fulcrum racing 3 of mavic ksyrium elite?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik hecht meer waarde aan testberichten uit het veld dan de 'testen' van Fiets. Met name met wielen is het zo dat je pas na verloop van tijd weet of wielen ook echt goed zijn (en niet louter op papier).
Tja, de vraag is waar je de aanhalingstekens moet zetten natuurlijk.
Ik heb Fulcrums gehad, maar door op 14 maanden tijd 3 keer water in de naaf te hebben (1x voor, 2x achter) was ik toch eerder geneigd geen Fulcrums meer te nemen.
Volgens mij zijn het beide degelijke wielen is het gewoon een kwestie geen tegenslag te hebben.
Ik hecht meer waarde aan 'testberichten' (uit de praktijk of uit Fiets, maakt niet uit) die me redelijk lijken.
Ik heb Fulcrums gehad, maar door op 14 maanden tijd 3 keer water in de naaf te hebben (1x voor, 2x achter) was ik toch eerder geneigd geen Fulcrums meer te nemen.
Volgens mij zijn het beide degelijke wielen is het gewoon een kwestie geen tegenslag te hebben.
Ik hecht meer waarde aan 'testberichten' (uit de praktijk of uit Fiets, maakt niet uit) die me redelijk lijken.
Ik heb de R0, R5 en Elites. Verschil in rollen tussen R0 en de andere twee is heel groot. Verschil tussen Elites en R5 is heel klein, waarbij ik de Elites als stijver ervaar. Geen ervaring met R3. Naven van de Mavics die ik heb zijn niet bijzonder. De Cosmics zijn na een kleine 10k aan nieuwe lagers toe. De MTB wielen krijgen ook problemen met de lagers en lopen ook niet echt meer lang door na een slinger.
Voorkeur gaat (voorlopig) uit naar Fulcrum
Voorkeur gaat (voorlopig) uit naar Fulcrum
Twitter: @rbruijns
- boswielrenner
- Forum-lid
Het is net wie je het vraagt. Welke auto is beter, een audi of een BMW. De discussie tussen mavic of Fulcrum zal altijd blijven. Ik ken mensen die gezeik hebben gehad met Fulcrum en heel positief zijn over hun mavic wielen. Feit blijft wel dat de naven in een Fulcrum doorgaans wat beter van kwaliteit zijn, dan die in de Mavics. Ik word persoonlijk heel onrustig van het feit dat Mavic een tool meelevert om de naaf te stellen. Als iets goed is, dan hoeft de consument dat toch niet aan te passen, denk ik dan.
Aan de andere kant; de Mavics zien er doorgaans goed uit. Ze produceren en verkopen erg veel wielen, dus ook logisch dat je een keer een negatief verhaal hoort. De postieve verhalen hoor je namelijk niet snel. Blijkbaar doen ze bij Mavic wel iets goed, want anders wat die toko allang failliet. Ik ben wel tevreden over de crossmaxen op mijn mtb, maar wel een keer een wiel terug geweest naar de fabriek. Duurde 6 weken
Gelukkig een leenwiel van de FM.
Ik overweeg serieus om een set Cosmic Carbone SLR's erbij te gaan kopen. Ik twijfel wel, want een carbon clincher wiel met een DT-swiss 240s naaf van een ander merk is ook een goede optie. Die DT-swiss naaf spreekt me enorm aan, maar die kan ook stuk als je op forums leest. Mijn Huidige Fulcrums R1 (eerste serie) gaan nu al ruim 6 jaar zonder problemen en ik vind ze geweldig. Wellicht dat ik de SLR';s een kans geef.
Kortom; een Racing 3 of een Ksyrium elite? Ik vind de Mavics mooier, dus ik zou de mavics nemen, hoewel de naaf op de R3 waarschijnlijk beter is.
Aan de andere kant; de Mavics zien er doorgaans goed uit. Ze produceren en verkopen erg veel wielen, dus ook logisch dat je een keer een negatief verhaal hoort. De postieve verhalen hoor je namelijk niet snel. Blijkbaar doen ze bij Mavic wel iets goed, want anders wat die toko allang failliet. Ik ben wel tevreden over de crossmaxen op mijn mtb, maar wel een keer een wiel terug geweest naar de fabriek. Duurde 6 weken

Ik overweeg serieus om een set Cosmic Carbone SLR's erbij te gaan kopen. Ik twijfel wel, want een carbon clincher wiel met een DT-swiss 240s naaf van een ander merk is ook een goede optie. Die DT-swiss naaf spreekt me enorm aan, maar die kan ook stuk als je op forums leest. Mijn Huidige Fulcrums R1 (eerste serie) gaan nu al ruim 6 jaar zonder problemen en ik vind ze geweldig. Wellicht dat ik de SLR';s een kans geef.
Kortom; een Racing 3 of een Ksyrium elite? Ik vind de Mavics mooier, dus ik zou de mavics nemen, hoewel de naaf op de R3 waarschijnlijk beter is.