Over de wielersport en zijn beoefenaars.

welke renner inspireert jou

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 09 jul 2006 16:20

Ook ik heb enorm veel respect voor die 7 TdF overwinningen van LA. Wat mij minder bekoort is het feit dat je hem voor en na de TdF nauwelijks in een koers zag. Anderen draaiden hun ballen af in voor- en najaarsklassiekers, Giro en/of Vuelta en dan nog een de TdF! Dit heb ik van een groot renner als LA nooit begrepen en kan dit ook niet waarderen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 09 jul 2006 21:42

Zonder twijfel.......Johan Museeuw! Geweldig wat kon die rijden! Lance Amstrong, idd, na een verschrikkelijke ziekte tergkomen was super!
Verder Eddy Merckxs, Hennie Kuiper, Sean Kelly en recenter Tom Boonen en natuurlijk Michael Boogerd!
Gerardo

davey
Forum-lid

davey 10 jul 2006 14:50

Robbie McEwen,
zkr te weten.ik heb zelfs zijn fiets van toen hij kampioen was,(maar dat was ook gewoon omdat ik hem mooi vond) robbie is vind ik de beste sprinter,ik hou zelf ook van sprinten,vind het mooi om te zien,dus ik ben helemaal blij met de tour van nu , al 3 heeft hij er en de groene trui,hopelijk neemt hij die mee naar huis

cycling2winn
Forum-lid

cycling2winn 11 jul 2006 23:28

Robbie McEwen en Peter Van Petegem
Robbie (of Robert officieel  ) is gewoon de snelste man van het peloton en Van Petegem is de rust zelve ! Niet zo goed meer de laatste tijd maar hij straalt zo een charme uit !
Daar komt nog bij dat ze elk nog geen 10 km van mij wonen

leich
Forum-lid

leich 12 jul 2006 23:54

Vond die 7-Eleven ploeg om de een of andere reden altijd geweldig, Steve  Bauer, Bob Roll, Alcala en dat soort figuren,  het was toen nog iets bijzonders om Amerikanen op de fiets te zien. Tegenwoordig Hushovd, omdat we qua gewicht nogal bijelkaar in de buurt komen (ik nog net iets zwaarder dan hij hoor...)

leich
Forum-lid

leich 13 jul 2006 01:15

Quoten: Origineel geplaatst door LEICH op 12 Juli 2006

Vond die 7-Eleven ploeg om de een of andere reden altijd geweldig, Steve  Bauer, Bob Roll, Alcala en dat soort figuren,  het was toen nog iets bijzonders om Amerikanen op de fiets te zien. Tegenwoordig Hushovd, omdat we qua gewicht nogal bijelkaar in de buurt komen (ik nog net iets zwaarder dan hij hoor...)

......Alhoewel Alcala en Bauer natuurlijk geen Amerikaan, maar respectievelijk Mexicaan en Canadees waren. En nog zijn waarschijnlijk...

davey
Forum-lid

davey 18 jul 2006 13:41

Quoten: Origineel geplaatst door cycling2winn op 11 Juli 2006

Robbie McEwen en Peter Van Petegem
Robbie (of Robert officieel  ) is gewoon de snelste man van het peloton en Van Petegem is de rust zelve ! Niet zo goed meer de laatste tijd maar hij straalt zo een charme uit !
Daar komt nog bij dat ze elk nog geen 10 km van mij wonen

mee gaan trainen, ff een sprintje tegen McEwen doen ;)

klaasjuh
Forum-lid

klaasjuh 19 jul 2006 14:06

bobby julich wel goede tijd rijder en heeft veel nieuwe snufjes zoals bijv de camelbag
maar hij is wel gevallen met de toour marjah:(

gr klaas  
Vallen doet niet zeer,,<br>
Alleen het neerkomen wel :P

auke
Forum-lid

auke 20 jul 2006 01:02

Claudio Chiappucci
(en Pantani natuurlijk)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 jul 2006 10:35

1) Pantani om zijn charisma: bij hem was klimmen een kunst, het afwisselend zitten en rechtstaan;
2) Virenque: om zijn steeds groot opgezette (meestal geslaagde) ontsnappingen en zijn sterven op de fiets ( ook hier g terug het afwisselend zitten en staand op en neer deinen);
en... de wielrenner Lance Armstrong ( niet de mens): zijn ongelooflijk snelle pedaaltred, zijn opportunisme (o.a. hoe hij beloki ontwijkt en die helling afrijdt...) , vechtlust en gedrevenheid zowel op training als in wedstrijd.

en natuurlijk ook merckx, hinault maar das wat te lang geleden. 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 jul 2006 11:24

Cedric Dessel & Pereiro Sio, omdat ik hou van vrijbuiters die op de één of andere manier voorin komen in het klassement en zich dan elke dag dubbel plooien om hun plaats te handhaven terwijl iedereen denkt dat ze na één dag al terug weggeblazen worden, niet dus
Ook Sleck kan wel wat op mijn symphatie rekenen.

erice3
Forum-lid

erice3 20 jul 2006 14:22

TS, het is Cyril Dessel...
Maar voor mij zijn er toch wel een hoop favoriete renners;
Verdeel ze maar even onder in categorien:
Klassiekercoureurs:
Andrea Tafi, Michele Bartoli, Paulo Bettini, Tom Boonen
Ronderenners:
Miguel Indurain, Lance Armstrong
Klimmers:
Marco Pantani
Sprinters:
Mooie Mario
Renners aan wie ik een hekel heb; Ricard Virengue, Laurant Dufaux, Laurant Brochard. Vooral Virengue, ondanks zijn enorme aanvalsdrift kan ik hem echt niet uitstaan! Wat een eikel!
You can never be too Specialized

Plaats reactie