carbon armsteuntjes maken
Een gat boren in een composiet is scheur initiatie... zeker bij ongelijke belasting. Niet voor niets worden veel verbindingen gelijmt....De volgende keer toch maar een alu plaatje mee lamineren. Kijk ook eens bij de TU Delft naar Glare (wordt gebruikt in de Airbus)
nulla tenaci invia est via
pff ik heb wel een aantal prof fietsen gezien en geloof nou maar dat als een stuur te lang is ze er een stuk vanaf zagen of als er een gaatje moet komen voor een kabel er een gat in dat carbon stuur gaat.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Och koers je laat wel duidelijk weten hoe dom je bent. Hoeveel verstand denk je dat al die mechaniekers van carbon hebben bij de profploegen? Niets tegen mechaniekers, maar het heeft toch een reden dat ze mechanieker zijn geworden en geen ontwerper van producten. Ik heb ze bij Wesemann ook gaten zien boren in een Newton stuurpen voor z'n cross remmen, als je hoge resolutie röntgenfoto's van die pen zou maken zou je je waarschijnlijk te pletter schrikken.
Quoten: Origineel geplaatst door Roob op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 September 2006
pff ik heb wel een aantal prof fietsen gezien en geloof nou maar dat als een stuur te lang is ze er een stuk vanaf zagen of als er een gaatje moet komen voor een kabel er een gat in dat carbon stuur gaat.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
Misschien kan je je beter bezig houden met het bouwen van je lego kastelen.. Lijkt me iets verstandiger in jouw geval...
Nee zo is het gewoon. Jullie stellen je gewoon aan, gat erin en koersen maar.
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 September 2006
pff ik heb wel een aantal prof fietsen gezien en geloof nou maar dat als een stuur te lang is ze er een stuk vanaf zagen of als er een gaatje moet komen voor een kabel er een gat in dat carbon stuur gaat.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
Misschien kan je je beter bezig houden met het bouwen van je lego kastelen.. Lijkt me iets verstandiger in jouw geval...
Nee zo is het gewoon. Jullie stellen je gewoon aan, gat erin en koersen maar.
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Roob op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 September 2006
pff ik heb wel een aantal prof fietsen gezien en geloof nou maar dat als een stuur te lang is ze er een stuk vanaf zagen of als er een gaatje moet komen voor een kabel er een gat in dat carbon stuur gaat.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
Misschien kan je je beter bezig houden met het bouwen van je lego kastelen.. Lijkt me iets verstandiger in jouw geval...
Nee zo is het gewoon. Jullie stellen je gewoon aan, gat erin en koersen maar.
met zo'n mentaliteit zou ik mijn carbon driewieler nog niet aan je overlaten!
Misschien heb je gelijk en is dit de waarheid in het peloton en denken mechanikers inderdaad, gaatje boren en gaan! Maar de schade die onderhuids en niet zichtbaar is kan volgens mij toch wel ernstig zijn.
De crash van Hincape in Parijs - Roubaix is misschien wel het mooiste voorbeeld dat een fiets op het eerste gezicht perfect in conditie is na zijn valpartij. Helaas bleek voor hem de waarheid anders!
Quoten: Origineel geplaatst door Roob op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 September 2006
pff ik heb wel een aantal prof fietsen gezien en geloof nou maar dat als een stuur te lang is ze er een stuk vanaf zagen of als er een gaatje moet komen voor een kabel er een gat in dat carbon stuur gaat.
wil je een extra stijf baloofdbuisje? lamineren ze er gewoon een plak carbon tegenaan.
zo simpel is het.
Misschien kan je je beter bezig houden met het bouwen van je lego kastelen.. Lijkt me iets verstandiger in jouw geval...
Nee zo is het gewoon. Jullie stellen je gewoon aan, gat erin en koersen maar.
met zo'n mentaliteit zou ik mijn carbon driewieler nog niet aan je overlaten!
Misschien heb je gelijk en is dit de waarheid in het peloton en denken mechanikers inderdaad, gaatje boren en gaan! Maar de schade die onderhuids en niet zichtbaar is kan volgens mij toch wel ernstig zijn.
De crash van Hincape in Parijs - Roubaix is misschien wel het mooiste voorbeeld dat een fiets op het eerste gezicht perfect in conditie is na zijn valpartij. Helaas bleek voor hem de waarheid anders!
You can never be too Specialized
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Vroeger maakten we op de kleuterschool asbakken van klei. Leuk als je 4 jaar bent en wat aan je moeder wil geven voor moederdag.
Dit gehele project doet me hieraan denken.
Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek.
Dit gehele project doet me hieraan denken.
Tijd kun je beter besteden in fietstraining of verzorging van je fiets. Alternatief is ga wat vaker bij je schoonmoeder op bezoek.
What makes the boat go faster?
