Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Einde voor Der Jan?

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 26 feb 2007 20:15

't was pokkeheet, 35 graden ofzo! Toen ik naar beneden ging heb ik nog de 84 gehaald...... tussen de auto's door 

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 26 feb 2007 20:25

mijn voorkeur.. hoe warmer hoe liever.. wij hadden op de rustdag gereden toen viel de hitte erg mee, overigens was het de dagen ervoor niet zo'n heel goed weer. maar die dag zeker wel.
maar weer on-topic, hoewel ik zijn schuld/onschuld niet wil bespreken vind ik het zonde dat er op zo'n manier afscheid genomen (moet) worden. hij had een beter afscheid verdient.. zonde dat we DER JAN niet meer zullen zien ploeteren in de bergen en knallen tijdens de tijdritten.

timowr
Forum-lid

timowr 26 feb 2007 21:43

Zo, en dat was Jan. Zelfs bij zijn afscheid nog even bewezen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Daag Jan. Hopelijk een stukje dichter bij een schone sport.

joren
Forum-lid

joren 26 feb 2007 22:48

vind het wel erg dat jan stopt .
niet dat ik voor doping ben maar.
was hij nu clean of niet ? hij heeft gebruikt daarvoor ook zijn schorsing.
maar dat ze een mens zo hard beschuldigen dat hij met wielrennen moet kappen .(maarja als je geen ploeg vindt)
heb gisteren op de radio ook een gesprek gehoord met boonen op de radio .
en hij kon het niet begrijpen waar ze al die negatieve reactie's halen .
maarja het zit nu zo eenmaal
groetjes joren

speed@
Forum-lid

speed@ 26 feb 2007 23:36

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 26 Februari 2007

nderzoek zou aan het licht brengen dat hij bij die Spaanse arts was geweest en de nodige middeltjes had gekregen. Die moet hij nu missen en zonder die rotzooi kan  der Jan niet meer meekomen.

Van dit soort berschuldigingen moet ik kotsen.
Hij is nooit positief bevonden. En o'ja mijn dokter houd van paardrijden. Zou hij soms contacten hebben met een dierenarts die.....
Ride on

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 27 feb 2007 00:02

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 Februari 2007

Zo, en dat was Jan. Zelfs bij zijn afscheid nog even bewezen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Daag Jan. Hopelijk een stukje dichter bij een schone sport.

Wat een zielige opmerking van je Timo. Straks wordt aangetoond dat hij onschuldig is. En wat zegt Timo dan? Das haben wir nicht gewusst?
Ik geef het je te doen wanneer je professional bent. Je zomaar verdacht gemaakt wordt, je schuld of onschuld nog niet gerechterlijk vast is komen te staan, en zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, omdat men in het zieke wielrenwereldje (lees: de UCI, het WADA, de T-Mobile wielerploeg, de IPCT etc.) vindt dat wanneer je verdacht bent je schuldig bent, je  gedwongen wordt om te stoppen.
Fraaie boel Timo, zoiets noemt men "een mes in iemands rug steken".

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 27 feb 2007 00:06

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 26 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 Februari 2007Zo, en dat was Jan. Zelfs bij zijn afscheid nog even bewezen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Daag Jan. Hopelijk een stukje dichter bij een schone sport.Wat een zielige opmerking van je Timo. Straks wordt aangetoond dat hij onschuldig is. En wat zegt Timo dan? Das haben wir nicht gewusst?Ik geef het je te doen wanneer je professional bent. Je zomaar verdacht gemaakt wordt, je schuld of onschuld nog niet gerechterlijk vast is komen te staan, en zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, omdat men in het zieke wielrenwereldje (lees: de UCI, het WADA, de T-Mobile wielerploeg, de IPCT etc.) vindt dat wanneer je verdacht bent je schuldig bent, je gedwongen wordt om te stoppen.Fraaie boel Timo, zoiets noemt men "een mes in iemands rug steken".

Vraag me af wat ze met de zakjes bloed gaan doen en dna monster wat ze bij Ulrich hebben afgenomen?

@Jan W.F. even off-topic: jij speelt toch piano? Gebruik je barok muziek bij het studeren voor je studie?
What makes the boat go faster?

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 27 feb 2007 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 26 Februari 2007

Vraag me af wat ze met de zakjes bloed gaan doen en dna monster wat ze bij Ulrich hebben afgenomen?@Jan W.F. even off-topic: jij speelt toch piano? Gebruik je barok muziek bij het studeren voor je studie?

Off-topic, altijd goed
Ja, ik speel piano. Mag ik vragen waarom je dat vraagt, zo hier in een topic over doping? Vandaag ca. 3 uur piano gespeeld. Ben momenteel bezig met een scherzo van Frédéric Chopin en een aantal werken van Franz Liszt.
Tijdens het studeren (of in mijn vrije tijd) heb ik meestal muziek op de achtergrond. Zelden barokmuziek, meestal muziek uit de Romantiek (Chopin, Brahms, Liszt, Schumann, Rachmaninoff etc.). Zo ook nu; beluister het derde pianoconcert van Sergeï Rachmaninoff, vertolkt door Earl Wild, volgens een aantal kenners "de laatste romanticus", wat Vladimir Horowitz eigenlijk ook was.... Van laatstgenoemde maestro ben ik in het bezit van een prachtige opname van Rachmaninoffs derde pianoconcert. Horowitz interpretatie spreekt mij overigens meer aan, mijns inziens is deze onovertrefbaar.
Luister je zelf naar klassieke muziek? Zo ja, waar gaat jouw voorkeur naar uit?

timowr
Forum-lid

timowr 27 feb 2007 02:41

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 26 Februari 2007

Wat een zielige opmerking van je Timo. Straks wordt aangetoond dat hij onschuldig is. En wat zegt Timo dan? Das haben wir nicht gewusst?
Ik geef het je te doen wanneer je professional bent. Je zomaar verdacht gemaakt wordt, je schuld of onschuld nog niet gerechterlijk vast is komen te staan, en zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, omdat men in het zieke wielrenwereldje (lees: de UCI, het WADA, de T-Mobile wielerploeg, de IPCT etc.) vindt dat wanneer je verdacht bent je schuldig bent, je  gedwongen wordt om te stoppen.

Lol, als aangetoond wordt dat hij onschuldig was dan heeft hij geluk gehad dat ze hem niet niets kunnen maken. DDR sportachtergrond, Peter Becker, de straatstenen eruit fietsen als adjudant van "messieur 60" Bjarne Riis, verschillende dopingschandalen en dan nog de zaak Fuentes. Ik heb Der Jan sinds hij midden jaren negentig in beeld kwam geen moment vertrouwd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 feb 2007 09:32

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 27 Februari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 26 Februari 2007

Lol, als aangetoond wordt dat hij onschuldig was dan heeft hij geluk gehad dat ze hem niet niets kunnen maken. DDR sportachtergrond, Peter Becker, de straatstenen eruit fietsen als adjudant van "messieur 60" Bjarne Riis, verschillende dopingschandalen en dan nog de zaak Fuentes. Ik heb Der Jan sinds hij midden jaren negentig in beeld kwam geen moment vertrouwd.

verschillende dopingschandalen? welke dan: eenmaal zat achter het stuur ( das toch geen doping), éénmaal peppillen genomen (toen hij inactief was ( toch in principe ook geen doping) en nu vel gezever en beweringen maar nog nergens ook maae één concreet bewijs en toch fin de carriere, door enkele bono's veroordeeld maar op welke basis eigenlijk?
Ik vind het een heel slechte zaak dat men er meer en meer van uit gaat dat iemand zijn onschuld moet kunnen bewijzen ipv dat de gerechtelijke (anti-doping)instanties de schuld van iemand moetkunnen aantonen voor hij gesanctioneerd.
Dit druist tegen alle rechtsregels in en zet de poort open ( zie Ulrich - Basso en die andere veertig renners die wel terug rijden) voor willekeur.
't is ook een kwalijke zaak dat je als sportman ( en zeker als wielrenner) al tienduizenden ( of zelfs honderdduizenden) euro's moet uitgeven om je te verdedigen ( zie o.a. museeuw, planckaert, Berden voor hun verdediging in Zwitserland en nu Landis die al een fortuin aan zijn verdediging gespendeerd heeft, enz.).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 27 feb 2007 10:52

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 26 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 26 Februari 2007
Vraag me af wat ze met de zakjes bloed gaan doen en dna monster wat ze bij Ulrich hebben afgenomen?

@Jan W.F. even off-topic: jij speelt toch piano? Gebruik je barok muziek bij het studeren voor je studie?
Off-topic, altijd goedJa, ik speel piano. Mag ik vragen waarom je dat vraagt, zo hier in een topic over doping?
Vandaag ca. 3 uur piano gespeeld. Ben momenteel bezig met een scherzo van Frédéric Chopin en een aantal werken van Franz Liszt.Tijdens het studeren (of in mijn vrije tijd) heb ik meestal muziek op de achtergrond. Zelden barokmuziek, meestal muziek uit de Romantiek (Chopin, Brahms, Liszt, Schumann, Rachmaninoff etc.). Zo ook nu; beluister het derde pianoconcert van Sergeï Rachmaninoff, vertolkt door Earl Wild, volgens een aantal kenners "de laatste romanticus", wat Vladimir Horowitz eigenlijk ook was.... Van laatstgenoemde maestro ben ik in het bezit van een prachtige opname van Rachmaninoffs derde pianoconcert. Horowitz interpretatie spreekt mij overigens meer aan, mijns inziens is deze onovertrefbaar.Luister je zelf naar klassieke muziek? Zo ja, waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Vraag kwam een beetje voort uit een cursus welke ik gevolgd heb inzake breinonderwijs, mindmappen en snellezen. Het blijkt namelijk dat onze hersenen golven produceren met verschillende frequenties. Wanneer de frequentie tussen de zeven en veertien Hertz ligt, zitten we in de zogenoemde alfa-staat. Hierbij ben je ontspannen en toch alert: een ideaal gebied om te leren en informatie op te nemen. Het schijnt dat ademhalingsoefeningen, jongleren of harmonieuze barokmuziek kunnen hierbij helpen. Barokmuziek heeft een 3/4 maat (?), in ieder geval wat overeenkomt met je hartslag (tussen 50-60 p/min). E.e.a. volgens onderzoek door de Bulgaarse professor Lozanov.
Vroeg me dus af af, aangezien ik zelf geen enkel verstand heb van klassieke muziek welke barok muziek aan te raden is? Dus enige suggestie. Daarnaast wilde ik weten of je klassieke muziek op de achtergrond draait tijdens het studeren. Ikzelf heb in het verleden nooit iets van (achtergrond) muziek gebruikt. Het moest bij mij altijd stil zijn. Maar wil het experiment wel eens proberen met barok. Vandaar dus.
What makes the boat go faster?

pesah
Forum-lid

pesah 27 feb 2007 11:46

Quote: Origineel geplaatst door fiedoo op 27 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 27 Februari 2007Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 26 Februari 2007 Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 Februari 2007 Zo, en dat was Jan. Zelfs bij zijn afscheid nog even bewezen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Daag Jan. Hopelijk een stukje dichter bij een schone sport.

Wat een zielige opmerking van je Timo. Straks wordt aangetoond dat hij onschuldig is. En wat zegt Timo dan? Das haben wir nicht gewusst?Ik geef het je te doen wanneer je professional bent. Je zomaar verdacht gemaakt wordt, je schuld of onschuld nog niet gerechterlijk vast is komen te staan, en zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, omdat men in het zieke wielrenwereldje (lees: de UCI, het WADA, de T-Mobile wielerploeg, de IPCT etc.) vindt dat wanneer je verdacht bent je schuldig bent, je gedwongen wordt om te stoppen.Fraaie boel Timo, zoiets noemt men "een mes in iemands rug steken".Lol, als aangetoond wordt dat hij onschuldig was dan heeft hij geluk gehad dat ze hem niet niets kunnen maken. DDR sportachtergrond, Peter Becker, de straatstenen eruit fietsen als adjudant van "messieur 60" Bjarne Riis, verschillende dopingschandalen en dan nog de zaak Fuentes. Ik heb Der Jan sinds hij midden jaren negentig in beeld kwam geen moment vertrouwd.

verschillende dopingschandalen? welke dan: eenmaal zat achter het stuur ( das toch geen doping), éénmaal peppillen genomen (toen hij inactief was ( toch in principe ook geen doping) en nu vel gezever en beweringen maar nog nergens ook maae één concreet bewijs en toch fin de carriere, door enkele bono's veroordeeld maar op welke basis eigenlijk?Ik vind het een heel slechte zaak dat men er meer en meer van uit gaat dat iemand zijn onschuld moet kunnen bewijzen ipv dat de gerechtelijke (anti-doping)instanties de schuld van iemand moetkunnen aantonen voor hij gesanctioneerd.Dit druist tegen alle rechtsregels in en zet de poort open ( zie Ulrich - Basso en die andere veertig renners die wel terug rijden) voor willekeur.'t is ook een kwalijke zaak dat je als sportman ( en zeker als wielrenner) al tienduizenden ( of zelfs honderdduizenden) euro's moet uitgeven om je te verdedigen ( zie o.a. museeuw, planckaert, Berden voor hun verdediging in Zwitserland en nu Landis die al een fortuin aan zijn verdediging gespendeerd heeft, enz.).

Ik heb me gisteren ook kapot geergerd aan Holland Sport. Ze hadden daar die Nederlander die Technisch Directeur is bij T-Mobile aan tafel. Ze vroegen hem of er feitelijk bewijs was dat Ullrich schuldig was aan dopinggebruik. Het antwoord was zeer twijfelachtig en het enige wat hij zei was dat ze een document van de Guardia Civil hadden waarin stond dat er contact was geweest tussen Ullrich - Pevenage - Fuentes.
Dat antwoord betekent in mijn ogen dat er helemaal NIETS is bewezen en dat Ullrich vooralsnog onschuldig is. Althans dat antwoord zou je van een objectieve journalist mogen verwachten. Tot mijn verbazing echter werd er doorgesproken alsof het bewezen was dat Ullrich gebruikt had. Pfffff, dan valt me niks meer in. Waarom uberhaupt die vraag stellen als je er toch niets mee doet?

Plaats reactie