Pagina 3 van 3

Geplaatst: 21 dec 2010 01:19
door fdegrove
Hoi,

Bij ICC vraag je best naar Ivo of anders zoek ik het wel op voor je.

Neutrons gebruiken als ik het goed heb twee verschillende diktes van spaken maar als je zelf wat opbouwt en het moet niet aero te zijn heb je keuze zat.
Je kan zelfs Sapim's Super Spoke gebruiken als je het allemaal licht wil houden...

Ciao, ;)

Geplaatst: 21 dec 2010 01:28
door kees0251
Timo 2.0 schreef:Okay dan zijn ze sowieso niet gebust maar anodiseren is dan niet nodig als ik ze polijst (wat feitelijk met de meeste naven van oudsher sowieso gebeurt).



Dat is feitelijk onwaar.
Men is ooit begonnen met passiveren en later werd dat anodiseren (aanvankelijk kleurloos)
Polijsten was nimmer standaard op alu onderdelen.

Geplaatst: 21 dec 2010 02:14
door timo2.0
Bedankt "Morel" en "fdegrove", Ivo, ik ga het onthouden. Precies weten welke lengte(s) die spaken hebben is inderdaad wel een voordeel als andere merken ook gewoon passen. Hebben Nucleon spaken geen afwijkende kop dan? Aero lijkt mij toch wel het mooist gewicht is niet echt een issue (de Bianchi is verre van een vlieggewicht).

Geplaatst: 21 dec 2010 08:06
door ferry1982
fdegrove schreef:Hoi,
Timo 2.0 schreef:Precies, "tutto Campa" dus kom dan maar eens om een andere lage set met weinig spaken. Als ik bv lage (tube)velgen van Ambrosio gebruik zit ik met mijn bouw al snel aan 32 spaken voor en achter en dat "smoelt" anders.


Een setje Neutrons voor tubes kan ik je anders ook wel nog aanbieden.

@Ferry: die lak die houdt het geen twee maanden vol op een set wielen.

Ciao, ;)



waarom zou dat niet houden? remvlak afplakken en het gepolijste gedeelte blanken. houdt echt wel.

Geplaatst: 21 dec 2010 11:45
door amclassic-fan
Denk het niet met een lage aluminium velg, daar zit veel te veel beweging in en dan breekt de lak.

Geplaatst: 24 dec 2010 00:23
door jsparie
Heb verder geen verstand van lak, maar beweegt een gelakte carbon zadelpen of een gelakt frame niet ongeveer net zo veel als een velg ? Meer dan een paar mm beweging hoef je echt niet te verwachten.

Geplaatst: 24 dec 2010 00:56
door fdegrove
Hoi,

Het probleem is vooral dat lak op velgen veel te snel krassen gaat vertonen.
Bij zadels wordt de lak vermengd met een produkt die de lak soepel houdt waardoor er geen barstjes gaan verschijnen.

Nu kan het best zijn dat er speciale lak bestaat (zoals bv op carbonvegen wordt gebruikt) waarbij dat hat probleem wordt omzeild.
Vaak worden echter laksoorten ingedeeld in ferro en non-ferro klassen dus of die carbonlak op metaal gaat houden is nog wel de vraag........

Ciao, ;)

Re: Nucleons demonteren...

Geplaatst: 23 mar 2014 14:20
door timo2.0
Oud topic, nieuwe ontwikkelingen. Even een teaser van een work in progress...

Afbeelding

Re: Nucleons demonteren...

Geplaatst: 23 mar 2014 17:26
door rene
Dat was een flinke klus van ruim 3 jaar ;) maar het resultaat mag er dan wel zijn.

Re: Nucleons demonteren...

Geplaatst: 24 mar 2014 20:43
door masterb
Goed bezig Timo,

Gaat de goede kant op.
Weet je al of je weer met originele bestickering wilt werken?

Zelf heb ik al een andere oplossing gevonden, Campagnolo Electrons.

Re: Nucleons demonteren...

Geplaatst: 24 mar 2014 21:24
door timo2.0
Heb je die in onderstaande versie gevonden? Heb ik ook in NOS conditie gezocht maar niet gevonden dus heb ik het plan de Nucleons te bewerken doorgezet. Polijsten worden waarschijnlijk wel lastig want dat moet machinaal om een onregelmatig remvlak en daarmee schokkend remmen te voorkomen. De decals worden "campagnolo" in het zwart en "nucleon" in celeste.

Afbeelding

Re: Nucleons demonteren...

Geplaatst: 24 mar 2014 22:33
door masterb
Inderdaad bovenstaande, ben na 2 jaar afwezigheid weer met een projectje bezig. Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen. De velgen lijken mij inderdaad het lastigste verhaal. Naven zijn voor latere zorg, of laat je deze zwart?