Zou dat ook nog zo zijn als je een nieuwe Fortius koopt?cannae schreef: VR trainers van Tacx staan dan ook bekend om hun software en interface problemen, als het werkt dan werkt het maar als het niet werkt kan het een hel zijn om aan de praat te krijgen. Misschien is de nieuwe Genius ook hierop ook een grote stap voorwaarts.
Tacx VR en gewicht
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb het sterke vermoeden dat een Tacx pas goed (lees betrouwbaar) werkt als de bijbehorende PC geschikt is en alleen geïnstalleerd/gebruikt wordt voor de Tacx. De software vraagt nogal wat van de PC en lijkt eigenlijk niet samen te werken met andere applicaties. Ook het steeds weer opbouwen (hardware af- en aankoppelen) maakt het er niet beter op in relatie tot herkenning van de hardware.
Het is een mooi maar gevoelig systeem.
Het is een mooi maar gevoelig systeem.
Leuk topic, ik was me dit ook al aan het afvragen. Ik probeer altijd even te spieken welke wattages ze wegtrappen, maar dat gaat vaak erg moeilijk. Volgens mij zat Roxane zo rond de 260 Watt en die gehandicapte (ik ben zijn naam vergeten) op het eind daar wat onder. Je zou op basis van hun gewicht en de geschatte vermogens dus een indicatie moeten kunnen krijgen of de zwaarte een beetje relistisch is.
Was het bij Hulzebosch niet zo dat ze hem door die "technische problemen" wat lichter hadden staan dat hij ook bij Pantani in de buurt kwam?
Was het bij Hulzebosch niet zo dat ze hem door die "technische problemen" wat lichter hadden staan dat hij ook bij Pantani in de buurt kwam?
Eens even wat zitten rekenen en van de tijd van Roxane kan ook niks kloppen.
Stel dat Roxane 55 kg weegt + 10 kg voor fiets + uitrusting. Ze rijdt naar boven in 55', hetgeen zou neerkomen op 255 watt. Dat lijkt voor een dame van haar kaliber veel te weinig, volgens mij trapt ze veel meer weg (of overschat ik haar nu?).
Stel dat Roxane 55 kg weegt + 10 kg voor fiets + uitrusting. Ze rijdt naar boven in 55', hetgeen zou neerkomen op 255 watt. Dat lijkt voor een dame van haar kaliber veel te weinig, volgens mij trapt ze veel meer weg (of overschat ik haar nu?).
Degene die ik heb gezien
roxanne zat tussen de 330 en 350 watt
Nicolien zat rond de 200 watt
Tom zat rond de 150 watt
Minke reed 140 watt
roxanne zat tussen de 330 en 350 watt
Nicolien zat rond de 200 watt
Tom zat rond de 150 watt
Minke reed 140 watt
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Waarmee volgens mij het harde bewijs geleverd is dat er gesjoemeld wordt met de instelling. Als Roxane 340 watt wegtrapt zou ze bij een gewicht van 65 kg (inclusief fiets) in 43 min. boven moeten zijn. Bij 70 kg in 46 min.
Dan moet er gesjoemeld zijn, ik dacht ook dat ik had gezien dat Roxane een 250 Watt trapte, dan klopt het volgend deze tabel: http://www.lamarmotte.org/vermogen.htm
Als ze inderdaad een 300Watt trapt, dan zou ze veel sneller moeten zijn !
Eindtijd 55', dat zou betekenen dat ze als gewicht 89 kg inclusief fiets hebben ingevoerd
(uitgaande van 340 watt)
340 watt lijkt me overigens een stuk reëler dan 250 watt.

340 watt lijkt me overigens een stuk reëler dan 250 watt.
het is natuurlijk ook maar een korte moment opname dat het vermogen in beeld is. Kan me voorstellen dat je als je in beeld bent net even wat fanatieker door trapt. Zegt niks over het gemiddelde vermogen over de hele "klim"jorisb schreef:Dan moet er gesjoemeld zijn, ik dacht ook dat ik had gezien dat Roxane een 250 Watt trapte, dan klopt het volgend deze tabel: http://www.lamarmotte.org/vermogen.htm
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Stel dat ze 55 kg weegt, dan trapt ze met 250 gemiddeld ongeveer 4,5 W/kg weg, dat voor bijna een uur. Als ze 340 Watt wegtrapt dan hebben we het over 6,2 W/kg. Roxane zal best heel goed zijn, maar dat gedurende 1 uur lijkt me teveel van het goede. Ook al zou je pieken krijgen in je vermogen omdat je harder trapt als je in beeld bent, dan lijkt mij 250 reeler dan 350 Watt.
Volgens mij is Roxanne wel wat minder droog dan wat je voorstelt Havanna, Marriane Vos is dat volgens mij wel.
Roxanne heeft nog vrouwelijke vormen en zo'n niet zo'n smal koppie dat je normaal krijgt van veel duursporten.
Daarbij is de weerstand van de tacx echt niet accuraat, er zit een bandbreedte in van 10-20 watt naar boven of naar beneden. Daarnaast moet je de tacx regelmatig kalibreren want anders krijg je een grotere afwijking.
Het viel me trouwens op dat Roxanne haar gezicht wel heel veel op haar vader lijkt.
Roxanne heeft nog vrouwelijke vormen en zo'n niet zo'n smal koppie dat je normaal krijgt van veel duursporten.
Daarbij is de weerstand van de tacx echt niet accuraat, er zit een bandbreedte in van 10-20 watt naar boven of naar beneden. Daarnaast moet je de tacx regelmatig kalibreren want anders krijg je een grotere afwijking.
Het viel me trouwens op dat Roxanne haar gezicht wel heel veel op haar vader lijkt.
enjoy the ride
@ joris
Maar is dat niet veel te weinig voor een eliterenster? Want volgens mijn berekening trap ik als absolute prutser 270 watt weg op Alpe d'Huez. Ik weet zeker dat Roxane mij verschrikkelijk op mijn kloten geeft.
Maar is dat niet veel te weinig voor een eliterenster? Want volgens mijn berekening trap ik als absolute prutser 270 watt weg op Alpe d'Huez. Ik weet zeker dat Roxane mij verschrikkelijk op mijn kloten geeft.