Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

klaar: Canyon F10 Ultimate, Dura Ace 10v

sjezer
Forum-lid

sjezer 24 mar 2006 16:24

Kwaliteit zal altijd winnen....

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 24 mar 2006 16:49

Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 24 Maart 2006
ps : op het kaartje kan je rechts beneden naast het kompaskaartje nog net "aran" zien staan
De warandestraat waar ik tegen volgende zomer mijn winkel ga bouwen

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden TS! We krijgen wel foto's te zien he??

niklas2
Forum-lid

niklas2 25 mar 2006 22:25

Gisteren werd ik tot mijn verrassing gebeld door het NL steunpunt van Canyon: mijn F10 staat klaar! (dat zou eerst pas ergens in mei zijn).
Dus als een speer betaald en nu wachten tot de bezorging...
Hopelijk binnenkort een plaatje en wat rij-ervaringen.

Ambitie: veel
Tijd: te weinig

niklas2
Forum-lid

niklas2 03 apr 2006 12:17

Mijn F10 Elite is zaterdag bezorgd! Gewicht met pedalen en bidonhouders: 7,6 kg!
Zondagochtend eerste (70) kilometers mee gedraaid: heerlijke fiets, vederlicht, gevoelig aan het stuur, reageert op ieder beetje extra vermogen dat ik op de trappers breng. Vooral 'bergop' (Amerongse berg) doet ie het erg lekker.
Ik merk wel dat de F10 gevoeliger is voor zijwind (Lekdijk) dan mijn oude fiets, dus is wel extra opletten bij sterke wind.
Gezien de wat moeilijke rijomstandigheden (wind en regen) verder geen diepgaandere rijdindrukken dan dit; ik had wel het idee dat ik het makkelijker had dan mijn fietsmaats, maar het is wat kort door de bocht om dat direct met de F10 in verband te brengen.

Ik heb trouwens voor de knalrode kleur gekozen (over kleuren en smaak valt niet te twisten) en nu maar wachten tot ik ergens een identiek exemplaar tegenkom!

cycling2winn
Forum-lid

cycling2winn 03 apr 2006 13:06

@Niklas2 Die 7.6 kg is dat met of zonder lightweights ?

niklas2
Forum-lid

niklas2 03 apr 2006 13:08

Quoten: Origineel geplaatst door cycling2winn op 03 April 2006

@Niklas2 Die 7.6 kg is dat met of zonder lightweights ?

Zonder. De wielset die er in zit is een recht toe recht aan Mavic Ksyrium Elite setje.
Ik heb absoluut niet de allerlichtste setting! Met een beetje handigheid en lichte spulletjes moet deze fiets richting de 6,5 kg kunnen.

cycling2winn
Forum-lid

cycling2winn 03 apr 2006 13:46

jah ik dacht al ! 7.6 kg met lightweights zou veel zijn ! ik heb prorace viper met ultegra en shimano WHR550 wieltjes en zit al aan 7.9 kg !
ahjah : zeer mooie fiets !! veel plezier ermee !

composite
Forum-lid

composite 03 apr 2006 15:17

@ Niklas: Amerongse berg, Lekdijk , dat klinkt alsof je uit de buurt van Wijk bij Duurstede komt..?? Wel een mooie fiets zo te horen!! Veel plezier ermee.....maar eh een fotootje zou leuk zijn hier:)
Gang is alles!!

plakker
Forum-lid

plakker 03 apr 2006 15:19

Mijn F10 komt op circa 6,5 kg met reynolds tube wielen.  Zal binnenkort wel een foto plaatsen als de fiets helemaal 'klaar' is. 
Het wordt wellicht tijd voor een aparte algemene 'Canyon site' topic ? 

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 03 apr 2006 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 25 Maart 2006

Gisteren werd ik tot mijn verrassing gebeld door het NL steunpunt van Canyon: mijn F10 staat klaar! (dat zou eerst pas ergens in mei zijn).
Dus als een speer betaald en nu wachten tot de bezorging...
*edit door Kuiper van bericht dat later is gepost*
Mijn F10 Elite is zaterdag bezorgd! Gewicht met pedalen en bidonhouders: 7,6 kg!

Heb je naar een Nederlandse of Duitse rekening betaald enige transactie kosten?
laat er eens een foto van zien hopelijk komt mijn frame ook eerder binnen  dan kan ik wat eerder door TS laten afmonteren
wat is je datum van bestelling en je had toch ook een 60cm?

niklas2
Forum-lid

niklas2 03 apr 2006 15:38

Mijn vertrekpunt van mijn fietstochtjes is Zeist (voortaan bekend als de plaats waar de rode canyon F10 rondwaart).
Kuiper: mijn fiets heb ik eind februari besteld en (dat quote je al, maar voor de volledigheid) zou eerst pas in mei komen. Viel dus erg mee! Doorlooptijd tussen betalen en bezorgen: precies 1 week, vind ik zeer snel.
Voor wat betreft betalen: je moet gewoon naar een Duitse bankrekening je geld overmaken. Heel goed kijken op de factuur van canyon, en dan zie je hun bankrekeningen incl zg IBAN nummers. Maak daar gebruik van en kies bij een overboeking de zg' shared' modus (kosten in NL voor jou, kosten in Dui voor Canyon: kost je dan beide niets!).
Foto posten: gaat zeker komen, edoch moet ik daar eerst de goede topics met de 'how to' over lezen om die uberhaupt te kunnen plaatsen.
En dan uiteraard op de Canyon site!
Details die ik alvast weggeef:
pedalen: Time RXS Carbon (gewoon)
bidonhouders: Elite Patao rood (ja, het moet wel mooi meekleuren)
de rest: FSA SLK Compact crankstel, Ultegra 12-25 cassette
voor het overige: standaard afmontage cf canyon site

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 03 apr 2006 15:41

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 03 April 2006

Mijn vetrekpunt van mijn fietstochtjes is Zeist (voortaan bekend als de plaats waar de rode canyon F10 rondwaart).
Kuiper: mijn fiets heb ik eind februari besteld en (dat quote je al, maar voor de volledigheid) zou eerst pas in mei komen. Viel dus erg mee!
Voor wat betreft betalen: je moet gewoon naar een Duitse bankrekening je geld overmaken. Heel goed kijken op de factuur van canyon, en dan zie je hun bankrekeningen incl zg IBAN nummers. Maak daar gebruik van en kies bij een overboeking de zg' shared' modus (kosten in NL voor jou, kosten in Dui voor Canyon: kost je dan beide niets!).
Foto posten: gaat zeker komen, edoch moet ik daar eerst de goede topics met de 'how to' over lezen om die uberhaupt te kunnen plaatsen.
En dan uiteraard op de Canyon site!

Heel simpel als je een antwoord plaatst zie je boven dit icoon'tje staan  klik daar op en dan komt het wel goed (ps. je foto/afbeelding moet wel online staan)

Plaats reactie