WH-7801 Carbon 50mm
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
tja maar wat voor mij het belangrijkst is test Tour niet, namelijk de duurzaamheid. Ik wil als ik een dusdanig duur setje wielen koop wel dat ze heel blijven als ik een keer door een dieper liggende put dender. Op dat punt moeten de Shimano wielen zich 1e maar eens in de praktijk bewijzen. De foto met de zilveren spaken aan de drive-side bij T-mobile erin staat nog altijd op m'n netvlies.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Januari 2007
tja maar wat voor mij het belangrijkst is test Tour niet, namelijk de duurzaamheid. Ik wil als ik een dusdanig duur setje wielen koop wel dat ze heel blijven als ik een keer door een dieper liggende put dender. Op dat punt moeten de Shimano wielen zich 1e maar eens in de praktijk bewijzen. De foto met de zilveren spaken aan de drive-side bij T-mobile erin staat nog altijd op m'n netvlies.
Dat ging wel om een ander model. En ik denk ook niet dat ze bij het testen eens lekker door putten gaan rijden. En als ik die wielen heb ook niet.die gebruik ik dan lekker om te toeren. Voor de wedstijden rijd ik mijn oude giant op en een paar simpele goeddraaiende wielen.
Ik bedoel, hier wordt alles direct tegen het wedstrijd gebruik afgezet, terwijl dat bij 8 van de 10 fietsers helemaal niet aan de orde is. Daarnaast kwamen ze ook in het blad Cycling + er goed uit de bus, ook na ± 4.000 km was er totaal geen vuiltje aan de lucht.Dat er voor dat geld misschien iets beters te koop, dat is een heel ander verhaal. Maar dat geldt ook voor de fietsen, smaak heet dat geloof ik ....
tja maar wat voor mij het belangrijkst is test Tour niet, namelijk de duurzaamheid. Ik wil als ik een dusdanig duur setje wielen koop wel dat ze heel blijven als ik een keer door een dieper liggende put dender. Op dat punt moeten de Shimano wielen zich 1e maar eens in de praktijk bewijzen. De foto met de zilveren spaken aan de drive-side bij T-mobile erin staat nog altijd op m'n netvlies.
Dat ging wel om een ander model. En ik denk ook niet dat ze bij het testen eens lekker door putten gaan rijden. En als ik die wielen heb ook niet.die gebruik ik dan lekker om te toeren. Voor de wedstijden rijd ik mijn oude giant op en een paar simpele goeddraaiende wielen.
Ik bedoel, hier wordt alles direct tegen het wedstrijd gebruik afgezet, terwijl dat bij 8 van de 10 fietsers helemaal niet aan de orde is. Daarnaast kwamen ze ook in het blad Cycling + er goed uit de bus, ook na ± 4.000 km was er totaal geen vuiltje aan de lucht.Dat er voor dat geld misschien iets beters te koop, dat is een heel ander verhaal. Maar dat geldt ook voor de fietsen, smaak heet dat geloof ik ....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja maar ik hoef geen wielen van 1500 euro onder m'n kont als ik in de winter een duurtraining met 28 gemiddeld afwerk.
Met een beetje rechtdoor rijden over super glad asfalt gaat geen enkel wiel kapot. Ik wil met snelle wielen rijden tijdens een cyclo of een wedstrijd. In het laatste geval komt het gewoon heel regelmatig voor dat je in het peleton een keer door een gat of een diep liggen put rijdt. Maar in het 1e geval van de cyclo's speelt de impact resistentie toch ook een behoorlijk belang, want in de ardennen kan het best gebeuren dat je een keer een gat in de weg meepakt in een afdaling als je je een beetje hard naar beneden laat storten.
Je gaat toch ook niet met een alu cassete trainen en vervolgens in de bergen een stalen monteren omdat je de betrouwbaarheid van de stalen cassete (niet afbreken van tanden) wilt hebben?
Die wielen van T-mobile waren volgens mij gewoon dezelfde wielen, Shimano heeft helemaal nooit eerder wielen met een hoge velg gehad.
Met een beetje rechtdoor rijden over super glad asfalt gaat geen enkel wiel kapot. Ik wil met snelle wielen rijden tijdens een cyclo of een wedstrijd. In het laatste geval komt het gewoon heel regelmatig voor dat je in het peleton een keer door een gat of een diep liggen put rijdt. Maar in het 1e geval van de cyclo's speelt de impact resistentie toch ook een behoorlijk belang, want in de ardennen kan het best gebeuren dat je een keer een gat in de weg meepakt in een afdaling als je je een beetje hard naar beneden laat storten.
Je gaat toch ook niet met een alu cassete trainen en vervolgens in de bergen een stalen monteren omdat je de betrouwbaarheid van de stalen cassete (niet afbreken van tanden) wilt hebben?
Die wielen van T-mobile waren volgens mij gewoon dezelfde wielen, Shimano heeft helemaal nooit eerder wielen met een hoge velg gehad.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Januari 2007
Tja maar ik hoef geen wielen van 1500 euro onder m'n kont als ik in de winter een duurtraining met 28 gemiddeld afwerk.
Met een beetje rechtdoor rijden over super glad asfalt gaat geen enkel wiel kapot. Ik wil met snelle wielen rijden tijdens een cyclo of een wedstrijd. In het laatste geval komt het gewoon heel regelmatig voor dat je in het peleton een keer door een gat of een diep liggen put rijdt. Maar in het 1e geval van de cyclo's speelt de impact resistentie toch ook een behoorlijk belang, want in de ardennen kan het best gebeuren dat je een keer een gat in de weg meepakt in een afdaling als je je een beetje hard naar beneden laat storten.
Je gaat toch ook niet met een alu cassete trainen en vervolgens in de bergen een stalen monteren omdat je de betrouwbaarheid van de stalen cassete (niet afbreken van tanden) wilt hebben?
Die wielen van T-mobile waren volgens mij gewoon dezelfde wielen, Shimano heeft helemaal nooit eerder wielen met een hoge velg gehad.
Dan koop jij ze dus niet ,maar dat was al wel duidelijk. Wat ik probeer aan te geven is dat iedereen z'n wielen anders gebruikt. En in dat licht kan het zo maar zijn dan deze wielen heel goed voldoen voor veel (tour) mensen.het zal met (wed)strijd gerichte evenementen altijd een risico zijn om op veel geld te zitten. Er kan altijd was mis gaan. En indien dat gebeurd moet je ook niet zeuren vind ik. Maar om nou op elke wiel van shimano (lijkt wel uit prinicpe) iets aan te merken.... zelfs als de testen die doorgaans goed worden ontvangen, aangeven dat het een goed wiel is ( los vd de prijzen).
Tja maar ik hoef geen wielen van 1500 euro onder m'n kont als ik in de winter een duurtraining met 28 gemiddeld afwerk.
Met een beetje rechtdoor rijden over super glad asfalt gaat geen enkel wiel kapot. Ik wil met snelle wielen rijden tijdens een cyclo of een wedstrijd. In het laatste geval komt het gewoon heel regelmatig voor dat je in het peleton een keer door een gat of een diep liggen put rijdt. Maar in het 1e geval van de cyclo's speelt de impact resistentie toch ook een behoorlijk belang, want in de ardennen kan het best gebeuren dat je een keer een gat in de weg meepakt in een afdaling als je je een beetje hard naar beneden laat storten.
Je gaat toch ook niet met een alu cassete trainen en vervolgens in de bergen een stalen monteren omdat je de betrouwbaarheid van de stalen cassete (niet afbreken van tanden) wilt hebben?
Die wielen van T-mobile waren volgens mij gewoon dezelfde wielen, Shimano heeft helemaal nooit eerder wielen met een hoge velg gehad.
Dan koop jij ze dus niet ,maar dat was al wel duidelijk. Wat ik probeer aan te geven is dat iedereen z'n wielen anders gebruikt. En in dat licht kan het zo maar zijn dan deze wielen heel goed voldoen voor veel (tour) mensen.het zal met (wed)strijd gerichte evenementen altijd een risico zijn om op veel geld te zitten. Er kan altijd was mis gaan. En indien dat gebeurd moet je ook niet zeuren vind ik. Maar om nou op elke wiel van shimano (lijkt wel uit prinicpe) iets aan te merken.... zelfs als de testen die doorgaans goed worden ontvangen, aangeven dat het een goed wiel is ( los vd de prijzen).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zag op foto's deze wielset bij T-mobile met een evolutie van de naaf die er normaal inzit. Ook rode spaaknippels. Is dit al 2008 materiaal?
Iemand al meer info/ meer plaatjes hierover?
PS ik bedoel dus niet de omgespaakte versie met oude standaard naven die Tmobile in 2006 gebruikte.
Iemand al meer info/ meer plaatjes hierover?
PS ik bedoel dus niet de omgespaakte versie met oude standaard naven die Tmobile in 2006 gebruikte.
-
bike_add1ct
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
A.u.b. niet alleen je eigen producten promoten Klaas... 't Is hier geen advertentiekrantje.
Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 06 Februari 2007
Zag op foto's deze wielset bij T-mobile met een evolutie van de naaf die er normaal inzit. Ook rode spaaknippels. Is dit al 2008 materiaal?
Iemand al meer info/ meer plaatjes hierover?
PS ik bedoel dus niet de omgespaakte versie met oude standaard naven die Tmobile in 2006 gebruikte.
Ze worden beter en beter...
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... _front_hub
Zag op foto's deze wielset bij T-mobile met een evolutie van de naaf die er normaal inzit. Ook rode spaaknippels. Is dit al 2008 materiaal?
Iemand al meer info/ meer plaatjes hierover?
PS ik bedoel dus niet de omgespaakte versie met oude standaard naven die Tmobile in 2006 gebruikte.
Ze worden beter en beter...
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... _front_hub
