fietsen in de dolomieten
[quote="Buzz"][quote="litespeed"]Wat zijn de meningen over het Fassa-dal als uitvalsbasis voor fietstrips (en indien bekend ook bergwandeltrips)? De bedoeling is om begin juni op een camping in Pozza di Fassa te gaan staan. Alvast bedankt![/quote]
Hé, in het Fassa-topic... schreef je dat je in augustus 2007 al zou gaan. Uitstel van een aangename executie?
)
[/quote]
Scherp! Toen helaas afgelast. Nu weer op herkansing!
De Marcialonga zou ik heel graag doen, maar dat gaat heel moeilijk worden. Zoals het er nu uitziet komen we er zondag pas aan vanwege werkverplichtingen. Maar ik probeer nog het 1 en ander te regelen.
Hé, in het Fassa-topic... schreef je dat je in augustus 2007 al zou gaan. Uitstel van een aangename executie?
[/quote]
De Marcialonga zou ik heel graag doen, maar dat gaat heel moeilijk worden. Zoals het er nu uitziet komen we er zondag pas aan vanwege werkverplichtingen. Maar ik probeer nog het 1 en ander te regelen.
-
frankvanboven
- Forum-lid
Voorheen zat ik ook altijd in Hotel Posta in Pedraces. Afgelopen jaar er op de bonnefooi naar toe gereden. Bleek het hotel een weekje gesloten te zijn. Hierdoor ben ik bij toeval terecht gekomen in Alergo Cavallino www.usti.it .
Dat is dus helemaal TOP!! Zeer nette kamers, prima eten, vriendelijke mensen en.......een prachtige sauna welke je dagelijks kunt gebruiken. Het kostte geen drol. 300Euro voor ik meen 7 dagen (slapen ontbijt, avondeten sauna).
De wegen zijn inderdaad uitstekend. De hellingen af en toe wat steil. Maar ja, dat is toch ook de reden waarom we daar naar toe gaan
Dat is dus helemaal TOP!! Zeer nette kamers, prima eten, vriendelijke mensen en.......een prachtige sauna welke je dagelijks kunt gebruiken. Het kostte geen drol. 300Euro voor ik meen 7 dagen (slapen ontbijt, avondeten sauna).
De wegen zijn inderdaad uitstekend. De hellingen af en toe wat steil. Maar ja, dat is toch ook de reden waarom we daar naar toe gaan
[quote="Frankvanboven"]Voorheen zat ik ook altijd in Hotel Posta in Pedraces. Afgelopen jaar er op de bonnefooi naar toe gereden. Bleek het hotel een weekje gesloten te zijn. Hierdoor ben ik bij toeval terecht gekomen in Alergo Cavallino www.usti.it .
[/quote]
Is wel in een ander dal: Alta Badia.
Is wel in een ander dal: Alta Badia.
Vergeet vanuit Bormio ook het rondje via Zwitserland niet: Bormio- Tirano- Bernina pas en dan terug via de Forcola pas- Livigno - Pas Foscagno naar Bormio (neem niet de autotunnel naar Tirano! maar de weg onderlangs de berg).
Alleen dalen gaat vanzelf!
[quote="Frieskuh"]Vergeet vanuit Bormio ook het rondje via Zwitserland niet: Bormio- Tirano- Bernina pas en dan terug via de Forcola pas- Livigno - Pas Foscagno naar Bormio (neem niet de autotunnel naar Tirano! maar de weg onderlangs de berg). [/quote]
Yep, da's de 2e route uit 't Bormio-topic... Maar bedenk wel dat je dan niet in de Dolomieten maar in de Alpen fietst.
Yep, da's de 2e route uit 't Bormio-topic... Maar bedenk wel dat je dan niet in de Dolomieten maar in de Alpen fietst.
Wij zaten in Ciasa Giardun te La Villa.
http://www.giardun.it/
Midden in de Dolomieten ligt het prachtige "Alta Badia"omringd door de sfeervolle plaatsjes Corvara, San Cassiano, Pedraces, Colfosco en La Villa. Al deze plaatsen zijn aangesloten op de gigantische ski mogelijkheden van de "Sellaronda" (150 mtr). De stijlvolle residentie "Ciasa Giardun ligt midden in de natuur, en toch maar een paar minuten van het centrum van La Villa.
Super locatie en zeer luxe appartementen voor een redelijke prijs inclusief sauna!
Ligt aan de start van de Dolomieten Marathon.
Dicht bij een bakker, supermarkt en het bekende Sella-rondje. Tevens aan de voet van de Passo Falzarego. Zie de Giro-etappe van vandaag (24-05-2008).
http://www.giardun.it/
Midden in de Dolomieten ligt het prachtige "Alta Badia"omringd door de sfeervolle plaatsjes Corvara, San Cassiano, Pedraces, Colfosco en La Villa. Al deze plaatsen zijn aangesloten op de gigantische ski mogelijkheden van de "Sellaronda" (150 mtr). De stijlvolle residentie "Ciasa Giardun ligt midden in de natuur, en toch maar een paar minuten van het centrum van La Villa.
Super locatie en zeer luxe appartementen voor een redelijke prijs inclusief sauna!
Ligt aan de start van de Dolomieten Marathon.
Dicht bij een bakker, supermarkt en het bekende Sella-rondje. Tevens aan de voet van de Passo Falzarego. Zie de Giro-etappe van vandaag (24-05-2008).
Gerardo
-
tobiasvant
- Forum-lid
Hey pina, ik las dat de dolomitistars helemaal goed is bevallen, super man.
Ik ga vrijdag 20 juni naar nauders en kom maandag ochtend weer in selva wolenkenstein waar ik tot woensdag blijf en ga dan richting la villa. Nu heb ik gister wat gezocht naar nieuwe ritjes, ik ga de dinsdag de dolomiti stars route doen met giau en fedaia
.
Nu heb ik de volgende bergen die me ook leuk leken, heb je misschien een bekende route?
Karerpass/Passo di Costalunga
Kreuztal/Valcroce
Passo delle Erbe/Würzjoch
Kronplatz/Plan de Corones
trecime de lavaredo
De laatste 2 zijn optioneel maar die daarvoor lijken me zeer leuk want sella rondje heb ik wel gezien, heb jij nog ervaringen, opties, potentieele routes?
Ik ga vrijdag 20 juni naar nauders en kom maandag ochtend weer in selva wolenkenstein waar ik tot woensdag blijf en ga dan richting la villa. Nu heb ik gister wat gezocht naar nieuwe ritjes, ik ga de dinsdag de dolomiti stars route doen met giau en fedaia
Nu heb ik de volgende bergen die me ook leuk leken, heb je misschien een bekende route?
Karerpass/Passo di Costalunga
Kreuztal/Valcroce
Passo delle Erbe/Würzjoch
Kronplatz/Plan de Corones
trecime de lavaredo
De laatste 2 zijn optioneel maar die daarvoor lijken me zeer leuk want sella rondje heb ik wel gezien, heb jij nog ervaringen, opties, potentieele routes?
Campolongo-Arabba-Pordoi-Canazei-Fedaia (gemakkelijke kant)-CaprileFalzerego. (of andersom)
Erbe-Brixen-Ponte Gardena-Ortisei-Wolkenstein-Sella/Gardena.
Falzerego-Cortina-Tre Croci-Turonzo Hutte(Tre Cime)-Tre Croci-Cortina-Falzerego.
St Vigil, Furkel/Kronplatz-Dobiacco-Cortina-Falzerego.
Erbe-Brixen-Ponte Gardena-Ortisei-Wolkenstein-Sella/Gardena.
Falzerego-Cortina-Tre Croci-Turonzo Hutte(Tre Cime)-Tre Croci-Cortina-Falzerego.
-
tobiasvant
- Forum-lid
La villa - Passo delle Erbe/Würzjoch vanaf piccolino - Kreuztal/Valcroce ( kan je doorrijden van erbe naar kreuztal - sella gardena 30 km 
La villa - gardena - sella - canazei - costalunga - passo di nigre en dan terug.
+ dolimiti stars ronde maakt mijn week denk helemaal top, aangezien ik geen startbewijs vooralsnog heb voor DM
Pina heb je enig idee hoe lang deze tochten zijn en HM
La villa - gardena - sella - canazei - costalunga - passo di nigre en dan terug.
+ dolimiti stars ronde maakt mijn week denk helemaal top, aangezien ik geen startbewijs vooralsnog heb voor DM
Pina heb je enig idee hoe lang deze tochten zijn en HM