Ervaringen met Wheel-Tec
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Itt wat de meesten denken hebben kings aardig wat onderhoud nodig, doe je dat niet dan gebeurd bovenstaande. Wel een beefje een misser van wheel-tec soms moet je iets minder principieel zijn. Alles kan kapot en ook wheel tec maakt flinke missers (eigen ervaring) en dan is flexibiliteit gewenst
Regelmatig onderhoud ok, maar 5k in droog weer. Kom op zeg.
Volledig mee eens.Karl66 schreef:Het probleem is alleen dat hun kant van het verhaal niet zo interessant is. Als je daarmee een ontevreden klant creëert, die nooit meer terugkomt en dat ook nog rondvertelt, dan verlies je gewoon als bedrijf. Eén van de eerste dingen die ik geleerd heb in retail is dat het geen zin heeft om een discussie te winnen als je daarmee een klant verliest. En hoe meer je als bedrijf met je hakken in het zand gaat staan, hoe meer je verliest.
Service die in een overduidelijk garantiegeval gegeven wordt zegt niet zoveel over de service-kwaliteit van een bedrijf. Hoe ze in dit soort wat minder duidelijke situaties ermee omgaan zegt veel meer en in dit geval zegt het dat Wheel-Tec daar op z'n minst moeite mee heeft.
Je ziet het wel vaker bij ondernemers. Acteren als pure specialist en niet als de klantgerichte ondernemer.
Mag ik als simpele ziel in wielenland ook even een duit in dit zakje doen? Ja dat mag ik...
Onderstaande slaat de spijker op z'n kop.

Dan... Csteenbe is 'n goede vriend van me en ik weet hoe zuinig hij (in tegenstelling tot ikzelf) op z'n spullen is. Ik durf best te stellen dat ik de gene ben geweest die 'm net dat duwtje in de rug heeft gegeven toen hij 'n set wilde laten spaken om dat bij Wheeltec te doen. Als ik dan dit verhaal lees - met de wetenschap dat mijn cheap-ass novatec naafjes in 8.000km sneeuw, pekel, regen, zand en andere bagger nooit geserviced zijn - dan krijg ik tranen in m'n ogen.
Dan kan je inderdaad nog zo'n specialist zijn maar dan heb je mijninziens de ondernemersprincipes service en klantgericht-denken niet echt begrepen. En ik moet eerlijk zeggen, het is niet voor het eerst dat ik dit hoor over Wheeltec. En da's jammer! Marc maakt mooie spullen en het zit knap in elkaar maar ik heb het idee sinds hij wat heeft uitgebreid het 'echte' contact met de klant wat is verloren.
Nu ben ik een pannekoek ik fiets-shizzle maar - en al zeg ik het zelf - mag me wel specialist in marketing en communicatie noemen. Vanuit die optiek kan ik wel zeggen dat dit slechte marketing is om maar te zwijgen over het communicatie deel.
Blokken op FB is echt een no-go.
Eigenlijk hoop ik dat de heren er alsnog een akkoordje tegenaan gooien.
Onderstaande slaat de spijker op z'n kop.
Ten eerste, ik ben zelf een tevreden klant (geweest) bij Wheeltec. Heb daar toen Marc nog niet zo lang bezig was ;n set laten spaken en naar volle tevredenheid in ontvangst genomen en gebruikt, tot ze zijn gejatKarl66 schreef:Het probleem is alleen dat hun kant van het verhaal niet zo interessant is. Als je daarmee een ontevreden klant creëert, die nooit meer terugkomt en dat ook nog rondvertelt, dan verlies je gewoon als bedrijf. Eén van de eerste dingen die ik geleerd heb in retail is dat het geen zin heeft om een discussie te winnen als je daarmee een klant verliest. En hoe meer je als bedrijf met je hakken in het zand gaat staan, hoe meer je verliest.
Service die in een overduidelijk garantiegeval gegeven wordt zegt niet zoveel over de service-kwaliteit van een bedrijf. Hoe ze in dit soort wat minder duidelijke situaties ermee omgaan zegt veel meer en in dit geval zegt het dat Wheel-Tec daar op z'n minst moeite mee heeft.
Dan... Csteenbe is 'n goede vriend van me en ik weet hoe zuinig hij (in tegenstelling tot ikzelf) op z'n spullen is. Ik durf best te stellen dat ik de gene ben geweest die 'm net dat duwtje in de rug heeft gegeven toen hij 'n set wilde laten spaken om dat bij Wheeltec te doen. Als ik dan dit verhaal lees - met de wetenschap dat mijn cheap-ass novatec naafjes in 8.000km sneeuw, pekel, regen, zand en andere bagger nooit geserviced zijn - dan krijg ik tranen in m'n ogen.
Dan kan je inderdaad nog zo'n specialist zijn maar dan heb je mijninziens de ondernemersprincipes service en klantgericht-denken niet echt begrepen. En ik moet eerlijk zeggen, het is niet voor het eerst dat ik dit hoor over Wheeltec. En da's jammer! Marc maakt mooie spullen en het zit knap in elkaar maar ik heb het idee sinds hij wat heeft uitgebreid het 'echte' contact met de klant wat is verloren.
Nu ben ik een pannekoek ik fiets-shizzle maar - en al zeg ik het zelf - mag me wel specialist in marketing en communicatie noemen. Vanuit die optiek kan ik wel zeggen dat dit slechte marketing is om maar te zwijgen over het communicatie deel.
Blokken op FB is echt een no-go.
Eigenlijk hoop ik dat de heren er alsnog een akkoordje tegenaan gooien.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zonder te weten wat het probleem is/was ik het campa naven met minder stuk zien lopen en de rest van de markt is minderhavana schreef:Regelmatig onderhoud ok, maar 5k in droog weer. Kom op zeg.
Jaarlijkse check op speling en vet is het minste en we hebben het hier over tweeeneenhalf jaar. Dat wetende: wheeltec kan wel een les in klantgericht denken gebruiken!
We hebben het hier over 5dkm gebruik in 2 seizoenen, niet 2,5 jaar, ik rijd met zoveel verschillende wielsets dat dit gewoon niet mag voorkomen.
Op speling heb ik ze zeker gecheckt, en het actherwiel had 0,0 speling ook net voordat ik het wegbracht voor onderhoud.
Op speling heb ik ze zeker gecheckt, en het actherwiel had 0,0 speling ook net voordat ik het wegbracht voor onderhoud.
YFood !!!
Ik zou even bij de FM om de hoek vragen wat hij voor reparatiekosten in rekening gebracht zou hebben.
Als dat beduidend goedkoper uitgevallen was dan zou ik juridische stappen tegen wielenbouwer WheelTec uit Noord scharwoude nemen.
Hij heeft duidelijk niet naar jou geluisterd en je evenmin op de hoogte gebracht van de noodzaak van 3 maandelijks onderhoud aan de wielen uit te voeren door Wheel-Tec.
Dit product voldoet niet aan wat je mag verwachten van een dergelijke set dure wielen.
Ik zou zeggen, hij de wielen terug, jij je geld terug.
Als dat beduidend goedkoper uitgevallen was dan zou ik juridische stappen tegen wielenbouwer WheelTec uit Noord scharwoude nemen.
Hij heeft duidelijk niet naar jou geluisterd en je evenmin op de hoogte gebracht van de noodzaak van 3 maandelijks onderhoud aan de wielen uit te voeren door Wheel-Tec.
Dit product voldoet niet aan wat je mag verwachten van een dergelijke set dure wielen.
Ik zou zeggen, hij de wielen terug, jij je geld terug.
@NicoNB; gaat mij eigenlijk helemaal niet om het geld maar de omgang naar klanten toe. Bij het eerste telefoongesprek dat ik voerde werd me al verweten dat ik het onderhoud bij een ander specialist liet doen, als wheel-tec bij mij in de buurt lag had ik ze daar afgegeven maar dat is niet zo.
De toon van het eerste gesprek was ik al niet erg over te spreken maar goed misschien had hij een slechte dag..., wielen opgestuurd half april ergens en deze week een factuur waar je toch je vraagtekens bij stelt. Dit ook per mail laten weten, waar geen reactie op kwam....
Voor mij de druppel is toch wel slechte recensie FB gebruikers blokken, dat is gewoon not done....misschien had ik deze reactie helemaal niet geplaatst......
De toon van het eerste gesprek was ik al niet erg over te spreken maar goed misschien had hij een slechte dag..., wielen opgestuurd half april ergens en deze week een factuur waar je toch je vraagtekens bij stelt. Dit ook per mail laten weten, waar geen reactie op kwam....
Voor mij de druppel is toch wel slechte recensie FB gebruikers blokken, dat is gewoon not done....misschien had ik deze reactie helemaal niet geplaatst......
YFood !!!
Goed dat je hem wel geplaatst hebt.
Niet alleen valt er voor Wheel-Tec een en ander uit te leren.
Het maakt ook andere forumleden er van bewust dat bepaalde naven gewoon regelmatig onderhoud vragen.
Kan mij zo voorstellen dat als je el cheapo wielen hebt die jaren probleemloos draaien zonder enig onderhoud je er dan automatisch vanuit gaat dure naven niet meer onderhoud vereisen, misschien wel minder.
Niet alleen valt er voor Wheel-Tec een en ander uit te leren.
Het maakt ook andere forumleden er van bewust dat bepaalde naven gewoon regelmatig onderhoud vragen.
Kan mij zo voorstellen dat als je el cheapo wielen hebt die jaren probleemloos draaien zonder enig onderhoud je er dan automatisch vanuit gaat dure naven niet meer onderhoud vereisen, misschien wel minder.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Geloof zeker dat de klant hier een stuk redelijker was dan de leverancier! Mijn ervaringen zijn beter enkel garantie is een minpunt zeker als er een zelfveroorzaakt = wheeltec) veroorzaakt probleem is en je verkoopt het als normaal dat oplossen meerdere weken gaat duren, kennelijk heeft dat deel nog een upgrade nodig!
Wablief?! Elke drie maand onderhoud van de ck naven?! Dan is dat brol tov zijn prijs!NicoNB schreef:Ik zou even bij de FM om de hoek vragen wat hij voor reparatiekosten in rekening gebracht zou hebben.
Als dat beduidend goedkoper uitgevallen was dan zou ik juridische stappen tegen wielenbouwer WheelTec uit Noord scharwoude nemen.
Hij heeft duidelijk niet naar jou geluisterd en je evenmin op de hoogte gebracht van de noodzaak van 3 maandelijks onderhoud aan de wielen uit te voeren door Wheel-Tec.
Dit product voldoet niet aan wat je mag verwachten van een dergelijke set dure wielen.
Ik zou zeggen, hij de wielen terug, jij je geld terug.