Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Ronde van Vlaanderen 2006?

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 02 apr 2006 15:43

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 30 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 29 Maart 2006


 
  Als ie meedoet:  Leon van Bon

          ik hoop dat hij die wint,heb is ne keer met hem gefietst,vriendelijke man,woont in zonhoven dacht ik,ma ronde van vlaanderen denk ik toch topfavoriet tom boonen,ofwel ballan ook maar ja zo een koers is moeilijk te voorspellen

Jammer jongens. Hij deed mee maar nu is het al exit voor hem.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 apr 2006 17:40

Tjonge jonge wat is het spannend...
Kan iemand me uitleggen waarom niemand op het brilliante idee is gekomen om een PASSENDE VERSNELLING te monteren? Ze harken omdat ze alle 199 de verkeerde versnelling hebben gemonteerd. Ze komen stil te staan omdat ze beneden de 6 km /h niet meer kunnen versnellen. Ze kunnen nauwelijks weer op de fiets stappen omdat de versnelling veel te groot is. Wat een vreselijk ouderwetse behoudende sport. En de kopgroep ontstaat door het geharrewar wat daardoor ontstaat. Hinault had gelijk: De Koppenberg hoort niet in de Ronde.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 02 apr 2006 18:33

 
  Nou jullie zien het ,het is weer Tom Boonen

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2346
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 apr 2006 18:33

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 01 April 2006 om 01:01 uur
Wie er gaat winnen? Geen idee. Daar heb ik de ballen verstand van, hoor. Als Hagenees hoop ik natuurlijk op Boogerd. Wat zeg je? O, ik hoor m’n vrouw uit de keuken brullen, dat Michael helemaal niet mee doet. Dus ja, ‘k zou het niet weten, maar als jullie per se een rijtje willen hebben, zijn dit mijn favorieten. Veel meer namen als deze vijf renners weet ik trouwens ook niet te verzinnen:
1) Boonen
2) Hoste
3) Hincapie
4) Van Petegem
5) Ballan
Valt wel mee met die ballen van je, Big Rosa. Heb jij soms ook de toto al eens gewonnen, mazzelpik?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 apr 2006 18:38

Wat een ongelooflijk saaie race zeg. Snap die ophef erover echt niet. Twee momentjes (waarvan eentje weinig met wielrennen had te maken) bepalen de uitkomst. Natuurlijk, Boonen zou in een ingewikkelde race ook wel hebben gewonnen, maar zo was het geen fuck aan. En dan nog Hoste gaan uitkafferen dat hij niet op kop wil rijden bij het ingaan van de laatste kilometer... Stijlvol hoor.
Ik kan beter even een paar uurtjes afkoelen voordat ik door typ...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 apr 2006 18:50

Wat een koersvervalsing in de laatste 40 km zeg. Is dus tegenwoordig normaal dat je beter vooruit kan rijden in een kleine kopgroep, want dan rij je lekker uit de wind (bij de motoren). Een shot van voor is best wel mooi op tv, maar als je daarmee de koers aan het vervalsen bent dan dat shot maar niet. Er moet echter strengere regels komen en harder opgetreden worden tegen dit gedoe iedere keer met die fotograven en andere motaars.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2346
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 apr 2006 18:52

Wat een fantastisch strijdplan had die Hoste, zeg. Pffft, gaap, geeuw.
‘k Ga me maar effies afreageren op de trappers. Er staat weer ’n pak wind hier... Daar ga ik maar eens ’n uurtje tegenin beuken.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 02 apr 2006 18:54

Wat een k#t koers zeg. Eerst een berg waar alleen de eerst 20 naar boven komen en de rest te voet en dan ook nog lekker stayeren achter de motoren. NEE was absoluut de slechtse wedstrijd in jaren. Niks tegen Boonen toffe gast maar zo wordt het wel erg saai. Ik verheug me al op Parijs Roubaix.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 02 apr 2006 19:16

"ronde van vlaanderen "voor boonen,word nog stilaan zoals "tour de france" voor armstrong,ik zie niemand in staat om hem te kloppen indien hij geen tegenslagen kent(valpartij,ziekte....)

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 02 apr 2006 20:47

Zat ik met Cancellara 6 en kroon 8 toch redelijk in de buurt met mijn outsiders!
pas op! paaltje!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 apr 2006 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 02 April 2006

Kan iemand me uitleggen waarom niemand op het brilliante idee is gekomen om een PASSENDE VERSNELLING te monteren? Ze harken omdat ze alle 199 de verkeerde versnelling hebben gemonteerd. Ze komen stil te staan omdat ze beneden de 6 km /h niet meer kunnen versnellen. Ze kunnen nauwelijks weer op de fiets stappen omdat de versnelling veel te groot is. Wat een vreselijk ouderwetse behoudende sport. En de kopgroep ontstaat door het geharrewar wat daardoor ontstaat. Hinault had gelijk: De Koppenberg hoort niet in de Ronde.


Nog nooit de Koppenberg opgereden, en dan in z'n huidige staat? Een kleiner verzetje, zelfs een triple, helpt niet op die slechte glibberige kasseien met voren waar je wielen in schieten.  Het is zoals elke race over dat ding trouwens: de eerste 15 gaan er door, voor de rest is de koers meestal gereden. Weg ermee dus.
Ik had ook graag wat meer spaning verwacht in de koers, liefst van op de Oude Kwaremont. Maar goed, het is natuurlijk des te indrukwekkender als je zo'n koers op deze wijze in je greep kan hebben. Dat kan je niemand verwijten, maar 't is gewoon topklasse!!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 02 apr 2006 21:17

wat was de gemiddelde snelheid ?

Plaats reactie