Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Compact cranckstel, triple-derailleur

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 14 jun 2006 10:47

En nu ga ik dus voor het oud-Hollandsche platteland mijn 34 door een 38 vervangen. En dan hopen dat het nog net zo prima gaat......

Wil ook op het vlakke een 38 monteren en achter 12-23.Wanneer ik naar het buitenland ga wil ik de 34 met achter een 12-27 gebruiken.

Ik heb voor een 42 (achter 12-27). Schakelt uitstekend en is prima voor in Nederland. Rijdend rond de 31/32 een hele mooie kettinglijn. 38 Zou voor mij te klein zijn (en zo sterk ben ik echt niet).

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 16 jun 2006 23:51

Quote: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 14 Juni 2006
En nu ga ik dus voor het oud-Hollandsche platteland mijn 34 door een 38 vervangen. En dan hopen dat het nog net zo prima gaat......Wil ook op het vlakke een 38 monteren en achter 12-23.
Wanneer ik naar het buitenland ga wil ik de 34 met achter een 12-27 gebruiken.
Ik heb voor een 42 (achter 12-27). Schakelt uitstekend en is prima voor in Nederland. Rijdend rond de 31/32 een hele mooie kettinglijn. 38 Zou voor mij te klein zijn (en zo sterk ben ik echt niet).



Ik ben ook niet sterk, draai met een hoge trapfreqentie van ca 110 of hoger,
N.b. 42/27 is nog altijd lichter dan 38/23.
Voordeel van de combinatie 50/38 en 12/23 is de minder grote stappen tussen de versnellingen.

Plaats reactie