent praat je wel anders.
Dan ben je erg klein op deze wereld en ben je blij dat je nog leeft.

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 04 jan 2013 19:12

Geweldig.
Dan fiets je beter als ik .
Ik heb zeer veel respect voor je, zoals je ermee bent omgegaan ( je ziekte ) en nog steeds doet.
Prachtig, en ga vooral zo door. Je bent een kanjer.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

sanneman
Forum-lid

sanneman 21 mar 2013 12:37

Mijn reactie was er enkel om je aan te moedigen: ik denk niet licht over chemo, ik ben er dagellijks mee bezig, maar het ziek worden hangt af van
1 het type chemo (welke cocktail van medicamenten)
2 je lichamelijke reserve
3 toch wel degelijk een psychische factor: je moet naar de chemo gaan met de gedachte dat het allemaal wel gaat meevallen(ik heb mensen zien braken van het moment dat het infuus aanhing, voordat de chemo in het infuus zat, psychisch dacht die patiënt dat er al iets 'inzat'
De prognose van darmkanker valt wel degelijk mee en is afhankellijk van de stagering, dwz:
1 type van kankercel, en mate van diifferentiatie van de cellen( = graad van ontaarding, of hoever de cellen afwijken van normale cellen)
2 doorgroei en klieren(meta's in de omgeving)
3 uitzaaing of meta's op afstand
Als je al deze gegevens kent dan kun je in tabellen aflezen wat je voorspelde 5jaars oveleving zal zijn. Doch let op, dit is statistiek. Ik heb mensen gezien die in eerste instantie een hopeloze tumor hadden, en na een chemo kuur, met bestralingen en een palliatieve ingreep het zeer goed stellen en nu (8 jaar later) in perfecte conditie zijn, ofschoon ze in de statistiek in de cathegorie minder dan 10 % kans op 5 jaar overleven zaten. En anderzijds heb ik mensen gezien die in de supergoede cathegorie zaten die binnen het jaar overleden waren. Maar toch vind ik persoonlijk dat qua kankers darmkanker in de behoorlijk goede cathegorie valt en de prognose kan meevallen: altijd op goede hoop leven, en drie maanden na het einde van een chemokuur is bij iedereen de ellende vergeten,
Gelukkig weet niemand wat de toekomst brengt. Guerciotti ik hoop voor jou het allerbeste, ik hoop dat ik je hiermee wat goede moed heb kunnen geven want dat was mijn bedoeling.
Als je meer vragen hebt aarzel niet om via mijn privé mail box een post te sturen .

Plaats reactie