Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krampen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2006 23:50

Waar zeg ik dat ik me helemaal verrot rij? Volgens mij helemaal nergens. Tijdens wedstrijden dan rij ik me helemaal verrot om goed te finishen en ook als het moet tijdens trainingen, maar veruit de meeste trainingen ga ik echt niet kapot ofzo.
Tja vanochtend kreeg ik ook kramp, maar dat kwam omdat ik de 1e keer de Posbank de hard omhoog reed en daarna zwaar in de problemen kwam. Want we moesten daarna nog een keer de Zijpenberg omhoog en daarna de Emmapyramide. Nog voor de 1e keer afdalen had ik een steek in m'n buik, daarna de 2e keer met veel moeite naar boven geharkt en vanaf de Emmapyramide dreigde er steeds kramp in m'n linker hamstring te schieten. Gewoon een kwestie van vermoeidheid, in de vlakke aanloop over dijken enzo van goede 80 km was extreem nerveus, dus de hele tijd remmen en weer optrekken. En dan een klim net een stukje te hard op rijden waardoor je geparkeerd komt te staan en dan wel door moeten rijden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 16 apr 2006 11:00

even iets anders dan over krampen :ik heb ooit eens horen zeggen,van mannen die wetstrijden rijden da je op training meer moet afzien dan op een koers

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2006 12:41

Als je iedere training moet afzien en je traint niet heel weinig dan kan ik je garanderen dat het een kwestie van tijd is voor je overtraind ben.
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 16 apr 2006 13:23

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006

Als je iedere training moet afzien en je traint niet heel weinig dan kan ik je garanderen dat het een kwestie van tijd is voor je overtraind ben.

dan zult ge nooit de tour de france winnen he amclassic met die instelling

whocares
Forum-lid

whocares 16 apr 2006 14:09

Ik begrijp precies wat je bedoelt , Amclassic-fan.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ludo
Forum-lid

ludo 16 apr 2006 14:31

terug naar de krampen, maak even lijstje met mogelijkheden tot kramp.dan verder aanvullen AUB.
1/ te zware inspanning over langere tijd
2/  Te weinig vocht
3/ fiets afstelling
4/  bloedspiegel
5/ te hoge trapfrequentie over lange tijd

lazo
Forum-lid

lazo 16 apr 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door ludo op 16 April 2006

terug naar de krampen, maak even lijstje met mogelijkheden tot kramp.dan verder aanvullen AUB.
2/  Te weinig vocht
3/ fiets afstelling
4/  bloedspiegel
6/te weinig spek gegeten

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2006 16:28

Nummer 6 kan wel weer geschrapt worden en vervangen worden door zout te kort. Slaat echt helemaal nergens op dat je door een lager vetpercentage kramp zou krijgen.
Ik heb ook niet als doel om de Tour de France te winnen Lazo. Ik heb namelijk ook niet tot doel om broodrenner te worden. Ik wil gewoon m'n studie afmaken in een jaar of 5/6 en daarnaast wielrennen als hobby. Dat jij klaar blijkelijk nog helemaal niets hebt begrepen van het moderne trainen is jammer voor jouw, maar je zou je misschien er toch beter 1e eens wat in kunnen verdiepen voordat je op iemand anders commentaar gaat leveren.
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 16 apr 2006 19:24

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006

Nummer 6 kan wel weer geschrapt worden en vervangen worden door zout te kort. Slaat echt helemaal nergens op dat je door een lager vetpercentage kramp zou krijgen.
Ik heb ook niet als doel om de Tour de France te winnen Lazo. Ik heb namelijk ook niet tot doel om broodrenner te worden. Ik wil gewoon m'n studie afmaken in een jaar of 5/6 en daarnaast wielrennen als hobby. Dat jij klaar blijkelijk nog helemaal niets hebt begrepen van het moderne trainen is jammer voor jouw, maar je zou je misschien er toch beter 1e eens wat in kunnen verdiepen voordat je op iemand anders commentaar gaat leveren.

amclassic fijn voor u da je studeert,ik geef u gelijk,studies zijn véél belangrijker dan wielrennen(allhoewel als ge  prof kan worden),maar moderne manier van trainen vind ik maar niks,ik heb onlangs een film van bartoli gezien(wierennen van 50 jaar geleden)toen werd nog echt op karakter gefietst en niet met computers zoals nu,veel fijner om te zien,binnenkort kunnen ze aan de hand van testen en vermogen........al op voorhand de winnaar aanduiden.Da is toch zo belachelijk.da gaat al zoals het f1 beginnen met pk per wielrenner.
nu ben ik al helemaal aan het afdwalen he,ale ik zeg er niks meer over

compdiver
Forum-lid

compdiver 17 apr 2006 13:14

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 14 April 2006

Trudie, bij Tom Schouten kost een blik Maxim van 480 gram maar € 10,55. Hou je nog wat over om op Mallorca de bloemtjes buiten te zetten. Veel plezier daar!

Ik koop bij Van Eyck in aalst, Telkens bussen van 2KG!Extra voordelig in prijs!(al is alles daar wel laaggeprijst)
Mijn Canyon Ultimate CF

lazo
Forum-lid

lazo 18 apr 2006 14:03

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 18 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 16 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door ludo op 16 April 2006

2/  Te weinig vocht
3/ fiets afstelling
4/  bloedspiegel
6/te weinig spek gegeten

Niks van dit alles wat hierboven staat!!!!! genoeg vocht in genomen de dag ervoor, goed gegeten, goed getraind 3700 km training inclusief in de wintermaanden op de Mtb gezeten!! en dan gewoon na 50 kilometer kramp!! ik geef het voor de volle 100% aan dat ik geen heuvels heb kunnen trainen want zoals sommige zeggen is " heuvels klimmen , ook dus trainen!!" en dat is nu net waar het mij aan short. Ik kan 25 kilometer lang vol tegen windkracht 8 in stampen en nergens last van hebben en na een paar heuvels gewoon vol in de krampen rijden, het is wel frusterend dat je kramp krijgt terwijl je conditie toppie is en je benen wel willen maar dat de kramp in de bovenbenen gewoon wat anders doen dan dat jij wilt, en je heb er gewoon geen invloed meer op! als je eenmaal kramp heb is het er moeilijk vanaf komen op dat moment.

mss ben je beetje te zwaar waardoor je op de heuvels teveel moet forceren,waardoor benen zwaar beginnen te verzuren,da verzet van u is eigenlijk ook véél te groot voor op die heuvels,das bijna vragen om krampen te krijgen.

Plaats reactie